ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-29, 02:05

hittalisa

Nykomling
hittalisa är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till hittalisa
Smile TJEJGÄNG@ Alanya på G! Juli/Augusti.
Ni MED erfarenhet av Alanya... Har ni lust att svara på några frågor?

Hotell..
Prisvärt hotell nära till både stränder och nattliv.. Har ni något att rekommendera? Gärna ett ungdomshotell med drag! Det gör heller absolut inget om det är välbesökt av skandinavier.

Värt att se?..
Medans man ändå har kostat på en resa!

Stränderna?
Finns det några fina stränder som ni kan rekommendera?

Och till det viktigaste...
Är det några fler unga, partysugna människor som tänker åka i slutet av juli/början av augusti till Alanya?
Vore trevligt att slå ihop våra svenska skallar nån kväll och köra som om det inte fanns någon morgondag!! ;-)

Tack på förhand...
för era intressanta svar :-)
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 16:02

jeppanilsson

Nykomling
jeppanilsson är inte uppkopplad

Standard
Har dock ingen erfarenhet av alanya men vi är ett gäng på runt 12 st 18 åriga killar från sydsverige som ska ner dit den 29 juli! Vi ska bo på ungdomshotellet"Cleo taq", riktigt billigt faktist och ser helt okej ut på bilderna. Skriv gärna din msn så kan vi snacka mer där! Har ju fått en del tips av andra som varit där!
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 22:14

hittalisa

Nykomling

Standard cleo tag
Hur pass billigt är billigt? Låter riktigt trevligt att ni också ska åka då, och att ni är 18, precis som vi! Hehe. Msn: l_stenstrom@msn.com
Hörs där :-)
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 22:58

Gäst

Smile
Vi var i alanya förra året, ni kommer älska det.

Hotell..
Prisvärt hotell nära till både stränder och nattliv.. Har ni något att rekommendera? Gärna ett ungdomshotell med drag! Det gör heller absolut inget om det är välbesökt av skandinavier.

Jag skulle personligen rekommendera Park Alanya. 2 minuters promenad till nattlivet och ca 10 minuter till Kleopatrastranden. Var där i somras och det var fullt av skandinavier. Fullt med förfester där vi i princip varje kväll hitta nya polare som vi förade och efterfestade med, vi blev dock tillsagda när vi spelade med full volym 5 på morgonen.

Värt att se?..

Vi var uppe vid muren och borgen, fin utsikt men ingenting för höjdrädda ta även en båttur!

Stränderna?

Kleaopatrastranden, passa er för sanden bara, man bränner sönder fötterna.

Är det några fler unga, partysugna människor som tänker åka i slutet av juli/början av augusti till Alanya?
Vore trevligt att slå ihop våra svenska skallar nån kväll och köra som om det inte fanns någon morgondag!! ;-)

Jag och 4 polare drar ner den 21 juli och åker hem 4e augusti!

Tack på förhand...
för era intressanta svar :-)[/quote]
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 23:06

hittalisa

Nykomling

Smile thanks alot
Åh, tack för den här schyssta informationen, verkligen!
Men angående Park Alanya... Pris? Och beställer ni charter eller sista minuten?
Visst är det kanske billigare med sista minuten, men det kanske är värt att ta charter för att vara säker på att få bo där man vill? Hur resonerar du?

Och kleopatrastranden.. Hur är den? Ren och fin? Och vattnet.. sandbotten, långgrunt osv?

Trevligt att ni också ska ner! :-)
Svara med citat

Gammal 2010-01-29, 23:17

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av hittalisa Visa inlägg

Åh, tack för den här schyssta informationen, verkligen!
Men angående Park Alanya... Pris? Och beställer ni charter eller sista minuten?
Visst är det kanske billigare med sista minuten, men det kanske är värt att ta charter för att vara säker på att få bo där man vill? Hur resonerar du?

Och kleopatrastranden.. Hur är den? Ren och fin? Och vattnet.. sandbotten, långgrunt osv?

