|
Blue Star Club Dem & Spa Resort - standard nu?
|

2009-08-06, 14:33
|
Reg.datum: jul 2007
Rykte: 0
|
Blue Star Club Dem & Spa Resort - standard nu?
Hej forumister,
Jag sitter och kollar runt på resor till Turkiet för nästa år. Har varit i Turkiet tidigare, Side och andra i familjen har varit i andra delar av Turkiet, så denna gång föll valet på Alanya.
Vi kollar via Fritidsresor och har väl, som så många andra, valt att begränsa oss till hotellen Blue Village Pascha Bay, Blue Star Flower Garden och Blue Star Club Dem & Spa Resort. Det finns lite uppenbara för- och nackdelar, avstånd till centrum, Bamse-klubbar (vi reser med barn) och pris, så då brukar jag sätta mig vid detta eminenta forum och göra sökningar på hotellen i fråga.
Så har jag gjort även denna gång och i det stora hela verkar de flesta vara nöjda med det hotellet de valt (bland de tre nämnda ovan) oavsett vilket de har bott på. Mycket information har jag fått, om mat, frukost- eller halvpension, dolmus till staden och standarden på rummen. Tackar för detta!
En sak slog mig dock och det var trådarna som skapades rörande sjukdomar på hotellet Club Dem. Hur har det gått med detta? Har hotellet renoverats och hur allvarligt var det? Har ju gått ett tag nu och det skulle vara lite spännande att få reda hur det är där nu.
Följande träffar dyker upp när man söker på hotellet i detta forum:
http://www.reseforum.se/forum/turkie...lub-dem-3.html
I övrigt så skulle det vara kul att få lite tips om vilket man skall välja av dessa tre hotell, i dagsläget.
Tackar //Norman
|
|
|

2009-08-06, 23:19
|
Reg.datum: jun 2009
|
Hej!
jag och min familj åker dit om 3 veckor och känner mig trygg i att det är bra då jag har haft kontakt med en tjej som var där förra året  om jag kommer ihåg så ska jag skriva min version när jag kommer hem.
|
|
|

2009-08-07, 08:36
|
|
Tackar! Ser fram emot att läsa detta. Hoppas allt blir bra
|
|
|

2009-09-04, 13:30
|
|
Hej!
nu har vi kommit hem efter en helt UNDERBAR semester på ett fantastiskt hotell! om ni åker dit så kommer ni inte bli besvikna för det var över förväntan. om ni åker med barn så är det helt perfekt, ingen fylla och lungt och skönt. maten var bra och likaså servicen!
|
|
|

2009-09-08, 10:27
|
|
|
Nyss hemkommen från Blue star club dem. Det mesta var toppen, men just det du undrar över så var det toppen fräscht! Inga problem med ac och rummen var fina. Inget som man märkte något av. Något som jag tyckte var tråkigt var att stranden inte var fin och att det inte gick att bada i havet. Det går ju att hoppa från bryggorna som går ut men inte för mindre barn. Det är väldigt varierad sant, några meter fin sand, några meter grus. Och så är det klippor så det går inte att gå i från stranden, förutom på ca 5 meter. Relativt dyrt runt om och ni måste ta en taxi/dolmus även in till Konakli centrum. Finns ett litet litet shopping område rätt nära men det var bara liiiite.
|
|
|

