ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-12, 14:38

Missnöjd

Thumbs down Varning för Tyrkieteksperten!
Varning för Tyrkieteksperten.

I juni reste jag för fjärde gången med Tyrkieteksperten från Köpenhamn till Alanya.
Alla resorna har lämnat en del övrigt att önska men man får ju inte mer än man betalar för.
Detta året slog dom dock alla rekord.
Dagen då jag ska åka hem pratar jag med en av guiderna på plats angående transfer till flygplatsen. Jag frågade hur lång tid före bussen gick som jag behövde vara på hotellet. 15minuter svarade hon.
På hotellets tavla stod det att bussen skulle avgå 02.00. För att vara på den säkra sidan kom jag till hotellet 01.15 men då hade bussen gått. Från att varit totalt relaxad efter semester hamnade jag i fullständigt upplösningstillstånd.
Receptionisten på hotellet hade påtalat för guiden att det står kl 02.00 på tavlan men hon hade svarat att det inte var hennes problem och lämnat en lapp om försenad gäst. På lappen står det även att bussen avgått kl 01.05.

Mina vänner hjälpte mig att ordna taxi så jag kom i tid till flygplatsen i Antalya. Vid incheckningen träffade jag guiden. Jag pratade med henne och från början menade hon att hon inte gjort fel. När jag visade henne lappen som suttit på hotellet så gav hon med sig och bad om ursäkt. Hon kunde dock inte göra någonting utan jag skulle vända mig till huvudkontoret när jag kom hem.
Sagt och gjort.. jag ringer och mailar till huvudkontoret. Det dröjer sju veckor före jag får svar av dem.
Då skriver dem att rätt tid har varit på hotellets tavla och bussen har gått i rätt tid. Dem säger att jag ahr inte pratat med någon av deras guider under dagen och att guiden som jag pratat med på flygplatsen säger att det är jag som gjort fel. Dem skickar även med en korrekt transferlista som dem påstår suttit uppe på hotellet.

Jag känner mig så illa behandlad och jag vill verkligen varna alla så att ni är på er vakt om ni åker med Tyrkieteksperten.
Svara med citat

Gammal 2008-08-12, 15:13

alexzien

Medlem
alexzien är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2006

Rykte: 0

Standard
Usch, låter inte alls trevligt att folk ska ljuga för dig rakt upp i ansiktet! Den där guiden ljög säkert för sina chefer för att få ha jobbet kvar och rädda sitt egna skinn...

Tack för varningen!
Svara med citat

Gammal 2008-08-12, 21:11

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Vad kostade taxiresan för dig ?
Har du fått nån ersättning för den ?
Har du lappen kvar och namn på personen du pratade med på plats på flygplatsen ?
Svara med citat

Gammal 2008-08-13, 18:51

Gäst

Thumbs down
Ja, jag har kvar både lappen om "försenad gäst" och lappen om transfertiden som satt på hotelletsanslagstavla.
I sitt svar skickade tyrkieteksperten med en lista på transfer som var rätt, alltså inte den samma som jag plockade ner och tog med mig.
Taxin kostade 120 lira tror jag, den fick jag dock inget kvitto på.
Svara med citat

Gammal 2008-08-13, 19:04

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Du kanske kan låta din händelse se "dagens ljus" i Aftonbladet.
Dom har just nu artikel om Fritidsresors mögelhotell mm.
Maila till Aftonbladets Anders Hedberg (han som har skrivit mögelartikeln) så får vi se
om han tar upp det som stoff.....eller så bloggar du direkt på sajten.
Läsarna: Stora mögel- problem på hotellet | Resa | Aftonbladet
Svara med citat

Gammal 2011-10-03, 08:43

Gäst

Standard förhandsbokning av säten på flyget
Hej
Reste med dom till Goa i febr. Barn och barn var med. Totalt 6 personer. Förhandsbokade alla platserna för att vi ville sitta tillsammans och ha lite aktiviteter på flyget. Fungerade inte alls. Dessutom var flyget 7 timmar försenat på hemresan. Skulle lämnat flygplatsen klockan ett på natten. Lämnade goa klockan åtta på morgonen. 7 timmar försenade. Ingen info trots att vi kontaktade dom enligt alla föreskrifter. Även på flyplatsen fick vi i princip ingen respons. Trots att flyget var försenat redan från köpenhamn kom inte den infon fram till oss i goa. Istället för att vara på flygplatsen klockan 22 hade vi kunnat åka dit klockan 5 på morgonen. Bodde 30 minuter från flyget.
Vi betalde 4350 kr extra för att sitta tillsammans. Det fungerade inte. Inga förhandsbokningar fungerade. Dom erbjuder oss 500 kronor i ersättning.
Kommer att anmäla dom till arn. Oerhört nonchalanta. Först nekar dom till att vi betalt sedan så säger dom att vissa av oss satt på våra bokade platsaer vilket är rätt. 3 st satt på rad 2 3 st satt på rad 9. Vilket innebär att vår trivsamma samvaro poå planet sprack. Som vi satt nu hade vi inte behövt förhandsboka.
Allan Böttern
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 15:11

