ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-04-24, 00:38

r_o_n

Medlem
r_o_n är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Hyra bil i Alanya?
Är det en bra idé? Tips på bra hyrfirma som har bra och välförsäkrade bilar (+personförsäkring)

Tänkte ta mig/oss till trakterna kring Side: Där ska vara en flod som rinner ut i havet, parallellt med stranden en bit. Har hört att det är ganska festligt med iskallt dopp i floden sedan springa över lite sand och i havet med bättre temp...

Det ska tydligen, enl. vad jag sett på bilder på google earth gå någon båtfärd på denna flod, är det något att ha?

Såg även i närheten av floden och Side, Pegasos world. Kan man betala "inträde" och nyttja deras poolområde när man är där i närheten?

Så, ska man hyra bil, eller kan man ge en taxichaffis x många euro för att få privatchaufför en hel dag? I detta fallet, vad ska det stå, på ett ungefär, där jag skrev X?

Eller är buss något att ha? Med tanke på att transfern från flyget till Alanya tar 3 timmar.....
Svara med citat

Gammal 2008-04-24, 17:38

LoveIbiza

Medlem
LoveIbiza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 5

Standard
Tar inte transfern två timmar? Eller är jag ute och cyklar?

Önskar jag hade svar på några av dina frågor, men har inte det. Eller det med floden har jag sett på När & Fjärran, du kanske också såg det! De var på hotellet Pegasos och så var de där och massa andra saker, kanske går att titta på internet, på tv4 eller youtube eller något annat ställe.
Svara med citat

Gammal 2008-04-24, 20:39

Gäst

Standard
Tror du menar Manavgatfloden helt ok tur att åka en heldag med lunch kallt och skönt vatten.
Två timmar tar transfern har jag oxå för mej till Side
Jag brukar köra i de flesta länder har hyrt bil i Brasilien,Grekland Kenya Spanien mm endast två länder jag aldrig skulle våga kasta mig ut i trafiken
1. Turkiet
2. Egpten
Ta småbussarna billiga och bra
Svara med citat

Gammal 2008-04-24, 23:54

r_o_n

Medlem
r_o_n är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Tror du menar Manavgatfloden helt ok tur att åka en heldag med lunch kallt och skönt vatten.
Två timmar tar transfern har jag oxå för mej till Side
Jag brukar köra i de flesta länder har hyrt bil i Brasilien,Grekland Kenya Spanien mm endast två länder jag aldrig skulle våga kasta mig ut i trafiken
1. Turkiet
2. Egpten
Ta småbussarna billiga och bra
Tack för svaret, uppskattas.
Inga problem att få tag på en "småbuss" när man ska tillbaka då?

Jag var för en hel del år sedan i Libanon på FN-tjänst i 18 (3 x 6)månader som fordonschaufför, så jag är van vid det mesta. Kopplar man bara ur hjärnan och kör som de i landet man är i brukar det mesta funka, men det är kanske betydligt billigare med att åka småbuss....
Svara med citat

Gammal 2008-04-25, 08:17

Gäst

Standard
När vi var där kostade det några kronor att åka dessa små bussar i är det kanske lite dyrare när de bytt till Euro, hur som helst var det väldigt lätt att åka runt man ställde sig vid gatan och vinkade när bussen kom de gick ganska så ofta, vi åkte till en stad inåt landet inte långt från Side där tjejerna shoppade på en enorm marknad kommer ej ihåg namnet finns säkert någon som vet om man gillar shopping. En sak med trafiken var att man tror rött ljus betyder stopp sånt fanns inte där inga lagar vad det gäller att köra på en vecka såg vi två små barn bli ihjälkörda de klev av en buss två äldre skulle över en gata de dog på plats sen hörde vi två till olyckor med dödlig utgång slapp se det. Andra resan lika illa i trafiken man måste se till att det är långt till bilarna innan man kan gå över. taxi var inte dyrt beror lite på hur duktig man är på att förhandla om priser som allt annat där. Vi bodde lite utanför Side det var en lång strand som man kunde gå in till stan som vi då tyckte var liten men mysig.
Ett måste är att börja semestern med ett turkiskt bad så ren har vi aldrig varit och den solbränna vi fick satt kvar långt in på hösten.
Svara med citat

Gammal 2008-05-09, 23:35

3singeltjejer

Nykomling
3singeltjejer är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2008

Standard
jag skulle ALDIG våga köra i turkiet deras sätt i t.ex i korsningar är inte att stanna och kolla om de kommer några bilar snarare genom att tuta säga "här kommer vi akta er" och ni kan ju tänka er hur det är då när alla gör så och transfern tar 1h45m man kör 45min sen 15min rast och 45 igen men sen är de klart dem ska ju köra runt alla till allas hotell så de beror ju helt på vilken tur man har!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8