Trevligt att ni också ska ner! :-)
Jag och ena polaren fick ett ryck och sprang in på ving i november och bokade våra 2 veckor, för det fick vi ge 6300 var medan de andra 3 bokade på internet nu i veckan och fick hosta upp ca 5700 tror jag.
Ja precis, förra året tänkte vi ta en sistaminuten men ångrade oss som tur var. Allt känns mycket bättre när man vet exakt vart man ska och det är mycket större chans att man blir nöjd. Några andra kompisar tog en sistaminuten till cypern förra året, det slutade i katastrof då hotellet låg helt off och var inte precis som de tänkt sig.

stranden är väldigt ren och fin, hur lång som helst med underbar sand. Kleopatrastranden är inte alls långgrund, jag kunde inte stå 10-15 meter ut, vill ni ha långgrunt är östra stranden bättre, dock är straanden inte alls lika fin. Visst stötte man på någon sten på botten men det var inte många. Har ni tur kommer det fina vågor också, och förhoppningsvis blir ni 5 år igen precis som jag när jag simmar med dom!
Svara med citat

Gammal 2010-01-31, 02:21

GÄST

Standard Vi ska dit då!
Citat:
Ursprungligen postat av hittalisa Visa inlägg

Ni MED erfarenhet av Alanya... Har ni lust att svara på några frågor?

Hotell..

Värt att se?..

Stränderna?

Tack på förhand...
för era intressanta svar :-)
Heej!
vi är circka 8 killar som ska till alanya i slutet av juli, vi ska bo på ett hotell som heter narcis, som ligger 700 m från stranden, verkar inte vara något toppen hotell men vi bryr oss inte så mycket om hur hotellet ser ut.. Partysugna är vi kan jag lova, svenskar också för den delen hehe
Svara med citat

Gammal 2010-02-01, 00:50

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteam är inte uppkopplad
alanyapartyteams avatar

Reg.datum: jan 2009

Skicka ett meddelande via MSN till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Yahoo till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Skype™ till alanyapartyteam
Standard
beach party på havana beach club är grymt missa inte kolla på alanyapartyteam.com för mera info eller skicka mail till mig ni hittar mera info på sidan ...info om alanya
Svara med citat

Gammal 2010-02-17, 14:49

Gäst

Smile
Narcis är det inget fel på alls, har själv bott där och stortrivdes, och det bästa är att det är typ 7 min från hamnen med allt uteliv.
Svårt att hitta är det inte heller, det är i stort sätt raka vägen, du svänger endast en gång och går 50 m så når man hotellet.
Perfekt val.

Numera bor jag i Alanya, men skulle jag välja hotell igen så skulle Narcis ligga på topp 3 listan, och då har jag ändå bott på ett 10-tal hotell i Alanya

Ni som tar båtresan, gör det i slutet av er vecka och glöm inte solskydd, ni kommer bränna sönder er annars, Been there, dont that
Svara med citat

Gammal 2010-03-01, 15:24

Jonte Bazzgib

Cool Bazz! ALANYA 2010!
erfarenhet av Alanya... Har ni lust att svara på några frågor?

Hotell

Tja, vi ska bo på tac premiere och vi betalar 6700 och då är allt inkluderat öl, vin sprit mat m.m. det är ett fint hotell 4 stjärnor tror jag med och 6700 är sjukt billigt eftersom att den mesta drickan slinker ner i magen när man är på hotellet.

Värt att se?

Nu när det är andra gången jag åker till alanya blir det kröket dygnet runt men förra året när jag var där köppte jag och en polare en moppe och drog upp i bergen och körde rätt fett faktist stannade längst upp på en vattenpipa bar och bara chillade en kväll. Värt.

Stränderna?

Östra stranden är inte så mycket att ha så bo itne på den sidan, kleopatra däremot är en fin strand mycket folk och det är där öset är om inte på hotellet/poolen ( tac premiere är ett bra ungdomshotell med mycket fest).

