ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-04-03, 21:31

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
Sluta larva dig.

Gammal 2010-04-05, 15:57

davkei

Medlem
davkei är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Standard
I Sverige så förekommer inte det lika öppet att man flörtar eller säger vackra ord när man ser en vacker tjej. Då folk knappt tittar upp utan har blicken ner i gatan så kan det vara lite chockerande att folk inte stirrar i backen nere i Turkiet. Det kanske låter hårt men det är till stor del sant. Det borde bli mer flörtande här i norden mindre stirrande i gatan. Puss och kram
Svara med citat

Gammal 2010-04-13, 19:54

Babar

Globetrotter
Babar är inte uppkopplad
Babars avatar

Reg.datum: nov 2009

Rykte: 3

Skicka ett meddelande via MSN till Babar
Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Hur skulle vi själva göra om vi bara jobbade halv året, jo självklart göra vårt bästa för att tjäna så mycket som möjligt då vi jobbar, är dessa blåögda tjejer sånna att dom vill tro på allt killarna säger tycker jag det är sak samma.
Jag skulle inte flörta med varje tjej och försöka få så många ligg som möjligt under sommaren så att jag är mätt under hela hösten och kan leva på det tills nästa sommar. Då jag ska försöka slå mitt rekord i antal ligg från förra sommaren.

Fast turkarna lever i en annan kultur än vad vi svenskar gör. Sen är alla människor olika också för den delen. Skulle jag arbeta ett halvår i Turkiet under sommaren så är inte jag så pigg på att flirta med tjejer och försöka få mig ett ligg. Har nog annat att tänka på än att försöka ligga med tjejer.

Man är nog ganska trött efter en dag i den värmen.

Så resonerar jag i alla fall. Jag har inget tunnelseénde där jag varje kväll måste få en tjej i säng. Att jag helt enkelt är djurisk av mig.
Svara med citat

Gammal 2010-04-13, 20:36

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
Hahaha det var det roligaste jag läst på länge!

Gammal 2010-04-14, 08:57

Börjesson

Medlem
Börjesson är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Standard
Varför skriver man bara så om just turkiska killar? I många andra länder så är de precis likadana, om inte värra i vissa länder.. visst de är väldigt flörtiga,man det är tjejerna som själva bestämmer om de ska ha sex??? Tjejer får ta sitt egna ansvar!
Svara med citat

Gammal 2010-06-07, 20:29

Gäs

Talking kurder
Det e kurder ni har blivit ihop med. Inte riktiga turkar. Det e allmant kant i turkiet att det e kurder som springer runt i antalya och letar svenska tjejer. Om din kille kallar sig turk men e valdigt mork och har morka ogonbryn sa e det inte en turk. Om han borjar prata om sin familj och att han e fran ostra turkiet, da kan ni vara sakra pa att det e en kurd och inte en turk.

Ni e sa lattlurade. Ni har kurdiska killar, inte turkar !!!
Svara med citat

Gammal 2010-06-10, 16:46

Poff!

Thumbs down
Citat:
Ursprungligen postat av Gäs Visa inlägg

Ni har kurdiska killar, inte turkar !!!
Och turkiska killar skulle vara "bättre" än kurdiska då menar du, eller..? Haha!

Om man faller för någon (hur kort- eller långsiktigt det än är under en semesterresa...) så tror jag ingen bryr sig om ifall hon/han är turk/kurd/japan/indier/whatever.
Svara med citat

Gammal 2010-06-18, 17:44

Vicktoriac

Medlem
Vicktoriac är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Standard
Det är faktiskt sant men självklart gäller det inte alla. Stumpen förklarar det hela ganska bra. Men i "förorterna" i Istanbul så är killarna där desamma.
Svara med citat

Gammal 2010-06-19, 18:04

metalica

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Poff! Visa inlägg

Och turkiska killar skulle vara "bättre" än kurdiska då menar du, eller..? Haha!

Om man faller för någon (hur kort- eller långsiktigt det än är under en semesterresa...) så tror jag ingen bryr sig om ifall hon/han är turk/kurd/japan/indier/whatever.
Tror inte det handlar om vem som är bättre jag har själv rest runt turkiet till många städer och turister orter, det handlar mer om ifall om dessa killar skulle säga att de inte är turkar så blir inte tjejen så intresserad. Jag har sätt så mycket och har så många historier att berätta men pallar inte lägga ner min energi och skriva ner dem här. men jag kan bara berätta en sak som hände nyligen i turkiet. Jag kom nyss hem från turkiet och bodde på en hostel där det kryllades av kurder som på ett desperat sätt lärt sig engelska för få tjejer till säng, som otur för han kurden som jobbade där kom i bråk med en fransk gäst eftersom han hade suttit och bara pratat med en tjej som också var gäst på hostelet som då den kurden hade senare planerat att ragga på.

