ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-05-20, 20:59

Gina

Standard Vill du jobba utomlands?
Alanya är det perfekta stället för jobb under högsäsongen, jobba under semstern bland massvis med turister, här kan du tjäna pengar! Om ni är "stora i käften" så är detta jobbet något för er, ni skall nämligen kunna ta kontakt med andra turister och sälja olika aktiviteter till dem som b.la. båtturer och beachpartyn. Om ni är intresserade är har några funderingar så kan ni kontakta mig på:
ginanystrom_88@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2008-06-25, 18:08

Gäst

Standard gynna militärdiktaturer
jaa åk till turkiet och stötta militärdiktaturer som förtrycker över 25 miljoner kurder, krigsförande land mot irak och förnekar att de dödat 1.5 miljoner kristna i början av 1900-talet !

ja det gör vi!
Svara med citat

Gammal 2008-07-11, 08:37

Gäst

Standard Tänk efter först
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

jaa åk till turkiet och stötta militärdiktaturer som förtrycker över 25 miljoner kurder, krigsförande land mot irak och förnekar att de dödat 1.5 miljoner kristna i början av 1900-talet !

ja det gör vi!

Ja men om du har den synen så kan du ju inte åka någonstans... vilket land är helt oskyldigt?? Då antar jag att du åker till de land som är förtryckta och stöttar dem helhjärtat och inte åker nån annan stans... eller?
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 12:44

CharterNisse

Globetrotter
CharterNisse är inte uppkopplad
CharterNisses avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard Jobba för jordnötter...
Och slit ont för knappa pengar och var en pain in the ass för turisterna.
Det perfekta jobbet för naiva ungdomar som tror de skall tjäna pengar.
Retar mig så förbannat på alla kids som stoppar en överallt och ska pracka på en resor och beachpartyn. Är man intresserad kommer man till er ändå.
Brukar vänligt tacka nej när någon ungdom kommer fram och prackar på en prylar man inte vill ha, men det räcker sällan så man ber dom dra åt helvete i stället, och det är ju inte så trevligt det heller.
Svara med citat

Gammal 2008-07-13, 21:07

Gäst

Standard
Jag håller med Charter Nisse i det han säger, för jag blir oxå trött på alla kids som inte ger sig utan kommer o stör en på stranden. Samt alla flickvänner till arrangörerna som på dessa forum sidor säljer sig själva och försöker göra reklam. Verkligen ur korkat. Kidsen (småtjejerna) är numer drygare än turkarna själva som jag upplever har tagit ett steg tillbaka i försäljnings hysterin. Sjäva går vi ner till hamnen och bokar biljetter inför båtturen !
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 06:41

Xtender

Globetrotter
Xtender är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till Xtender
Standard
Hoppas att ni även ordnar med arbetstillstånd för utan detta står de utan försäkringar om något skulle hända, dessutom så kan man om polisen tar en bli förbjuden att återvända på ett x antal år allt detta för att någon uttnyttjar dig som billig arbetskraft.
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 12:34

Gäst

Standard
Hej min fråga handlade inte om att jobba utomlands, utan om att man inte åker till förtryckta land enligt en annan gäst i forumet....
Svara med citat

Gammal 2008-07-14, 23:22

Yvonne12

Standard översta inlägget
Hmm tänkte svara på det första inlägget om sommarjobb, och hålla med gäst o Charter Nisse.... Jag tycker tjejerna/killarna utnyttjas, och en del (tjejer) är riktigt naiva och då tänker jag fullt på "gäst" inlägg, har sett mer än jag vill. Lycka till säger jag bara...

Yvonne
Svara med citat

Gammal 2008-07-15, 09:59

CharterNisse

Globetrotter
CharterNisse är inte uppkopplad
CharterNisses avatar

Reg.datum: mar 2008

Rykte: 5

Standard Naivitet....
Tycker så synd om de stackarna som åker ner till turistorterna för att jobba häcken av sig med löfte om stora pengar. Vad får de.....jo på sin höjd någonstans att sova och nån hundring att äta för. Visst....i teorin är det möjligt att göra bra med pengar på att kränga resor och beachpartyn, men då måste man tänka på att arrangören tar det mesta av pengarna och att man endast får procent på det man säljer. Man har så att säga ingen riktig lön.
Fatta så många biljetter man måste sälja då för att tjäna i hop den där hackan !
Svara med citat

Gammal 2008-08-17, 18:08

Sommarbris

Standard sommarjobba
Jag brukar dejta en kille därnere som säljer båtturer beachpartyn och så. Och han som jag menar är i alla fall helreko och skulle inte blåsa någon på pengar som jobbar för honom. Aldrig. Och det är inte så många som har tjejer som jobbar för dem som han har inte vad jag vet i alla fall. Så alla är inte fula fiskar.
Svara med citat

Gammal 2008-08-19, 16:46

Gäst

Standard
Sen är jag väl tveksam till att de som åker dit och jobbar gör det för pengarna.. det är nog mer ett äventyr och ser det som en rolig händelse!
Men jag känner dock folk som har jobbat på diverse semsterorter och de har inte haft nån semester precis.. visst f*n blir dom utnyttjade
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8