2009-09-08, 23:45
|
|
|
Hejsan!
Av en ren slump kikade jag in här och såg det du skrivit.
Jag har nämligen nyligen arbetat för fritidsresor och då faktiskt främst med barnklubbarna Bamseklubben och Superkids på Club Dem, men känner väl till de andra hotellen du nämner också! Jag ska börja med att säga att alla tre är bra hotell med fin standard.
Club Dem är ganska nyligen renoverat och är ett stort och fint område med fina rum. Där finns mcket på ett ställe. Hotellet ordnar en del underhållning på hotellet. Det bör dock nämnas att det är en bit in till Alanya centrum. Det beror ju självklart på hur många kvällar ni vill åka in till Alanya. Dolmus går ute vid vägen (ca 5 min promenad) (Barnklubben är super och området är toppen för att ha barnklubbar på.. med stranden, stora grönområden, lekpark fint "Bamsehus" mm)
Flower Graden är som du säkert redan vet det mest centrala allternativet. Här är det nära till shopping, restauranger, barer och även till stranden. Barnklubbarna här är också bra men området är betydligt mindre och det finns inte tillgång till stor gräsmatta och strand som på club dem. Hotellet är helt ok!
Pascha Bay kan jag bara säga att här har du allt. Här behöver man inte ens lämna hotellområdet.. (fast jag förstår att man kanske vill det). pool, strand, stora grönområden... Här ordnas massa aktiviteter och fantastiska shower för hela familen (haha låter dom jag verkligen gör reklam). Jag skulle vilja påstå att Pascha ligger ganska precis mitt emellan de två tidigare hotellen jag skrivit om, så det är ju lite närmare att ta sig in till centrum.
Alla är vi olika och jag anser att erat beslut om vilket av dessa hotell ni ska välja borde ligga på hur mycket tid ni faktiskt spenderar på hotellet. Vill ni åka till andra stränder, in till centrum och äta och titta runt näst intill hela semestern skulle jag välja Flower garden. Tänker ni spendera mycket tid på hotell-området, gillar poolen, shower och olika tema bufeer med massa underhållning, tävlingar och aktiviteter på dagarna -Ta Pascha Bay, och är ni mittemellan ta Club Dem=)
Lycka till med erat val! Och ha en bra semester i fantastiska Alanya!!
|
|
|

2009-09-10, 08:50
|
|
Stort tack allihopa! Nu skall det bokas resa
/N
|
|
|

2009-09-10, 19:21
|
Reg.datum: sep 2009
|
har redan gjort vårt val
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hejsan!
Av en ren slump kikade jag in här och såg det du skrivit.
Jag har nämligen nyligen arbetat för fritidsresor och då faktiskt främst med barnklubbarna Bamseklubben och Superkids på Club Dem, men känner väl till de andra hotellen du nämner också! Jag ska börja med att säga att alla tre är bra hotell med fin standard.
Club Dem är ganska nyligen renoverat och är ett stort och fint område med fina rum. Där finns mcket på ett ställe. Hotellet ordnar en del underhållning på hotellet. Det bör dock nämnas att det är en bit in till Alanya centrum. Det beror ju självklart på hur många kvällar ni vill åka in till Alanya. Dolmus går ute vid vägen (ca 5 min promenad) (Barnklubben är super och området är toppen för att ha barnklubbar på.. med stranden, stora grönområden, lekpark fint "Bamsehus" mm)
Flower Graden är som du säkert redan vet det mest centrala allternativet. Här är det nära till shopping, restauranger, barer och även till stranden. Barnklubbarna här är också bra men området är betydligt mindre och det finns inte tillgång till stor gräsmatta och strand som på club dem. Hotellet är helt ok!
Pascha Bay kan jag bara säga att här har du allt. Här behöver man inte ens lämna hotellområdet.. (fast jag förstår att man kanske vill det). pool, strand, stora grönområden... Här ordnas massa aktiviteter och fantastiska shower för hela familen (haha låter dom jag verkligen gör reklam). Jag skulle vilja påstå att Pascha ligger ganska precis mitt emellan de två tidigare hotellen jag skrivit om, så det är ju lite närmare att ta sig in till centrum.
Alla är vi olika och jag anser att erat beslut om vilket av dessa hotell ni ska välja borde ligga på hur mycket tid ni faktiskt spenderar på hotellet. Vill ni åka till andra stränder, in till centrum och äta och titta runt näst intill hela semestern skulle jag välja Flower garden. Tänker ni spendera mycket tid på hotell-området, gillar poolen, shower och olika tema bufeer med massa underhållning, tävlingar och aktiviteter på dagarna -Ta Pascha Bay, och är ni mittemellan ta Club Dem=)
Lycka till med erat val! Och ha en bra semester i fantastiska Alanya!!
|
jag och frugan åker till club dem 14 oktober det verkar som det är ett bra val
efter vad man kan se på inläggen .
|
|
|

2009-09-10, 20:54
|
|
Hej!
tycker att ni gör ett utmärkt val och ni kommer garanterat inte bli besvikna!!!!
ha en trevlig resa och skriv gärna när ni kommer hem.
mvh
tntl
|
|
|

