ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-12, 20:54

mrBunny

Nykomling
mrBunny är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Smile Icmeler - Maricya i Juni till Juli!
Ätnligen gjorde vi slag i saken och bokade vår resa denna sommaren. Det blev Icmeler hotell Maricya i två sköna veckor. Har läst så mycket gott om stället och bara ser fram emot att slippa regn rusk och jobb!!!

Klart vi undrar om fler här har varit där på både ort och hotell, vad rekommenderas och inte etc etc. Alltid kul och veta något innan men resten upplever vi och skriver om såklart!

Äntligen på väg iallafall! Mvh Jimmy o Malin

Nån mer som ska till Icmeler perioden 26/6-10/7?
Senast redigerad av mrBunny den 2009-06-16 klockan 21:41.
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 10:38

Gäst

Smile Hej!!
Jag o min familj är nyfiken på vad ni tyckte om hotellet. Vi har bott på hotell Prince o tyckte det var toppen. Funderar på att åka ner igen i september, 2 vuxna 2 tonåringar o 1 12 åring. Skriv gärna om era erfarenheter. Mvh Lotta
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 20:35

Gäst

Standard Prince
Hur var stranden vid Prince lång ,smal , sten eller sandstrand mm?hur fort (hur långt ut kunde man gå)blev det djupt i vattnet och i så fall hur djupt. hur var bottnen i havet? sandig eller stening. Lite mer info om Prince är oxå tacksamt.
Reser i augusti
Svara med citat

Gammal 2009-07-08, 16:38

Gäst

Standard icmeler
Det är nu tredje gången jag ställer samma fråga men ingen tycks vilja svara mig. Vad menas med fin strand? är den bred? smal? lång? sten eller sandstrand. Hur är havsbottnen stening eller sandig hur långt kan man gå ut i vattnet innan det blir djup och då hur djupt (vi har barn med oss) Undrar oxå om någon kan berätta om hotell prince vad som helst positivt och negativt
Svara med citat

Gammal 2009-07-11, 19:33

mrBunny

Nykomling
mrBunny är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Talking
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Det är nu tredje gången jag ställer samma fråga men ingen tycks vilja svara mig. Vad menas med fin strand? är den bred? smal? lång? sten eller sandstrand. Hur är havsbottnen stening eller sandig hur långt kan man gå ut i vattnet innan det blir djup och då hur djupt (vi har barn med oss) Undrar oxå om någon kan berätta om hotell prince vad som helst positivt och negativt
Stranden i Icmeler är en blanding av fin och grovkornig sand. Runda stenar möter vattnets bryning, det var inte särskilt långgrunt där vi badade men tillräckligt för att man kan släppa barnen 2-4 meter, det blir ganska snart mer än 150cm djupt, som sagt, där vi badade, finaste delen av stranden enligt oss (lite äldre än barn men bara 27 ^^). Stranden vi låg vid var strax bredvid/nedanför en bar som heter Bamboo Bar&Restaurant som förövrigt var ett av Icmelers bästa ställen! Förutom WhineHouse som helt klart är det bästa!
Du undrar om stranden, som sagt den är en blandning mellan fin och grovkornig sten, varm som attans så ta med sandalerna ner till vattnet, det bästa är att du slipper få med dig massa sand till rummet! Hotel Prince ser ganska extravagant ut, mycket "all inclusive barn och all underhållning på samma ställe" aktigt ut, inget för oss som föredrar mindre lägenheter och personligt uppvaktande och kontaktande. Rekommenderar starkt Maricya dr vi bodde där både personal, läge och närheten till den bästa restaurangen fanns. 250m från den bra stranden. Lugnt läge utan massa oljud. Havsbotten är finsand, innan dess grovkornigt med en underbar utsikt. Hoppas all extra fakta kommer till hjälp för fler. Undrar ni mer så fråga på, vi har förälskat oss i Icmeler och ska tillbaka så fort vi kan... Kom hem inatt kl4, ja ni fattar...

mvh jimmy o malin
Svara med citat

Gammal 2010-03-11, 12:13

Gäst

Standard stranden Icmeler
Från staden stranden till höger långrund och sand vi har varit i Icmeler 6 gånger vi tycker det är helt underbart ställe
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8