ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-06-21, 17:12

Louise

Standard Transfer till Alanya
Hoppas på att få lite tips hur jag smidigast o helst billigast tar mig från Antalya flygplats till Alanya. Jag åker själv och åker inte med något charterbolag.
Är det någon som har koll på om det finns turkiska transferbussar som inte är så dyra?
Vore tacksam för lite tips!
Svara med citat

Gammal 2008-06-22, 19:01

Gäst

Standard
Går inga "turkiska" transferbussar från flygplatsen till alanya utan då får du ta dig från flygplatsen till busstationen i antalya och därifrån ta buss till alanya..
Krångligt tycker jag då man helst vill fram så fort som möjligt!

Flyger du inte genom något charterbolag heller? Jag har bokat med t ex apollo one way ibland och då kan man ringa dom o boka till transfer, går att göra så med de flesta bolagen..

Sen finns alternativet att någon hämtar dig på flygplatsen och du betalar, blir inte lika dyrt som med taxi..
Brukar själv kontakta en f.d taxichaufför som har hämtat mig de få gånger min man ej kunnat göra det, kanonsmidigt och billigare än taxi!

Annars är det taxi som gäller!
Svara med citat

Gammal 2008-06-22, 19:33

Gäst

Standard Transfer
OK nä jag åker med Turkish airlines. Är den f.d taxichaffören sugen på att köra så får du gärna säg till mig!
Eftersom jag åker helt själv så kan det bli lite dyrt med en taxi själv.
Jag vill ju helst komma till Alanya så fort som möjligt.
Svara med citat

Gammal 2008-06-23, 05:55

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Kanske detta kan vara nåt för dig.
Jag vet inte vad taxi kostar jämfört med detta.
Vilket datum är det du skall åka, kanske du kan få napp om du efterlyser med exakt datum och tid och någon annan/andra kommer med samma flight som dig och ni kan samåka billigare på annat sätt.

Antalya Airport Transfer, From Airport to Alanya, Side, Belek, Kemer, From Hotels to Airport The cheapest way to book holiday
Svara med citat

Gammal 2008-06-24, 23:15

Gäst

Standard
Vilket datum och vilken tid landar du i antalya?

Jag kan höra med honom om han är ledig och hur mycket han vill ha om du vill?
Svara med citat

Gammal 2008-06-25, 02:32

Gäst

Standard
Hej,

Antar att du reser via Istanbul? Om man flyger inrikes i Turkiet så finns det transferbussar som går ganska ofta och det är helt rimliga priser. Jag tror att det är Havas som kör åt turkish airlines. Bussarna står oftast precis utanför inrikesterminalen.
Havaþ Ground Handling Co.
Tror att bussen tar dig till Antalya busstation och därifrån går lokalbussarna till Alanya flera gånger i timmen. Totalt så kommer du nog undan med ca 20 ytl.
Svara med citat

Gammal 2008-06-25, 18:53

Louise

Standard
Jag vore jättetacksam om du ville höra med "din" taxi kille. Vore verkligen smidigt. Jag kommer att vara resklar från Antalya senast kl.22 den 25 juli. Är verkligen tacksam för hjälpen!
Svara med citat

Gammal 2008-06-25, 21:51

daria

Standard Ta vanliga bussen från motorvägen!
För några år sedan flög jag till antalyas flygplats och tog mig sedan till alanya på egen hand. Bussarna som går mellan antalya och alanya går ju på motorvägen som går förbi flygplatsen och de stannar om det står någon på vägen och vill hoppa på.

När du kommer ut från flygplatsen i antalya så är det en bit att gå till motorvägen och den lilla biten kan du också ta taxi om du vill. Sträckan är ca 500-700 meter skulle jag uppskatta. När jag kom ut til motorvägen stod det redan en gubbe där och väntade på bussen så jag var alltså inte ensam. Bussen kom efter 5 min så jag är helt övertygad om att jag kom till alanya före charterresenärerna.

Inte heller har jag varit ensam när jag åkt till flygplatsen, men då måse du själv tala om att du skall till flygplatsen så att de släpper av dig i höjd med flygplatsen. Den gången var det en annan turk som hoppade av bussen också och vi delade taxi fram till terminalen för jag orkade inte gå och inte han heller.
Bussen kostade 7 lira har jag för mig enkel resa mellan motorvägen utanför flygplatsen - alanya, och för taxin (500 meter) betalde vi 2 lira var.
Det är tydligen inget ovanligt att bussen alltid stannar i höjd med flygplatsen för av och påstigande i båda riktningarna.
Svara med citat

Gammal 2008-06-25, 22:54

Gäst

Standard
Om du tar en taxi från flygplatsen och säger att du ska ta en buss till alanya från vägen så kostar det 10 lira att åka ner till vägen, och att ka buss därifrån med dom turkiska bbussara kostar ca 10 lira, men se till att du hamnar på en buss till Alanya då .
Svara med citat

Gammal 2008-06-29, 20:48

Louise

Standard
Är det någon som vet hur sent bussarna går till alanya från antalya busstation?? Och hur ofta de går efter kl22??
Svara med citat

