ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-07-20, 16:32

Alexander

Standard Hamam i Alanya
Vi tänkte gå på Hamam första dagen vi kommer till Alanya (Så vi blir fint bruna)

Men då undrar vi vart man hittar ett bra och prisvärt Hamam, gärna nära Östra stranden
och självklart undrar vi vad det kostar?
Svara med citat

Gammal 2008-07-20, 17:06

Norsky

Medlem
Norsky är inte uppkopplad
Norskys avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Norsky
Standard Mimosa o Kleopatra
Självklart ska man ta Hamam när man är i Turkiet. Jag har varit 7 gånger i Alanya, men det är dom senaste 3 gångerna jag har tagit Hamam. Ångrar nu att jag inte tog det dom första gångerna.
Jag vet inte om det finns nåt Hamam nära Östra stranden, men dom tre gångerna jag varit, så har jag varit 2 gånger på ett litet hamam som heter Mimosa Hamam. Den ligger på andra sidan, men dom har pick up service. Be hotelet ni bor på ringa o boka tid till er. Ni bestämmer själv vilken tid ni vill bli hämtade på. Sen när ni är klara blir ni hemkörda. Glöm inte att ge chauffören dricks!!
En gång har jag varit på Klepatra Hamam, men jag fick en känsla av att dom hade lite väl brottom. Allt gick så mycke snabbare än på Mimosa. Kan kanske vara för att dom har större tryck där??
Jag rekomanderar iallafall Mimosa. Lite mindre, lite lugnare, mycket skönare. Pris: 200 kr per pers för ett och två år sedan.

Lycka till o god resa
Svara med citat

Gammal 2008-07-21, 09:45

Mrd

Medlem
Mrd är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Skicka ett meddelande via MSN till Mrd
Standard
Var också på Mimosa Hamam och jösses vad skönt de va! Rekommenderas.
Svara med citat

Gammal 2008-07-21, 10:33

LindaPinda

Nykomling
LindaPinda är inte uppkopplad

Standard
Samma här, var oxå på Mimosa förra året, bokade tid ganska sent på kvällen så jag och mina 2 systrar var helt själva där, bad tjejen i receptionen rpå hotellet inga och be dom hämta upp oss, supersmidigt.
Ska åka med sambo och barn i år, funderar dock på om man som tjej kan åka iväg på sånt själv fram och tillbaka då sambon inte vill gå på hamam, nån som vet hur det är att vara helt själv som tjej på vissa ställen hamam/ shoppa typ.
Kände inte av nån rädsla eller så förra året då jag var där men var med två systrar då gjorde ju inget själv.
Svara med citat

Gammal 2008-07-21, 13:40

Mrd

Medlem
Mrd är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2007

Skicka ett meddelande via MSN till Mrd
Standard
Det var ju separat för herrar och damer så det borde inte vara nåt problem med det.
Svara med citat

Gammal 2008-07-23, 11:52

Gäst

Standard
jag var på hamam förra året första gången, var lite skeptiskt! tjejen tvinga med mig, men ack så skönt det var, man blev len like a babies ass =) jag är kittlig som satan så massagen på slutet var lite jobbig =P
Svara med citat

Gammal 2008-07-25, 08:57

Gäst

Standard
varför finns inge unisexharam? måste man ha heltäckande kläder? eller måste man va naken? vad gör man där?
Svara med citat

Gammal 2008-07-25, 09:41

TheCiis

Globetrotter
TheCiis är inte uppkopplad
TheCiiss avatar

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 5

Skicka ett meddelande via MSN till TheCiis
Standard
Självklart går man dit med bikini, baddräkt, badshorts, speedos eller vad man nu har för badkläder. Då är de ju lätt å skrubba och tvåla.

Jag valde att ha på mig mina bikinitrosor när ja var på hamam men många väljer att vara helt näck. Det kan du bestämma själv! Men de är nog bäst å va naken för då kommer dom ju åt skinkorna också Men endel vill inte ligga sprittsprångandes naken framför andra människor när fläsket dallrar under skrubbningen.

