ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-30, 15:28

Gäst

Standard Provosorisktpass till Turkiet
Tjenare. Blev väckt av min kusin i morse som sedan lyckades tjöta med mig på en sista minuten resa till Turkiet på Onsdag. Saken är den att jag inte har något pass så måste fixa mig ett provosoriskt pass. Är det möjligtvis någon här som åkt till Turkiet med ett provosorisk pass och vet om det fungerar utan problem?
Tacksam för svar
Svara med citat

Gammal 2008-07-01, 00:31

Akosen

Standard
Inga problem!
Gjorde en resa med dottern (8år) förra året... Sista minuten oxå. "glömde" bort att hon inte hade nåt pass så det blev en 900kr dyrare resa!
Ja tyvärr är det så dyrt och dessutom så passgubben tog det när vi kom tillbaka till Sverige...
Men det var inga som helst problem att komma igenom kontrollerna i Turkiet.
trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-07-01, 10:55

Gäst

Standard
Okej de låter bra det. Tack för svar. förresten är det något krav på att det måste gälla 6 månader efter tillbakaresedatum? eller ordnade ni bara de provisoriska till dagen ni kom hem?
Svara med citat

Gammal 2008-07-01, 12:25

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Okej de låter bra det. Tack för svar. förresten är det något krav på att det måste gälla 6 månader efter tillbakaresedatum? eller ordnade ni bara de provisoriska till dagen ni kom hem?
Provisoriskt pass gäller endast för den aktuella resan och är bara giltigt för den tid du är borta. Det kostar 980 kronor och utfärdas bara på vissa ställen i landet.

Länk: Provisoriskt pass - Polisen

Gammal 2008-07-02, 09:48

Gäst

Standard
Tack för era svar. Var hos passpolisen i gbg igår och fixade ett provisoriskt pass så de ska inte va några problem. Ikväll bär de av:P
Svara med citat

Gammal 2011-04-15, 02:16

Gäst

Standard
Hur Gick Det Kom Du IvÄg ?
Svara med citat

Gammal 2011-11-27, 15:26

michaela.

Standard
Hade också velat ha svar på om du kom iväg? Tänkte dra dit på Torsdag från Danmark, men har inte heller pass. Så måste fixa ett sådant.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8