ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-01-14, 18:54

Hellen68

Nykomling
Hellen68 är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Rykte: 0

Smile Side " Saray Regency "
Hejsan,,, Har bokat en resa i september dit,,nu undrar jag om det är någon som har varit på detta hotell? Va det bra? Va det långt o gå till stranden? Hur fin är stranden? Hoppas på ett svar. Tack
Svara med citat

Gammal 2010-01-18, 11:56

k76p71

Nykomling
k76p71 är inte uppkopplad

Standard
Vi är också sugna på att åka dit. Har aldrig varit där men jag har googlat runt mycket på stället och det verkar till att ha fått superbra omdömen överlag, så det kan ju inte bli en flopp i alla fall. Många skriver om den goda maten och den trevliga personalen. Det är 250m till stranden (östra stranden) så det kan ju inte ta så lång tid att gå dit, 5 min kanske. Solstolarna ska vara gratis för gästerna. Östra stranden ska vara finare än västra, klarare vatten.
Svara med citat

Gammal 2010-01-19, 10:25

Hellen68

Nykomling
Hellen68 är inte uppkopplad

Standard
Hejsan k76p71 =), jag tror nog det blir jättebra där, när hade ni tänkt åka i så fall?? Jag har hört så mycket positivt om Side,så det skall bli spännande o få uppleva det själv. Har bara varit några gånger i Alanya+ 1gång Icmeler. Är verkligen Turk =) Va i Djerba i tunisien för 2 år sedan,ingen höjdare, drömde mig till Turkiet ( Skratt)
Svara med citat

Gammal 2010-01-19, 10:52

k76p71

Nykomling
k76p71 är inte uppkopplad

Standard
Vi hade nog i såfall tänkt åka i juni, vi får se. Är rädd för att det blir för varmt annars...
Svara med citat

Gammal 2010-01-19, 18:34

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av k76p71 Visa inlägg

Östra stranden ska vara finare än västra, klarare vatten.
Så är det också.

Den östra stranden har mindre turister och ett vatten som är klarare än på den västra stranden. Nackdelen är väl den att det kanske inte är så kul att snorkla på en sandstrand.

Alanya däremot. Den östra stranden, den är inte långgrund men däremot är det riktigt bra vatten för att snorkla. Koraller, fiskar och allting kan man finna där.

Går man ut kanske 10-15 så är det kanske 150cm djupt redan. Ska man snorkla så rekommenderar jag Alanya och den östra stranden och är det barnfamiljer som söker en långgrund strand, så är det östra stranden i Side som är bäst.

Gammal 2010-01-23, 17:53

Gäst

Standard saray regency
Citat:
Ursprungligen postat av Hellen68 Visa inlägg

Hejsan,,, Har bokat en resa i september dit,,nu undrar jag om det är någon som har varit på detta hotell? Va det bra? Va det långt o gå till stranden? Hur fin är stranden? Hoppas på ett svar. Tack
HEJ hotellet är bra god mat och bra personal.
Men vi var den enda svenska familjen den veckan vi var där.
80% tyskar 10%britter resten övrigt.
Stranden var bra men snabbt djupt.
Över lag ett bra hotell men inte mycket skandinaver
Svara med citat

Gammal 2010-01-23, 18:51

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Är det inte mest tyskar och britter numera i Turkiet? Jag upplever det som så.

Gammal 2010-03-13, 18:15

Gäst

Standard Flygbolag
Vi skall åka till Saray Regency i höst. Vilket flygbolag har ni åkt med? Är dom bra?
Förbeställa taxfree?
Svara med citat

Gammal 2010-07-18, 01:30

Myrr

Thumbs up Saray
Nyss hemkommen från Side och Saray. Bra personal och bra mat.
Nära till stranden (glöm inte badtofflor lr flip-flop, jättevarmt på sanden) Ca 30 meter från solstolen till strandserveringen där det fanns goda hamburgare och pizza, frukt mm. Vi låg där varje dag under deras solskydd. Personalen är usel på engelska, tyska verkar vara språket för dom. Tyskar, holländare och ryssar är de flesta gäster. När vi var där var det även en del norrmän. Växla bara in euro ingen turkiska valuta eftersom alla priser redovisas i euro. Enligt bokningsbekräftelsen gäller bara all inclusive fram till kl 12 på avresedagen, men det stämmer inte, fri mat och dryck till man lämnar hotellet.

Hotellet kan varmt rekomenderas. Åker ni in till Side, ta bussen nedanför hotellinfarten för 1 euro, den går varje 10 minut. Ät på restauranger nå't kvarter upp från vattnet, det skiljer flera hundra på priset.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8