ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-04-01, 16:19

Gäst

Standard Shopping i Antalya?
Hej!

Jag ska ner till Alanya om två månader och jag funderar på att ta bussen till Antalya nån dag. Hur är shoppingen i Antalya? Vad köper man, är det billigt, vart ska man shoppa?

Tacksam för tips!
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 11:08

Gäst

Standard
Strumpor strumpor o strumpor = billigt. Meloner billigt, även sallad, kastanjer, aubergine och citroner. Bearbetat zink dyrt.
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 17:03

Gäst

Wink
Så mat är det enda man kan köpa i Antalya?
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 17:38

Gäst

Standard
Alltså man är ju hjärndöd om man tror att man kan köpa vettiga saker i länder som Turkiet?! Eller andra turist-städer.

Åk till USA/England för shopping.

morsning.
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 18:36

Gäst

Standard visst...
Det finns mycket shopping i Antalya. Shoppingcentret Migros har massor med märkesbutiker och är man där när det är rea så kan man göra riktiga fynd. Det finns även många mindre butiker med bra priser om man lämnar turiststråken. Dottern köpte klänning till studentbalen för 600 kr och ångrade efteråt att hon inte köpte fler fina klänningar där. Det var rea överallt då i början av augusti.
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 18:55

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Det finns gott om bra shopping i Antalya, äkta märkeskläder i nybyggda shopping gallerior, eller vandra i gamla stan, butik efter butik.
Jag var på en stor dubbelfilig gata, butiker båda sidorna, där handlar turken själv, mycket bra affärer, sen finns Bazaren (typ marknad) med miljoner av märkeskopior.

Du gör klokt i att besöka just Turkiet för suverän shopping, det är det roligaste stället jag vet att shoppa på, härlig atmosfär, roliga säljare, så mycket att välja på och deras märkeskopior är out-standing, de håller mycket hög kvalité.
Alla fall det jag köpt, väskor, smycken, klockor, skor, skinnjackor, kläder och mera kläder, nöjd med allt.
Glöm inte bort att ha tid, för det tar tid och sen pausa med en kall Efes (öl), det kan inte annat än bli kanon.
Svara med citat

Gammal 2009-04-02, 20:44

Gäst

Standard
Citat: "Alltså man är ju hjärndöd om man tror att man kan köpa vettiga saker i länder som Turkiet?! Eller andra turist-städer. Åk till USA/England för shopping." Slut citat.

Ibland vill man kanske bara ha lite krimskrams... Var i New York förra veckan för att kolla på hockey i "The Garden" och shoppa (och det gjorde jag med råge!), så nu vill jag ha lite BILLIGT krimskrams...

Och FYI är jag allt annat än hjärndöd, you moron! Du svarar inte ens på frågan jag skrev, så varför bryr du dig överhuvudtaget om att kommentera? Väx upp!
Svara med citat

Gammal 2009-04-03, 22:54

Gäst

Thumbs up shoppa lite
Turkisk yogurt ca 4-12 lira/ beoende på storlek../

Man klarar sig med si så där 2000 utan problem på en vecka om man preoriterar rätt.man har råd t o m att shoppa lite i den summa.Jag köpte ansikt- och kroppsskrämer, tvålar, lite kläder.med Jäger från taxfri och kannebo maskaran gick allt på 3000...kanske t o m mindre
Men vill man supa till då ska man ha lite extra med sig.
Inhäms design är av bra kvalite och mycket prissvärd!Glöm ej att köpa hamamhandskar för hemmabruk.
Ansikts- och kroppsvårdsprodukter av märke HOBBY Beauty är fantastiskt bra! Och jag är petig..)
Rosenmarmelad är nåt ut över det vanliga , mums!
Har köpt 3 klänningar av inhemsk designe , de är faktiskt 1 år innan i mode, japp. Varje klänning ca 150 kr!Köpte inga kopior.Gynnar inhemska producenter i alla länder jag har varit i.
Svara med citat

Gammal 2009-04-05, 11:06

CharterNisse

Globetrotter
CharterNisse är inte uppkopplad
CharterNisses avatar

Reg.datum: mar 2008

Standard Migros ?
Var någonstans i Antalya ligger Migros.
Vi skall dit ner i augusti och hittade det inte förra gången vi var där.
Hjälp oss någon !
Svara med citat

Gammal 2009-04-06, 20:53

Gäst

Red face Googlade på Migros
...hittade lite.
Migros Shoping Center Alanya | Malls Supermarket | www.migros.com.tr

guuuuuuuuuuuud vad jag är duktig!
Fast jag har ej varit på Migros heller..hehe
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 14:08

CharterNisse

Globetrotter
CharterNisse är inte uppkopplad
CharterNisses avatar

Reg.datum: mar 2008

Standard Ja guuud
Vad duktig du har varit !

