ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-12-20, 18:43

Marii

Standard Turkiska killarna!
Dom är jur snygga och sexiga som helst,ja! Men Varför är alla så desperata av sig och springer runt och raggar på varenda tjej? Och varför är dom så sexfixerade? Förklara för mig.... Har länge undrat varför som är så udda :P
Svara med citat

Gammal 2007-12-24, 08:09

Stumpen

Standard Lite info !
Hej ! Jag är en turkisk som bor i Sverige. Jag är uppväxd i Turkiet och har pluggat i Sverige i 3 år. Jag ska försöka svara din fråga. Ja, de är sexfixerade mest och det finns några anledningar för det. Framförallt de tycker att alla blonda tjejer som åker ditt vill bara ha sex och det är så lätt att ligga med dem. Det är deras mentalitet.

Det är stort tryck på både unga tjejer och killar när det gäller sex. P.g.a. religion och tradition det är viktigt att tjejen behåller sin oskulld och det leder stora problem när det gäller förhållande. Turkiska killar är lite " hungriga" för sex p.g.a. det!

Men men , när ni skriver "turkiska killar" jag vet myvketväl att ni pratar om de som ni såg i Alanya eller Antalya. Om åker till Istanbul . ni märker skillnaden mellan de charter orter och Istanbul...människornas kvalitet!

Glöm inte att alla turkiska killar är inte raggare och desperata...de som är desperata åker till Alanya för att ligga med svenska tjejer.

Mera frågor )

Hälsningar,

/Berk
Svara med citat

Gammal 2007-12-26, 22:09

TjallaMalla

Nykomling
TjallaMalla är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Cool Inte alla
Jag måste bara svara på det här jag med...

Jag har varit i Alanya 2 gånger iår och båda gångerna var lika underbara.

"bortsett från dessa påträngande turkar..." brukar folk tillägga efter det...men jag håller inte med dom. Visst är turkarna oftast ganska på när det gäller det mesta, inte bara sex, utan även att köpa ngt eller välja just deras restaurang...men om man kommer bakom den fasaden o blir kompis med dom så är dom inte alls sådanna längre. Vi var varje kväll på ett ställe som heter Maren Beach och dom var allt annat än sexgalna...Vi skämtade alltid om det, men aldrig- aldrig- kom någon av dom med en vink om att dom ville ha sex...Det samma gäller en restaurang som heter Bistro Hawaii, där dom är ganska kända för att vara JÄVLIGT på sina gäster och deras utseende gör det jäääävligt lätt för dom att vara på sina gäster oxå, för dom är grymt fina...Men åter igen blev jag o min kompis polare med dom, och dom slutade vara på oss på samma sätt som dom var på de andra tjejerna- för dom såg att det inte funkade.

Helt enkelt så tycker jag att tjejerna själva får tänka sig för vilken attityd dom lägger upp mot killarna, flörtar man med en kille så får man ta att killen flörtar tillbaka.
Svara med citat

Gammal 2007-12-30, 22:50

Gäst

Standard Berk
berk , har du msn?
Svara med citat

Gammal 2007-12-31, 13:18

TjallaMalla

Nykomling
TjallaMalla är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard
det har väl alla?
Svara med citat

Gammal 2008-01-03, 23:27

Turkisk tjej

Standard
Hej Berk!

Jag är en turkisk tjej som är född och uppvuxen i Sverige och jag ville bara säga att jag håller med dig om det du har skrivit, tack!!

//Turkisk tjej
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 17:25

Gäst

Question Turkiska män
Visst finns det trevliga killar/män i Alanya/Turkiet. Men varför handlar allt om pengar? Det gäller gammal som ung ! Är man utlänning så är man miljonär nästan, tror dom. De är fattiga säjer nån. Ja, men för det behöver man inte ljuga och försöka få pengar på alla tusen olika sätt och så bli förbannad för att man säjer nej och inga har.Och varför måste man ljuga så förbaskat om allt. Jag blir inte imponerad, men andra kanske går på det!
Upplever detta alldeles för mycket. Har riktiga turkiska vänner man som kvinna och bor halva året i Alanya så jag vet vad jag talar om.
Svara med citat

Gammal 2008-01-06, 21:16

stumpan

Standard Stumpen
Hej!

