ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-02-05, 11:08

Gäst

Standard Antalya
Eftersom vi bor uppe i norra sverige finns inte många alternativ på resemål om vi vill åka härifrån.
Dom flyger till antalya i Turkiet bla. Och jag undrar hur det är där?
Tidigare har jag varit i Grekland och Bulgarien.
Grekland var vackert, men shoppingen värdelös.
Bulgarien var inte lika vackert, men ack så mkt bättre shopping.

Så vars någonstans ligger turkiet då?

Vi är 2 småbarnsföräldrar som åker 1 vecka för att pusta ut (utan barn) och vill bara ha sol, god mat och shopping, ingen fest.

något tips? kan turkiet vara något för oss?
Svara med citat

Gammal 2010-02-05, 21:41

Feliice

Globetrotter
Feliice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Feliice
Standard
Det tycker jag absolut, om ni vill ha en avkopplande semester tycker jag att ni ska välja side ! En mysig stad, dock väldigt liten, men där finns allt ni behöver

Turkiet har bra shopping om det är märkeskopior man är ute efter ...guld & läder/skinn finns också, läder är dock inte så billigt som det har varit men ...

Gammal 2010-02-07, 17:33

Gäst

Standard
Jag rekommenderar Antalya så slipper ni en tråkig bussresa. I Antalya finns många fina hotell var man kan sola, bada, bli lite bortskämd och dessutom finns det hur mycket shopping som helst och går man bara lite bort från strandvägen så år man i "det riktiga Turkiet".
Svara med citat

Gammal 2010-02-07, 23:39

Gäst

Standard Hellre Alanya än Side
I och för sig är det många år sen jag var till Side (2002) men året efter for jag till Alanya och de två städerna går inte att jämföra. Side är en liten by i jämförelse passerade sopptipp på väg till ena stranden kommer nu inte ihåg om det var östra eller västra och så var det sopor längs med vägarna kring hotellet och alla vägar var inte asfalterade. SÅ JAG TYCKER NI FAR TILL ALANYA!!!!
Svara med citat

Gammal 2010-03-04, 05:18

dislike_vanity

Medlem
dislike_vanity är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till dislike_vanity
Standard
Antalya är en stor stad, de har verkligen satsat hårt på statsplaneringen dem senaste åren. Det finns måga bra shoppingställen och fina stränder. Man måste kanske ta buss dit men det beror på var du hamnar nånstans. En modern stad, mycket trevligt folk. Åk dit om du vill se riktiga turkar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8