|
Blue star cosmopolitan i Marmaris
|

2009-04-13, 12:35
|
Reg.datum: nov 2008
Rykte: 4
|
Blue star cosmopolitan i Marmaris
Så nu har vi gjort en reservation på detta hotell..... ngn som vart där???
Vi har varit i turkiet tidigare men inte i marmaris, så gärna lite tips om platsen. Vi har tidigare varit i side o alanya, vi är en liten familj med två vuxna o ett barn på 10 år.... så alla tips är välkomna.
|
|
|

2009-04-15, 21:49
|
|
|
Blue Star Cosmopolitan
Vi ska också bo på det hotellet i sommar (2 vuxna och 2 barn, 14 och 8 år), och jag har frågat om hotellet på detta forum och på Travelpix och fått få men dock väldigt positiva svar! Har även en bekant som bodde där för några år sedan och hon sa också att det var ett toppenhotell!
Vi åker ner 5 juni - 19 juni. När åker ni?
/ki
|
|
|

2009-04-19, 09:52
|
|
|
Cosmopolitan
Gå in på denna länk så harn bilder från ert hotell tagena 2007.
Aages - Reslust.se
Ett bra hotell med bra personal lite långt till stranden och centrum med det avhjälps med att Dolmusbussaran går utan för. Annars tar det ca tio till femton minuter att promenera.
AAGE
|
|
|

2010-04-19, 12:53
|
Reg.datum: jul 2007
Rykte: 0
|
Mindre än två månader kvar. Nästan bara 1 1/2 månad. Fy fan va skönt det skall bli att komma till sol och värme.
|
|
|

2010-04-19, 21:12
|
|
|
Vi bodde där förra året o vi blev jättenöjda! Det finns 2 pooler, en där det är lite lugnare o den andra är det mera fart i. Vi har även bokat detta hotell i år oxå. Tog även denna gång halvpension. Det är buffe o det kunde nog ha varit lite mer kött men annars tyckte jag att det var fräsch o god mat. Städningen är bra o det ingår även ac.
Minimarket på hotellet är värdelös finns egentligen inget att handla där, men på andra sidan gatan så finns det ett bättre market. Hamam o frisering finns även på hotellet som vi oxå provade....lite långt till stan men dolmusen går utanför hotellet(andra sidan gatan) kostade runt 10 kr. Ska ni åka ut med båt så gå ner till hamnen istället för att köpa av Fritidsresor, mycket billigare! Vi är 2 vuxna en kille på 8 år som åker i början av juli...svettigt! Förra gången vi var där så var det i aug/sept då var det ganska behagligt. Trevlig resa!
|
|
|

2010-04-20, 09:05
|
|
Tack för denna information.
Vi har inte bott på detta hotell tidigare. Vi har inte heller varit i Marmaris, men på andra ställen i Turkiet.
Det som oroade var ju just sträckorna. Till havet och till stan, men vi vill även ha lugn och ro. De andra sakerna tar man ju sig till ändå. Vi åker också två vuxna och ett barn (9 år), och jag och grabben kommer nog mest vara vid poolen, på dagtid
Tackar och ha en trevlig resa
|
|
|

2010-04-20, 14:57
|
|
Lite tips
Hm skrev ett jättelångt inlägg som försvann när jag skulle redigera det...klumpigt.
Vi var på detta hotell förra året...toppen hotell.
Vi hade endast frukost här för vi tycker att halva nöjet är när man reser att gå på olika restauranger.
Men vi åt mkt lunch här. Hotellet hade en service att man fick ett laddat kort med en viss summa pengar, dom tar inte emot några kontanter. Så det var mkt smidigt och så betala man när man checka ut.
Mitt emot hotellet finns en liten supermarket med litet urval.
Till HÖGER när du kommer ut från hotellet ca 10 min bort så fanns det ett liknande coop forum med stort sortiment av det mesta.
Rekomenderas att ta en dolmus om du inte känner för en låång promenad, till city ,sen strosa rakt ner till marinan, gamla stan, bazar området som är gigantiskt.
Vi tog även en taxibåt en kväll innan solnedgång till Icmeler... ca 40 min. Mysig mindre stad än Marmaris, sen dolmus hem ca 10 min , dock lite dyrare än vanligt pris inom Marmaris.
Sist men inte minst rekomenderas fritidsresors utflykt för sista dagen...istället för att sitta på hotellet och vänta hela dagen.
Du får både båtfärd på floden, lerbad, lunch, klippgravar, sköldpaddestranden som var underbar, tillgång till ett rum för dusch o ombyte, kvällsbuffe INNAN du tar den mindre transfertiden till flygplatsen och sen hem.
Hoppas ni får det bra...
|
|
|

