|
|

2009-06-03, 22:45
|
Reg.datum: feb 2009
Rykte: 0
|
Side Arum
Hej, någon som varit i Side på hotel Arum, är det något att rekomendera, är maten bra. Ligger det bra till för att promenera till Side City. Är poolerna bra, finns det någon form av underhållning på kvällarna. Undrar en som tänker åka i Augusti- September månad.
|
|
|

2009-06-04, 08:54
|
Reg.datum: aug 2008
Rykte: 4
|
Jag var där 1997, så det har väl kanske hänt lite där sedan dess.
Poolen är hur som helst bra och jättestor. Underhållningen är jag lite osäker på, men gissar att det finns.
Avståndet in till Side stad är väl inte så promenadvänligt, är lite väl långt. Men det finns gott om Dolmusar att ta in till Side.
Maten var (iaf -97) ganska tyskinspirerad, med mycket konstiga sallader o dyl, men vi gick ju inte hungriga från restaurangen.
Personligen skulle jag inte rekommendera hotellet till barnfamiljer, utan mer till någon som vill ha det lite lugnare och som reser utan barn.
|
|
|

2009-06-05, 23:55
|
|
Arum
Tack för svaret, det har väl hänt lite sedan 1997, men det var bra med lite information. Vi har inga barn med vid detta tillfället, för vi är medelålders-personer. Maten har nog blivit bättre sedan 1997, vi har tecknat halvpension.
Sedan lär det vara olika underhållning där varje dag numera, enligt vissa källor.
Vi får nog ta Dolmusen intill Side City, där vi har våra favoritställen. Fler som vet något om Arum, det är väl nära till stranden ??. Är havet bra där. ?
|
|
|

2009-06-14, 00:12
|
|
|
Alternativ Arum
Någon mer som har erfarenhet av Ving-resors hotel Arum i Side, har Ni sett att de har numera All inclusive, men vilket pris, då räcker det med halvpension. Är det fler som har erfarenhet av All inclusive. Vi hade det på Kanarieöarna i Februrari månad, och jag får säga det var toppen !.
|
|
|

2009-06-23, 23:52
|
|
|
Ska också ner till side i juli och bo på Arum. Verkar inte vara så många svenskar som åker dit men det är kul med internationell stämning på hotellet. Är det ingen som har varit där och kan berätta lite om hotellet? När man sitter och längtar är det kul och läsa vad andra tycker om hotellet.
|
|
|

2009-06-26, 23:17
|
|
Arum hotel, Side
Du (gäst) kan alltid berätta hur det var på Arum när du varit där i Juli månad.
Vi skall dit i Augusti - September. Det ser ut som ett kanon hotel men man vet ju alldrig ?. Det ligger ända nere vid stranden så det är ett perfekt läge. Och nere på stranden där lär de duka upp till myskvällar och beatch-barer, där de skickar upp bengaliska ljus-lampor. Någon som upplevt detta. ?
Det finns säkert fler svenskar där, för hotel i närheten har också Vingresenärer
|
|
|

2009-07-08, 18:22
|
|
|
Toppenhotell
Citat:
Ursprungligen postat av Christer E
Hej, någon som varit i Side på hotel Arum, är det något att rekomendera, är maten bra. Ligger det bra till för att promenera till Side City. Är poolerna bra, finns det någon form av underhållning på kvällarna. Undrar en som tänker åka i Augusti- September månad.
|
Var själv där 2008 2 veckor i September, ska tillbaka iår igen 2 veckor. Underhållning varje kväll när vi var där. Kanonmat. Vi hade halvpension. Frukost och middag. Alltid till middagen fanns en kock på uteserveringen med ny grillad rätt varje kväll.Pluss en makalös buffe med hur mycket mat som helst, inte att förglömma efterrättsborden.Tar cirka en halvtimme att promenera in till Side antingen stora vägen eller så tar man efter stranden. Hoppas ni blir lika nöjda som vi varit.
|
|
|

2009-07-09, 22:57
|
|
Arum tack
Tack för det fina svaret jag fick om Arum hotell. Låter toppen. Vi skall också ha halvpension. Det verkar vara bra mat där. Vad jag hört av en arbetskamrat var att det finns en bar där man kan sitta nere i poolen och få sin drink. Stämmer det ?, för detta har jag alldrig upplevt. Vi skall också vara där 2-veckor, så vi kanske träffas där Aug-Sept i poolbaren.
|
|
|

2009-09-18, 10:48
|
|
|
Arum Toppen
Kom nyligen hem från Hotel Barut Hotels Arum Resort, och kan bara säga
här var det toppen. Maten badet poolerna servicen receptionen Internet personalen städerskorna renligheten poolbaren vädret, ja allt bra, förutom de svenska Vingvärdarna de lyste med sín frånvaro. Men annars var allt toppen.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|