Gammal 2008-06-30, 13:47

Daria

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Louise Visa inlägg

Är det någon som vet hur sent bussarna går till alanya från antalya busstation?? Och hur ofta de går efter kl22??
När jag var i alanya åkte vi på shoppingresa till antalya en dag och vi höll på att missa sista bussen från antalya! Jag kommer inte ihåg exakt när den gick men det var runt kl 22, dvs betydligt tidigare än vi hade räknat med. Detta var för 3 år sedan så de kanske har annan tidtabell nu.
Svara med citat

Gammal 2009-01-14, 17:48

Sofiek

Nykomling
Sofiek är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Standard
Hur tar jag mig från Istanbul till Alanya?
Svara med citat

Gammal 2009-01-14, 20:24

alanyapartyteam

Medlem
alanyapartyteam är inte uppkopplad
alanyapartyteams avatar

Skicka ett meddelande via MSN till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Yahoo till alanyapartyteam Skicka ett meddelande via Skype™ till alanyapartyteam
Standard
antingen med buss eller med flyg ska du flyga dit då måste du flyga med atlas airways för de har free service till alanya men atlas flyger från sabiha gökcek airport tror jag och då måste du åka från ataturk airport till sabiha vilket e oxo skitt jobbigt tycker jag...men kolla på ataturk airport de kanske flyger därifrån oxo...annars det e bara buss gäller
Svara med citat

Gammal 2009-01-15, 17:29

Feliice

Globetrotter
Feliice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Skicka ett meddelande via MSN till Feliice
Standard
Men om du vill åka med lokalbussarna behöver du INTE åka in till antalyas busstation ..ta en taxi ut till motorvägen ..och därifrån tar du sedan första buss till alanya !

Gammal 2009-01-15, 18:52

Sofiek

Nykomling
Sofiek är inte uppkopplad

Standard
..och bussarna går relativt ofta eller?
Svara med citat

Gammal 2009-01-16, 00:47

Feliice

Globetrotter
Feliice är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2006

Skicka ett meddelande via MSN till Feliice
Standard
Japp d går väldigt ofta, d finns ju många olika bolag så det är inga problem ..: Men om du landar nattetid går d inga bussar vad jag vet iaf

Gammal 2009-02-02, 15:54

TheCiis

Globetrotter
TheCiis är inte uppkopplad
TheCiiss avatar

Reg.datum: maj 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till TheCiis
Standard
Bra jag läste detta!! Åker till Alanya i slutet av Apirl med en kompis och vi har funderat hur vi ska ta oss från flygplatsen till Alanya. Vi åker med Apollo och har bojat One Way! Så då blir det att ringa dom

Tack!!
Svara med citat

Gammal 2009-06-04, 00:06

Gäst

Smile transfer fr. antalya t alanya
Jag o min sambo ska fira vår 1-års-dag då vi åker iväg till Turkiet den 11/7. Vi har flygbiljetter, har lyckats med ett bra hotell, men saknar transport från Antalya till Alanya. Snälla, är det någon som kan ge oss ett bra tips? Vi reser på en budgetkassa, men är tacksamma för all sorts information om hur vi tar oss från flygplatsen till alanya.

Sökandet på lokala transporter lyckas väl inte fulländat och sträcker nu ut till er hjälp. Om det är någon som vet en billig taxi-chafför (inkl tel.nr) eller pris för lokalbussar? Strååååååålande medmänniskor för hjälpen!!!!!!

Ankan
Svara med citat

Gammal 2009-07-03, 17:01

724transfer

Nykomling
724transfer är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Standard 724Transfer.COM Alanya Airport Transfer
Kollektiv Transfer Service;
Det här är en kollektiv transfer tjänst som avgår enligt tidtabell, och storleken på fordonet (bil, minibuss, buss) är beroende på antal passagerare som är inbokade på transfern. Då tjänsten erbjuds enligt fast tidtabell avgår transfern även om det enbart skulle vara en passagerare inbokad. Servicens pris kan hållas nere tack vare att tjänsten är kollektiv. Alla transferbilar tar resenärerna till den adress de uppgett på bokningen oavsett om det är hem till semesterlägenheten, hotellet, resorten eller annan avsläppningsplats. Ingen extra avgift tas ut för denna "hem till dörren" service. De bilar som används är fullt utrustade med luftkonditionering och besiktade gällande internationella juridiska och mekaniska normer. Då transfern avgår enligt fast tidtabell kan ankommande passagerarna få lov att vänta på avgång, ett tips är att du försöker synkronisera din flight med avgångstider. Du skall räkna in ca. 45 minuter för bagageutlämning och passkontroll. Då servicen också är kollektiv beror avlämningsordningen på vilken väg som blir smidigast . Notera att antalet stoppställen på vägen beror på antalet passagerare på transfern. Vår planeringspersonal försöker dock naturligtvis organisera den mest effektiva och välplanerade avlämningsordningen som är möjlig.
Svara med citat

Gammal 2010-03-19, 13:36

Gäst Yvonne

Thumbs up ensamåkare till Alanya från Antalya
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

OK nä jag åker med Turkish airlines. Är den f.d taxichaffören sugen på att köra så får du gärna säg till mig!
Eftersom jag åker helt själv så kan det bli lite dyrt med en taxi själv.
Jag vill ju helst komma till Alanya så fort som möjligt.
Hej vilket datum är det du ska åka jag åker den 21 april och är framme kl 18:20 turkisk tid.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8