2010-04-20, 16:13
|
|
Stort tack!
Behöver jag skriva att jag längtar ännu mer nu? 
Det skall bli så jäkla skönt.
Låter käckt det där med inga kontanter på hotellet utan ett kort. Har jag ofta tänkt på när jag är på semester.
Skall bli spännande att få se lite nya miljöer.
|
|
|

2010-05-17, 12:28
|
|
En lite fråga bara, till er som varit på hotellet..
1. Finns det datorer/internet att tillgå, på hotellet, för
2. det finns väl inte trådlöst att "låna" på rummen?
Inte för att man skall sitta inne och surfa, men kan ju vara bra om man vill kommunicera.
|
|
|

2010-05-17, 16:56
|
|
|
Det finns datarum på hotellet där man kan låna. Tror det finns trådlöst men bara vid receptionen.
|
|
|

2010-05-17, 22:55
|
|
Tack så mycket, för svaret.
|
|
|

2010-05-24, 17:18
|
|
|
Merhaba =)
Fritidsresor rear ut resor till detta hotell nu den 28/5 för 8726kr för 2 vuxna o 1 tonåring. Sitter o dreglar o är så sugen o boka. Innan jag läste era inlägg här inne var jag tveksam till mycket. Men nu är det nästan bara ett knapp tryck ifrån att beställa (För några timmar sendan var resan 2000kr billigare (6726kr) =(
Jag inväntar ett samtal om jag har någon som ersätter mig på jobbet.
Hoppas hoppas
|
|
|

2010-05-25, 15:27
|
|
Jag har inte många dagar kvar nu.. fy fan va jag längtar. Helst idag, när det var snålblåst och regn när man gick till jobbet...
|
|
|

2012-05-10, 12:15
|
|
|
Cosmopolitan marmaris
Hej.
Nu har jag bokat detta hotell cosmopolitan i marmaris. Är det 3+ håller det standarden?
Har tre små barn 5, 2 och 10 mån. Finns det barnklubb och barnpark?
Hur är maten? Har läst att det finns lite kött, vad finns det annars?
|
|
|

2012-05-10, 13:07
|
|
Tyckte det var ett jättebra hotell. Massor med aktiviteter, varje dag/kväll. Som passade både de allra minsta och lite äldre barn. Poolområdet var fint och maten ok. Det var en liten bit att ta sig till havet och restauranger, men väl vid matställena så fanns det mycket att välja på.
Vi hade lite otur med rummet. Längst upp vid taket och balkongen mot ingenting (bakgård). Så rummet var väldigt varmt och solen kom till balkongen kl 17 ca, så när vi kom upp från badet, så blev det inget balkong-häng, för där var ca 50 grader varmt. Rummet i sig, var dock jättefint.
|
|
|

2012-05-10, 15:09
|
|
Mkt bra
Oj tiden går fort nu har det gått några år sedan vi var här.. på cosmo..
Vi hade inte förbokat ngn mat mer än frukostbuffen. Och till lunchen så beställde vi in , o det var jättegott..
Barnklubb..osv tror jag inte.. att det finns. Men det borde ju stå i texten om info om hotellet. Bamse kom på besök en dag i alla fall.
Vi hade inte så små barn med oss utan vår son var då 10 år..
ha det så jättebra!!! Och om in inte orkar ge er in till marmaris vilket jag däremot rekomenderar så höll dom bra fasta priser i den mkt lilla butiken på hotellet. MEN det var ju ngt år sedan...
|
|
|

2012-05-10, 19:15
|
Reg.datum: jul 2010
|
Vi har varit där 2 ggr o vi har alltid varit nöjd, enda nackdelen var att det var lite långt till stan o stranden. Dolmusen gick som sagt aldeles utanför hotellet. Vi gillar Marmaris men nästa gång så ska vi prova Icmeler.
|
|
|

2012-05-11, 15:12
|
|
|
Tack för era svar. Har bokat i 2 veckor så mest är jag väl skeptisk över maten. Har bokat all inklusive och vill inte bli besviken.
|
|
|

2012-05-11, 15:55
|
Reg.datum: jul 2010
|
Ni kommer att bli jättenöjda, mkt bra hotell o trevlig personal. Aktivitetsteamet under dagarna var suverän. Vi hade halvpension o enda nackdelen att jag ville det skulle vara lite mer kött, men annars bra. Den ena poolen är det musik, lekar m.m. blir man less på det så kan man gå till den andra poolen där det är lugnt o skönt, det är bara att välja! Jag har skrivit det förut men jag gör det igen, köp ingen båtresa av resebolaget på hotellet, gå ner till hamnen o gör upp om priset där. Mycket billigare!! Prova även hamamen på hotellet som jag o sonen tyckte var bra.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|