ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-23, 17:43

CharterNisse

Globetrotter
CharterNisse är inte uppkopplad
CharterNisses avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard Time Share i Turkiet ?
Undrar om någon vet hur vanligt det är med så kallade timeshare försäljare i tex Alanya. Råkade på ett par sådana på Rhodos för 2 år sedan, och kom undan med blåtta förskräckelsen.
Vi mötte 2 mycket trevliga unga damer som utgav sig för att representera ett resebolag och att de gick omkring och gjorde oppinionsundersökningar bland turisterna. Vi fick svara på ett antalt frågor, tex standard på stränder, hotellet vi bodde på osv. Som tack för hjälpen fick vi varsin skraplott, och givetvis fick frugan högsta vinsten som var en lyx kryssning på egeiska havet.
Allt vi behövde göra för att inkassera vinsten var att åka med i en taxi till deras kontor. Jag anade oråd och sa att vi skulle ta oss dit senare,men se det gick inte, för erbjudandet gällde här och nu.
Jag hade läst om denna typ av bedrägeri förut och sa vänligt men bestämt nej, för så snart vi kommer till kontoret kommer de att börja bearbeta oss och lura på oss någon andelslägenhet för hutlösa summor pengar. Detta sa de sig inte känna till utan fortsatte bedyra att det var rent spel och att vi skulle få våran resa. Sa återigen nej och tog frugan under armen och gick, men de gavf sig inte utan gick efter och tjatade ett tag tills de insåg att vi genomskådat dem.

Förekommer detta även i turkiet ?
Svara med citat

Gammal 2008-06-23, 18:10

ElDolko

Globetrotter
ElDolko är inte uppkopplad
ElDolkos avatar

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av CharterNisse Visa inlägg

Förekommer detta även i turkiet ?
Skulle tro det, även om jag själv aldrig varit i Turkiet. Men lurendrejare kommer alltid finnas på alla turistorter, så länge som det finns godtrogna turister.

Fattar inte att folk fortfarande går på time share-bluffen. Det är ju så välkänt nu för tiden. Ungefär som att någon skulle gå på ett Nigeria-brev.
Svara med citat

Gammal 2008-06-23, 20:09

Lisa200

Medlem
Lisa200 är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Lisa200
Standard
Var i Alnya forra aret och jag sag inte till nagot sadant overhuvudtaget. Har sjalv blivit utsatt pa Gran Canaria.
Svara med citat

Gammal 2008-06-23, 21:10

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Har inte heller sett det i Turkiet, men däremot som andra, på Gran Canaria.

Citat:
I Turkiet har utländska medborgare rätt att äga fast egendom och landet har därför inga problem med tvivelaktiga projekt modell time share och andelsbostäder. När kontraktet(tapu) är undertecknat är man officiell ägare av bostaden och kan göra vad man vill med den.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8