Alla borde testa hamam... gaah, de e så skönt. Skrubbning, tvålning, schamponering, massage... ljuvligt! Och sen är man len som en babyrumpa. Hihi..
Senast redigerad av TheCiis den 2008-07-25 klockan 17:48.
Svara med citat

Gammal 2008-07-25, 09:48

Gäst

Standard
tack för svar
är det kvinnor som gör grejer på kvinnor? eller gubbar ?
Svara med citat

Gammal 2008-07-25, 10:29

Xtender

Globetrotter
Xtender är inte uppkopplad

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till Xtender
Standard
På de hamam som jag har varit på är det kvinnor som gör på kvinnor och både män och kvinnor som gör på män
Svara med citat

Gammal 2009-03-13, 18:15

l_illan_

Nykomling
l_illan_ är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard
OK, men på mimosa då? Kan man gå tillsammans tjej å kille? m=)
Svara med citat

Gammal 2009-03-16, 20:20

Gäst

Lightbulb Aldrig Mimosa!
För det förste var det dyrt.
Sedan satte jag i nästan kall ångbastu(?), nån ånga fanns det inte på nästan 40 min.
Satte FÖR LÄNGE. Själva omhändetagandet varade i si så där 10 min ..........?
Sedan var det massage...hehe......30 min axlar och 10 min resten av kroppen.
Fusk....fusk....fusk..................
Var på Kleopatra hamam, stressig och slarv med massage där med.Innan massagen visade de mej burken där jag skulle lägga dricks.De var väldig nogga med det!

Bästa hamam i stan: i Oba på hotell RISUS!!! Underbart duktig massör!
Man kan förhandla sig till ett bra pris med!

Jag är själv massör så jag vet vad jag skriver om i min bedömning.
Svara med citat

Gammal 2009-04-06, 22:23

Gäst

Thumbs up Hamamfilm
Ganska bra faktiskt;

YouTube - Sahara Hamam
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 19:46

Gäst

Standard Sola efter hamam?
Har hört att man inte ska sola samma dag som man har varit på hamam, stämmer det? Eller är det ok att sola direkt efteråt?
Svara med citat

Gammal 2009-04-07, 20:13

kassem

Nykomling
kassem är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2009

Standard
hej gör det precis när du anländer dit, innan du har fått sol bränna och ta det lugnt nästa dag när du ska sola. Huden är känslig för sol eftersom man skrubbar bort döda hudceller. Men du måste prova det är en upplevelse.
Mvh
Svara med citat

Gammal 2009-05-01, 20:00

Gäst

Standard
Kan verkligen rekommendera Mimosa. Skönt att de har separata avdelnignar för damer och herrar och bara kvinnlig personal för damer. Kan säkert vara dyrare än nån annan hamam men so what! Nån kall ångbastu finns inte utan en vacker sal av marmor och man blir varm och ren där, massage var härligt!
Svara med citat

Gammal 2009-10-17, 18:53

Gäst

Standard Hamam Oriental I Upplands Väsby
Hamam Oriental I Upplands Väsby.

Snart öppnas ett fristående hamam i Upplands Väsby, där priserna kommer att vara humana.
Ni ska tas hand om i familjert anda.

Hälsar
Hamammästaren Ziya Gürsoy
Svara med citat

Gammal 2009-12-24, 00:04

Gäst

Smile Vad kul!
Tänk, vi kommer att ha eget hamam i våran kommun det pirrar i magen redan nu.

Jag har redan kikat på hemsidan, priserna är mänskliga.

Skandinavia s äkta fri stående hamam Turkisktbad

Mvh

Malin
Svara med citat

Gammal 2010-01-02, 16:48

mums

Standard
Hur lång tid tar det ungefär?
Svara med citat

Gammal 2010-05-25, 20:28

Sofie Gäst

Standard Rekommendation Hamam i Alanya
Jag kan rekommendera Delfino Hamam som ligger vid Kleopatrastranden i Alanya. Jag har varit där två gånger och det är superfräscht, de har trevlig personal och deras massörer kan verkligen sitt jobb!

De har en hemsida Delfino Turkish Bath & Coiffeur - Hamam, massage, hÃ¥r- och nagelvÃ¥rd i härliga Alanya! och där kan man se hur det ser ut i en digital rundvandring
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8