Nu vet jag var det ligger, så tack och bock !
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 15:25

BIG

Globetrotter
BIG är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 6

Standard
Det ligger ett MIGROS bakanför hotell Royald Palm, i västra delen av Alanya.

Gammal 2009-04-08, 11:02

Gäst

Standard Skor?
Finns det några bra skoaffärer i Antalya, med snygga, högklackade, billiga skor?
Svara med citat

Gammal 2009-04-08, 19:44

Oneway

Världsvan

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Finns det några bra skoaffärer i Antalya, med snygga, högklackade, billiga skor?

Överallt, verkligen överallt finns det högklackade skor och du själv prutar så det blir billigt. Hittar du nåt fint, så visst kan du pruta ännu mer om du köper flera par på samma ställe.
Svara med citat

Gammal 2009-04-09, 20:46

Gäst

Standard
Finns det några skoaffärer som mer liknar de vi har här hemma i Sverige? Har varit i Alanya ett antal gånger och jag tycker att det jämt är samma gamla vanliga märkeskopior överallt... Finns det någon "riktig" skoaffär i Antalya som inte säljer märkeskopior?
Svara med citat

Gammal 2009-04-09, 23:43

Oneway

Världsvan

Standard
Det finns riktiga skor, men mest i affärer som säljer skinnkläder, det fanns det i Alanya också.
Jag köpte väldigt fina skor och stövlar i hög kvalité.

Det finns ett stort shoppingcenter i Antalya som bara har äkta varor, inte kopior.
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 21:57

Gäst

Thumbs up Skoooooor , kläder
Det finns en gågatan som heter....25....eller 12 metersgatan...parallelt till Ata Turkugatan
så om du går i riktning mot hamnen mot Oba där , på höger sidan finns en mycket prisvärd skoaffär och några kläddbutiker, 2 tror jag om jag minns då menar jag bra kvalite till bra priser.Filialen till en av de kläddbutiker hittar du på Ata Turku med men med liite högre priser och de finns i Istambul med men där betalar du dubbelt så mycket som i alla huvudstäder.
Om du har tur då heter butiken:Loony (?) eller Trikolik ( ...?...)/ läste etiketenav på en av klänningar som jag köpte hos de/.
Svara med citat

Gammal 2009-08-31, 15:46

Gäst

Standard Shopping
Alltså, migros är en stor mataffär typ ica maxi. Men strax utanför Antalya, mellan flygplatsen och centrum ligger ett stort outletcenter. Där hittar du både märkesvaror och lite billigare saker. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter men det ligger på höger sida när man kommer från flygplatsen.
Svara med citat

Gammal 2009-08-31, 20:32

Gäst

Standard Shopping
Stora Migros i Antalya är på vägen mot Kemer och har ca 130 olika affärer och öppet sju dagar i veckan 10 - 23. Där finns det mesta.
I år var vi även på Deepo outlet som är nära flygplatsen. inte lika stort som Migros men ganska mycket i alla fall. Där finns en hel del märkesbutiker och lite annat. När vi var i Antalya så var det alldeles för varmt i bazarerna så vi gick in på dessa luftkonditionerade galleriorna i stället. . .inte lika billigt ..... men bättre varor och man slapp detta prutande.
Bor man vid Lara stranden så går buss nr 103 dit.
Svara med citat

Gammal 2009-09-03, 11:56

satu

Nykomling
satu är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Alltså, migros är en stor mataffär typ ica maxi. Men strax utanför Antalya, mellan flygplatsen och centrum ligger ett stort outletcenter. Där hittar du både märkesvaror och lite billigare saker. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad det heter men det ligger på höger sida när man kommer från flygplatsen.
Det stämmer men det finns även en stor shoppingcenter som heter så, det är det som alla här skriver om, Migros 5M heter det. Men vilken besvikelse. Vi hade förväntat oss större och billigare. Jättedyrt, dyrare än i Sverige nästan. Ligger dessutom i utkanten av staden så åker man dit från bussterminalen där bussen från Alanya eller Side stannar så tar det 30-40 min att åka dit. Alldeles onödigt, vi hittade roligare och bättre affärer i centrum. Den enda fördelen med Migros var att det var luftkonditionerad och det fanns många bra snabbmatställen, även riktig turkisk mat.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8