ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-06, 13:54

Gäst

Standard Temperatur i september?!
Jag antar ju att det börjar bli lite svalare i turkiet i september, (ska dit den 3e o ska va där en vecka) Men va brukar temperaturen ligga på ett ungefär? =) Nån som ska till Side den 3e september?
Svara med citat

Gammal 2008-08-06, 17:16

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Enligt tabellerna så ligger det på 31 grader dagtid och 19 grader på natten.
Vatten 26 grader och ca 11 soltimmar per dag.

Låter helt underbart ! :-)
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 10:35

Gäst

Standard
Nej, men vi åker till Alanya den 4:e, så jag hoppas på lagom värme och mycket sol.

Nån som vet vilken temp det är i poolerna? Ibland brukar ju sådana kännas iskalla jämfört med havet...
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 10:47

Xtender

Globetrotter
Xtender är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till Xtender
Standard
ja poolerna är exakt 25,34 grader varma
nä skämt åsido poolerna värms upp av solen så ju mer sol desto varmare pool skulle man enkelt kunna förklara det
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 11:16

Feliice

Globetrotter
Feliice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Feliice
Standard
Det är fortfarande vaaarmt då, speciellt i början av september, men mot slutet kan det bli lite svalare och temperaturen går bara neråt för varje dag !

Gammal 2008-08-07, 11:27

Gäst

Standard
Xtender: Jaa, fattar ju jag också att det har med sol och luftvärme att göra... Men jag har tidigare varit på ställen, ex kanarieöarna i februari, där havsvattnet varit jätteskönt men poolerna känns som man haft isbitar i dem. Eftersom vi har med oss en badgalen liten femårig tjej som inte är helt hundra simkunnig än så lär nån av oss få stå i poolen hos henne, och många timmar lär det bli... alternativt ta taxi till barnvänlig strand. Vore kul att veta vad man ska ställa in sig på.
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 11:29

Gäst

Standard
Felice: låter härligt, det har ju inte varit allt för mycket värme här i Sverige i sommar så det låter som det kan bli två sköna veckor!
Svara med citat

Gammal 2008-08-07, 12:57

Xtender

Globetrotter
Xtender är inte uppkopplad

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till Xtender
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Xtender: Jaa, fattar ju jag också att det har med sol och luftvärme att göra... Men jag har tidigare varit på ställen, ex kanarieöarna i februari, där havsvattnet varit jätteskönt men poolerna känns som man haft isbitar i dem. Eftersom vi har med oss en badgalen liten femårig tjej som inte är helt hundra simkunnig än så lär nån av oss få stå i poolen hos henne, och många timmar lär det bli... alternativt ta taxi till barnvänlig strand. Vore kul att veta vad man ska ställa in sig på.
Jag har aldrig upplevt poolen kall under september så din 5 åriga dotter kan ligga i badet hela dagen om hon vill
Svara med citat

Gammal 2008-08-08, 17:52

Norsky

Medlem
Norsky är inte uppkopplad
Norskys avatar

Skicka ett meddelande via MSN till Norsky
Standard 33-37 grader
Har varit i Alanya 5 gånger under september månad, och då har temperaturen legat mellan 33 och 37 grader i skuggan.
Kom hem nu för två dar sen efter en vecka. Då läg temperaturen som högst 45 grader i skuggan.
Svara med citat

Gammal 2008-08-16, 18:15

Gäst

Standard
hej ska åka till turkiet alanya 15 september och ska vara en vecka där hur är temperaturen då nån som vet
Svara med citat

Gammal 2008-08-16, 18:23

Gäst

Standard åker oxå ner den 3/9
mvh gothic
Svara med citat

Gammal 2008-08-19, 15:14

Gäst

Standard 13 sept/08
Vi åker ner då till hotell GAllion. nån mer?
Svara med citat

Gammal 2008-09-09, 15:40

Gäst

Smile 27e till Alanya
vi åker den 27/9-4/10, ser fram emot att få njuta av värmen då! Vet ni ngt om hotel Mayflower?
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 02:37

Gäst

Standard SIDE
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Jag antar ju att det börjar bli lite svalare i turkiet i september, (ska dit den 3e o ska va där en vecka) Men va brukar temperaturen ligga på ett ungefär? =) Nån som ska till Side den 3e september?
Hej jora det är jätte mysigt i Side och vädret är ca ja svensk högsommar vissa dagar så varmt som 37gr Jag tror inte du kommer bli missnöjd Ha en jätte bra resa Vi kanske syns rentav ; ) Love it
Svara med citat

Gammal 2010-08-16, 12:08

Charisma

Nykomling
Charisma är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Talking hot!
Hey, jag var i Side exakt den perioden du nämner för 2 år sen och det var galet varmt ute! Jag minns att en kväll kl 22:00 så stog tempen på 27 grader!! Nästan så jag tyckte det blev för varmt ibland..men samtidigt väädligt väldigt härligt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8