Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Arrangeras det båtturer från Side?
|
Vad menar du? Om man kan köpa en båtresa i Side eller åka båt från Side?
Men..... det är inte från Side man åker på floden, utan från byn Manavgat vid floden med samma namn.
Vi tog en båtutflykt på Manavgat. Vi utgick från Alanya. Blev hämtade med buss 08:30 åkte till byn Manavgat där vi väntade på resten som skulle med. Det tog ca. en timme för de att dyka upp. Sedan åkte vi i lugn fart ca. 25 minuter till ett litet fall ca. 30 cm. Var det inte mer, tänkte jag. Men där åkte vi buss några kilometer till det stooora fallet, fallhöjd minst 1,5 meter. Sevärt iaf. Köpte lite souvernirer där. Sedan buss till båten igen. Nu fortsatte vi nedströms i en timme på ett ungefär, inga pelikaner som utlovat, men däremot så köptes det fisk i en fiskodling. Då var vi nere vid sand/landtungan som går mellan flod och hav. Där stannade vi en timme med bad i hav (21 grader) eller flod (13 grader) Jag tog mig ett rejält dopp i floden, nöp lite i skinnet.
Sedan blev det lunch med fisk eller kycklingspett med sallad och bröd.
Efter detta tillbaka till utgångspunkten. Sedan buss till Side där vi kikade på lite grekiska lämningar samt en romersk amfiteater. Tillbaka till Garnd Okan vid 19-tiden.
Denna utflykt kostade 170 kr/ man vuxen. Man köper dessa resor på plats och inte av det bolag man reste dit med.
(klicka på bilderna för större bild)