Jag vill svara på sista komment. Jag håller med en del... "Men varför handlar allt om pengar? ". Det gäller överallt, inte bara i Turkiet. Mina kompisar har varit i Marocko i somras och de sa samma sak...Jag har blivit lurad av svenskar flera gånger...det är en allmän fråga om människans kvalitet!

Tack turkiska tjejen

/Berk

Min msn : berkcoban@hotmail.com
Svara med citat

Gammal 2008-01-25, 20:58

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Stumpen Visa inlägg

Hej ! Jag är en turkisk som bor i Sverige. Jag är uppväxd i Turkiet och har pluggat i Sverige i 3 år. Jag ska försöka svara din fråga. Ja, de är sexfixerade mest och det finns några anledningar för det. Framförallt de tycker att alla blonda tjejer som åker ditt vill bara ha sex och det är så lätt att ligga med dem. Det är deras mentalitet.

Det är stort tryck på både unga tjejer och killar när det gäller sex. P.g.a. religion och tradition det är viktigt att tjejen behåller sin oskulld och det leder stora problem när det gäller förhållande. Turkiska killar är lite " hungriga" för sex p.g.a. det!

Men men , när ni skriver "turkiska killar" jag vet myvketväl att ni pratar om de som ni såg i Alanya eller Antalya. Om åker till Istanbul . ni märker skillnaden mellan de charter orter och Istanbul...människornas kvalitet!

Glöm inte att alla turkiska killar är inte raggare och desperata...de som är desperata åker till Alanya för att ligga med svenska tjejer.

Mera frågor )

Hälsningar,

/Berk
Vad Bra Skrivet Berk. Mashallah
Svara med citat

Gammal 2009-01-06, 22:17

Gäst

Thumbs up turkar
hej allihop!

jag är en turkisk tjej som är född och uppvuxen i sverige. måste bara säga att jag håller med till en viss del men allt det här med att dom är flörtiga i alanya/antalya, vart fan flörtar man inte??? jag har varit i ca 11 länder och alla flörtar där med och är PÅ om att man ska köpa saker. plus att alanya/antalya dom lever på det, dom säljer 4 månader om året så de klart att dom är på. skulle jag bo där med familj o barn så kan ni ge er fannn på att jag skulle blåsa er också. snälla ni som säger att dom flörtar och är på, åk till thailland och se, där flörtar dom inte utan där har dom s..

Mvh S
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 00:53

Gäst

Angry turkar?
varför blir man kallad för jävla turk???
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 13:39

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 1

Skicka ett meddelande via MSN till connye
Standard
Tycker det är viktigt att påpeka att man inte ska dra alla över en kam.

Som nåra här säger på turistorterna så är dom ganska på men det är bara vänligt att avböja och inte börja diskutera med säljaren och gå vidare det är bara att acceptera samt att som redan sagts dom har bara ex antal månader på sig att få in pengar.

Och strandgrabbar som raggar på tjejer så i normala fall så går dom vidare om tjejen visar att man inte är intresserad alt säg att du byter strand så kan jag nästan garantera att dom slutar ragga.

kan tillägga att om du ligger på hotellstranden så kan du säga till hotellet ifall strandkillen inte sköter sig .

Ibland råkar man ut för en ful fisk men det kan inträffa i vilket land som helst inget specifikt för turkiet.
Svara med citat

Gammal 2010-03-09, 16:56

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

hej allihop!

jag är en turkisk tjej som är född och uppvuxen i sverige. måste bara säga att jag håller med till en viss del men allt det här med att dom är flörtiga i alanya/antalya, vart fan flörtar man inte??? jag har varit i ca 11 länder och alla flörtar där med och är PÅ om att man ska köpa saker. plus att alanya/antalya dom lever på det, dom säljer 4 månader om året så de klart att dom är på. skulle jag bo där med familj o barn så kan ni ge er fannn på att jag skulle blåsa er också. snälla ni som säger att dom flörtar och är på, åk till thailland och se, där flörtar dom inte utan där har dom s..

Mvh S
och vart har man INTE sex menar du??