Det låter rätt klokt jag och en kompis åker ner 1 augusti och stannar två veckor på tac premiere för andra gånge vi är där. sjukt mycket fest vi sprang från rum till rum förra året och det blev en hel del roliga minnen . vi har 10 kompisar som kommer ner den 4:e augusti till samma hotell. Vi kommer att festa järnet och det kommer att bli en oförglömlig resa. Tac premiere är ett tipps varje dag i veckan och om det nu är fullt finns det ett hotell precis jämte som heter sun park marine som det är en hel del ungdommar där med. Vi har nära stranden och ja behöver jag säga det igen? mycket feeeeeest! om ni nu inte tar mina råd om boende hade det ju varit roligt att hålla kontakten och kanske styra upp och träffas där nere och slå klackarna i taket(för eran del, flipp-floppsen för oss).!! Jonte.100@hotmail.com 0768555565. om vi inte ses får ni ha en oförglömlig semester. Peace!
Svara med citat

Gammal 2010-06-04, 08:40

Sally

Standard Alanya i Augusti
Vi är 6 18 åriga tjejer som ska dit 2:a till 18nde augusti och vet att runt 20 stycken bekanta från Stockholm ska dit samtidigt Någon som ska på bo på Mayflower eller har hört något om hotellet?
Svara med citat

Gammal 2010-06-09, 13:12

Jenna87

Medlem
Jenna87 är inte uppkopplad
Jenna87s avatar

Skicka ett meddelande via MSN till Jenna87
Standard Erfaren alanya bo ;)
Tjena!
Jag kan svara på lite frågor ni har, adda mig på msn så kan jag hjälpa er, och som ni fick tips om innan tycker jag defenitivt att ni ska gå på beach party om ni kommer ner men passa er för det finns många som försöker lura er när det gäller beach party. Det bästa beach partyt jag varit på e helt klart Havana beach clubs beach party!

Men som sagt adda mig på msn Jennika87@hotmail.com
Jag bor nu i alanya så jag kan svara/ta reda på det ni vill vet!

Ha det gött // Jennika
Svara med citat

Gammal 2010-06-10, 09:09

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Jag har varit i Turkiet i Augusti och jag ångrar det. Tror också att, när ni väl landar på svensk mark igen så vill ni aldrig åka till Turkiet i Augusti igen.

Enligt min mening det är okloka människor som åker i Augusti till Turkiet. Att åka dit i Augusti går inte att beskriva, det måste upplevas.

I framtiden kommer jag att åka i slutet på Maj till Turkiet.

Gammal 2010-06-10, 15:24

XsXs

Standard
Vi har många gånger varit i Turkiet under juli-augusti och ska dit om knappt 2 månader igen. Visst är det varmt men man vänjer sig ganska snabbt. Sen beror det förstås på hur man bor. Vi bor alltid nära havet och helst femstjärnigt. Då finns alltid en effektiv aircond och pooler och gärna en pir också. Bo utan ordentlig AC skulle jag inte göra.
Svara med citat

Gammal 2010-08-08, 16:08

Gäst

Standard Damlatas Elegante
Jag och 5 tjejkompisar drar ner den 16e augusti och ska på på Damlatas Elegante. Någon som vet något om det hotellet?
Svara med citat

Gammal 2010-08-09, 22:23

eliin

Nykomling
eliin är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2010

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Jonte Bazzgib Visa inlägg

Nu när det är andra gången jag åker till alanya blir det kröket dygnet runt men förra året när jag var där köppte jag och en polare en moppe och drog upp i bergen och körde rätt fett faktist stannade längst upp på en vattenpipa bar och bara chillade en kväll. Värt.
Låter kul.. vad kostar det ungefär att hyra en moppe för en dag? Någon som har en aning?
Svara med citat

Gammal 2010-12-11, 16:56

Gäst

Standard ...
Citat:
Ursprungligen postat av Babar Visa inlägg

Jag har varit i Turkiet i Augusti och jag ångrar det. Tror också att, när ni väl landar på svensk mark igen så vill ni aldrig åka till Turkiet i Augusti igen.

Enligt min mening det är okloka människor som åker i Augusti till Turkiet. Att åka dit i Augusti går inte att beskriva, det måste upplevas.

I framtiden kommer jag att åka i slutet på Maj till Turkiet.
varför var det inge bra att åka ner till alanya i augusti? varför skulle de vara bättre i maj/ juni?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8