Gäst

Standard Tyrkietekspertn gör sig oanträffbar efter fällande dom
Jag har lyckats få Tyrkieteksperten fällda hos danska Konkurrence-og förbrugerstyrelsen.
Man bokade av våra flygbiljetter med kort varsel med hänvsining till att flighten var inställd.
Biljetter fanns att köpa på nätet hos flygbolaget och flighten gick som planerat.
Tyrkieteksperten har satt i system att sälja resor, få förskottsbetalt i god tid, för att sedan med kort varsel boka av resan. Har både familjemedlemmar samt vänner som råkat ut för detta. För vår del innebar det panik med att få fram nya biljetter till högt pris med kort varsel, vi hade i god tid bokat samt betalt för boende och hyrbil på Gran Canaria.
Tyrkieteksperten blev i november fällda hos den danska myndigheten, de ska totalt betala drygt 20 000 danska kronor till oss och myndigheten. Konkurrence- og förbrugerstyrelsen har inte lyckats delge Tyrkieteksperten delgivningen, så nu jagar man företaget via delgivningsman hos Köpenhamns byret.
Vill varna samtliga för att boka resa med detta mycket oseriösa bolag, jag skulle bli oerhört förvånad om de inte kursar inom kort
Svara med citat

Gammal 2012-02-13, 14:59

Floyd

Standard
Ge dig inte.
Skicka rek.brev med snigelpost.
Jag hamnade själv i ett läge där de riggat en trasig solstol som de tyckte Ernie skulle pynta,det slutade med att hotel manegern undrade hur mycket jag ville ha betalt för att få tyst på mig men då var jag så jävla lack att jag bara sa Nope,men du kommer höra av mig.
Fullt ös medvetslös ner till guidekontoret för att klaga på hotellet som de kallade ett av deras bästa,där satt en lapp på dörren att de var på utbildning läs fest.
Nästa dag var det hemfärd ganska tidigt så då passade jag på att klaga till guiden på bussen dår jag bad henne notera händelsen,korkad som jag var så tog jag inte hennes namn.
Väl hemma skrev jag till resebolaget och berättade historian för dem.
De svarade att eftersom jag inte reklamerat på plats och att ingen av guiderna mindes mig så utgick ingen ersättning.
De fick ett nytt brev från mig med beskrivning på hur guiden såg ut och tider med mera.
Svaret kom direkt att de beklagade behandlingen på hotellet och att jag fick 500 skr som komp.
Ännu ett brev senare där jag förklarade att det inte var pengarna jag var ute efter utan jag tyckte hotellet behandla sina gäster på ett sätt som inte levde upp till resebolagets profil.Då kom nästa svar att jag fick ytterigare 500 svk för min förstörda semester.
Då gav Erni upp med tanke på att jag höll på att sätta hela bolaget i kk.
Så ge dig aldrig.
Hota med att tvångsmata dem med en svensk falukorv.

Ernie
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 12:01

Gäst

Thumbs up hallo!!!!
jag forstår inte problemet deres!!! varför brukar dere dette selskapet, tyrkiaeksperten!!!!!!!
husk, alle disse selakap (eksperten, reiser osv.) holder till rundt wikingen, hold dere unna dom!!! er det beste.
flyg norwegian eller ett annat billig flyg, boka alt selv till en mycke billig penge, hold dere langt unna private uthyrare, dom ska ha från 1500,- i veckan, men lav sesong hotel, aprt., från kr. 490.- i vecan!!!, för to stk. inkl. frukost!!!!!!!!!! högsesong ca. från kr. 1500.- i veckan. PS! SAS begynner att ´fly till Gazapasa Alanya från juli från stockholm!!!!
Svara med citat

Gammal 2012-02-14, 17:39

Floyd

Standard
Lugn och fin vattenkammad.
Nu förstår jag inte dig riktigt.Vi försöker bara förklara för varandra vad man kan göra/borde/skulle ha gjort,för att få det bästa ut av resan.
Åker man charterresor så får man vad man betalar för (står i avtalen) om man sen väljer dyrare eller billigare brukar visa sig,iaf enl mina erfarenheter.
Du verkar ju inne på att alla borde boka själva,alla vill /kan kanske inte boka själva och väljer därför gärna det billigare alternativet typ Tyrkiaeksperten !!!!!!!
Jag tror faktiskt att Turkietexperten också har destinationen Gazapaza-Alanya from 2012.
Nu är jag varken för eller emot detta bolag Turkietexperten men sonalyckan med tillbehör reste med dem 2011 på en sista minutenresa till Alanya.Och var jättenöjda då de förstod vad de fick vad de betalade för.
Ernie
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8