2009-10-22, 20:10
|
Reg.datum: sep 2009
|
just hemkommen från blue star club dem
har nu varit på resan och kom hem i natt .
det som var bra var : hotellet kanon fint med palmer, bananträd och en himla massa olika buskar och blommar utanför våran ingång fanns det ett träd proppfullt av granatäpplen, maten var kanonbra , våran balkong var inte den bästa efter som utsikten var lika med noll efter som den var igenväxt av palmer och bananträd fast det var endast en av få. personalen var trevliga och hjälpsamma . vi hade halvpension där det som det brukar vara rätt så lika mat , det som varierades var själva grillen där man varvade med köfte, kyckling, fisk , biff, m.m. som alla andra har skrivit så var poolen stor och fin sedan var det tur att man har fixat en brygga med soldäck för stranden var riktigt dålig . stenig ,skitig och inte alls kul . men att ligga på bryggan var super.
sammanfattningsvis så kan jag rekomendera hotellet till barnfamiljer där man uppskattar att få bada i pool eller om man gillar bra mat och kan tänka sig att sola på däck .
|
|
|

2010-01-17, 13:43
|
|
|
Hei !
Vi har bestilt rom på dette hotellet, Blue Star Club Dem & Spa Resort. Vi bestilte et familierom, ikke det store familierommet. Er det noen som har vært det, og kan fortelle om det går at lage mat på rommet. Er det kokeplate på rommene ?.
Takk
|
|
|

2010-01-27, 11:46
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hei !
Vi har bestilt rom på dette hotellet, Blue Star Club Dem & Spa Resort. Vi bestilte et familierom, ikke det store familierommet. Er det noen som har vært det, og kan fortelle om det går at lage mat på rommet. Er det kokeplate på rommene ?.
Takk
|
Vi var der i fjor og har bestilt på nytt i år. Der er dårlig med mulighet for matlaging, så jeg anbefaler å velge frokost som et tillegg på reisen. Det er en flott forkostbuffet med bra utvalg. På rommene finnes det et lite kjøleskap som ikke er særlig kaldt. Der er en mikrobølgeovn og noen få glass. Leilighetene består av 2 soverom, bad og en liten gang mellom soverommene hvor kjøleskap er under en benk. Forøvrig et trivelig og barnevennlig hotell og de har god mat i restauranten som har mye arrangement på kveldene. God tur!
|
|
|

2011-10-13, 11:55
|
|
|
Ska till Blue star Club Dem & Spa
Har 3 barn i åldrar 1, 11 ,15 och på bilderna på Fritidsresor har dom inte många bilder på Poolerna som finns. OM någon har fler biler är jag tacksam om ni visar för mig. Seen har jag läst SÅ mycket här på forumet om allt både negativt och Possitivt om hotellet att jag nu varken vet ut eller in  klart alla har kanske inte samma åsikt om stället då man har olika synsätt på saker och ting. Detta med salmonellan kan ju bero på att dom serverar MYCKET kyckling har jag läst. Men välj då att inte äta d?? Eller??
Nä vill iafl ha FLER bilder från stället så snälla ni som har varit där..
|
|
|

2011-10-16, 20:59
|
|
standard
Vi var där 2009 och har bara gott att säga, detta var innan ombyggnaden och vad jag kan se så ser det väldigt bra ut. Vi har inte så mycket och jämföra med men har svårt och hitta nåt som skulle vara dåligt  vi kommer garanterat återvända dit.
|
|
|

2011-10-26, 20:38
|
|
|
Har ingen några bilderpå stället?? Vill ha fler foton av stället. Bilderna på Fritidresor va lite få tyckte jag
|
|
|

2011-10-31, 22:13
|
|
|
Kalas hotell!
Hej
Vi var på club dem i maj i år, och det var i mina ögon ett kalas ställe! Lugnt och stilla, mycket och fräsch mat, och jag tror att hela familjen skulle vilja åka dit redan nästa år om vi hade möjlighet! Kan rekommenderas!!
|
|
|

2012-01-14, 14:04
|
Reg.datum: jul 2011
|
Club dem
Någon som vet om hotellet ligger i själva alanya,eller utanför?
Har hört att det ligger i en liten stad som heter malatya :S
|
|
|

2012-02-07, 18:02
|
|
|
Hur är det med standarden nu?
Har läst att hotellet inte tillhandahåller badlakan och att dom inte serverar dricka efter kl 22,00 är det så fortfarande någon som vet??? Är sugen på att åka dit men vill ha mer "kött på benen" innan
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|