Gammal 2010-03-12, 15:35

Gäst

Standard
Killarna i Grekland är ju värre. Sen ryktas det om att de killarna som raggar i turistorterna i Turkiet är oftast kurder.
Svara med citat

Gammal 2010-03-13, 10:48

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Jag var nere 2005 i Augusti med min flickvän och dom inte hängde inte efter henne kanske för att turkarna såg att hon hade en pojkvän. Annars märker inte jag något speciellt förutom att dom klänger efter farsan plånbok och vill åt det som är inne i den.
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 10:03

Kaan

Standard Berk har rätt
Tja

Jag måste säga att det Berk just sa stämde riktigt bra. Är själv en Turk som bor här i Sverige och kan säga såhär att turkarna i de "vanliga" städerna i princip tycker det samma som ni gör. Det är en otroligt stor skillnad mellan de turkar som inte bor i turiststäder och de som gör det.
Ska iallafall ner nu 14 juni och läxa upp turkarna där nere har jag tänkt

Mvh

Kaan
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 18:04

sofie22

Cool
Hej på er!

Jag känner mycket folk i turkiet som jobbar inom Turism och de har berättat för mig vad det har för tricks vad gäller att just tjäna pengar,framförallt är det att flirta med tjejerna! Få dom att verka Speciella! När tjejerna har fallit för dessa killar (vilket de ofta gör) Hänger de sedan på deras restauranger hela veckan och VIPS har de tjänat en himla massa pengar på dessa "blåögda"turisttjeerj som lagt alla sina pengar på mat och drinkar på endast EN restaurang...ofta säger det turksika killarna till turisttjejerna att det inte har så mycket pengar också,och då betalar även tjejerna när de går på disco mm med turkarna,ger dom lite presenter för de tycket "synd" om dom.. osv.. det mesta alltså för att just TJÄNA penger för att sedan överleva hela vintern utan inkomst!
Svara med citat

Gammal 2010-03-14, 21:00

Gäst

Standard
Ja, vem klandrar dom för detta då?
Hur skulle vi själva göra om vi bara jobbade halv året, jo självklart göra vårt bästa för att tjäna så mycket som möjligt då vi jobbar, är dessa blåögda tjejer sånna att dom vill tro på allt killarna säger tycker jag det är sak samma.

Lika väl som att dom betalar mat på 7 olika ställen så är det klart man lika gärna kan betala till ett och samma ställe om man träffar på roliga, charmiga killar på ett ställe och dessutom vet att man t.ex får god mat hela veckan.

Helt klart smart av grabbarna och "försäkra" sig att få tillbaks gästerna varje dag, kanske även nästa år osv. genom att vara flörtiga och trevliga.
Svara med citat

Gammal 2010-03-22, 23:14

dislike_vanity

Medlem
dislike_vanity är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Skicka ett meddelande via MSN till dislike_vanity
Standard
Jag tycker att alla kommentarer här är rätt mer elle mindre. Jag är själv född och uppvuxen i Alanya och har jobbat på dem stora bar och nattklubbar. Jag sk försöka sammanfatta det;

När jag jobbade på nattklubbar och barer var cheferna alltid på oss för att vi skulle locka dit folk, främst tjejer. När det finns många tjejer på ett ställe så uppfattas det som "tjejvänlig". Då är det lättare att lura dit folk.

Sedan ska jag erkänna att det finns så många fina och snygga tjejer och dem flesta kommer ju från sverige... Det börjar bli vanligare o vanligare att killarna föredrar utländska tjejer framför turkiska. Jag har många vänner som har bildat familj med svenska tjejer, de flesta bor ju där nere, ja vad vet jag? det verkar funka mellan dem.´

Killarna är oftast otrogna, det beror förstås på hur man har definerat förhållandet. Tro inte att de är trogna bara för att ni haft kul ihop en vecka. men det händer såklart att man faller för en tjej som vill ha förhållande med. Jag kan nog säga att de tänker seriös om tjejer som har visat upp ett intresse för det turkiska språket och den turkiska kulturen. För det är en förutsättning för dem flesta familjer för att de ska acceptera ett sånt förhållande. Det här är väldigt djupt rotad och man kan inte se det med blotta ögat. De kallar sånna för "Türk gibi''.

Nu har jag snackat lite för mycket men fråga gärna om det är något.
Svara med citat

Gammal 2010-04-03, 20:26

Gäst

Standard Alanya
Har hört svenska tjejar har dårligt rygte i Alanya stemmer dt? jämfört med norska och danskar tjejer..ng som hört samma??
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8