Sen är det jätte kul att höra tjejer här säga att de är ihop med turkar.....nästan 95% av turkiets resturanger, hostel, hoteller, nattklubbar och barer är ägda av kurder som är hungriga efter pengar och inte minst sex.
Svara med citat

Gammal 2010-06-23, 21:34

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Vad härligt att det flirtas och raggas, även i Turkiet !
Som i övriga världen då !

Intensiteten kan ju variera mellan olika länder på hur män flirtar, finns både goda och onda och dom som är hungriga på pengar och dom som är hungriga på tjejer.

Kör hårt, livet går fort :-) Välj själv vem du tror på !
Svara med citat

Gammal 2010-06-24, 14:30

sessano_o

Medlem
sessano_o är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Unhappy
jag tyckte att det var jätte jobbigt med killarna där nere, jag och min kompis var ute och dansade en kväll och killarna var helt sjuka, dom tafsade på en hela tiden, vet inte hur många händer som försökte komma innanför byxorna =S vi stannade bara en kort stund pga det.
när vi skulle gå på stan på dagen för att köpa en hatt var det en som ville gifta sig med mig, och han försökta pussa mig hela tiden.

samma sak hände när vi skulle på vår båtresa, fotografen var på mig hela tiden, när jag låg somnade i solen kom han och pussade mig på kinden och grejer =S så jag tyckte att dom var jätte jobbiga, och då ser jag inte ens nordisk ut, utan trodde att det skulle vara jobbigare för min blonda vän, men icke..... men gick man med andra killar så blev man lämnad ifred, vi träffade som tur va några på vårat hotell som vi var med och då var det lugnt =P

annars så höll vi oss på hotellet hela vistelsen, blev stranden 1 gång.
Svara med citat

Gammal 2010-08-30, 22:12

Ahriman

Standard
Fyfan vad svenska tjejer är lättfotade. Hallå Alanya, bli uppraggade av stereotypa strandraggare med alla attribut. Inte konstigt att sånna brudar klassas som WT.
Svara med citat

Gammal 2010-09-09, 20:35

Oneway

Världsvan
Oneway är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2008

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av sessano_o Visa inlägg

jag tyckte att det var jätte jobbigt med killarna där nere, jag och min kompis var ute och dansade en kväll och killarna var helt sjuka, dom tafsade på en hela tiden, vet inte hur många händer som försökte komma innanför byxorna =S vi stannade bara en kort stund pga det.
när vi skulle gå på stan på dagen för att köpa en hatt var det en som ville gifta sig med mig, och han försökta pussa mig hela tiden.

samma sak hände när vi skulle på vår båtresa, fotografen var på mig hela tiden, när jag låg somnade i solen kom han och pussade mig på kinden och grejer =S så jag tyckte att dom var jätte jobbiga, och då ser jag inte ens nordisk ut, utan trodde att det skulle vara jobbigare för min blonda vän, men icke..... men gick man med andra killar så blev man lämnad ifred, vi träffade som tur va några på vårat hotell som vi var med och då var det lugnt =P

annars så höll vi oss på hotellet hela vistelsen, blev stranden 1 gång.
Ledsen för din skull att det var sådan framfusighet mot er, det är inte respektfullt.
Jag ger dig ett råd, åk till Kusadasi nästa gång :-)
Svara med citat

Gammal 2010-09-27, 01:20

Biet Maja

Nykomling
Biet Maja är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Standard
Jag var just på en veckas semester i Antalya och förståss träffade jag där en kille. Men han sade direkt att han e ingen turk utan kurd. Ingen skillnad för mej.
Han lyckades "lura" mej ändå... Vi hade en jättetrevlig vecka, vi pratade svenska för han hade bott bl.a. i sverige i 3 år. Jag sade åt honom från första början att han inte behöver snacka skit till mej utan vi kan ses denna vecka även om han inte planerar sin framtid med mej...
Han berättade en massa om sin familj och sitt liv och vi hade bra diskussioner. Hur han tycker att det är jobbigt att vara kurd i turkiet etc...
Nu ser han mej som sin flickvän och har planer för framtiden.... Suck, va i hela friden ska ja tro. Jag vet ju att det är precis så här dom gör, försökte även förklara för honom att ja fattar att deras liv går ut på det här och att jag inte kan ta honom på allvar. Han vill att jag ska komma och träffa hans familj och att vi kunde sedan flytta till sverige för att det vore bättre för mej.... sure beibi.
Jag är själv från finland. Fattar inte att jag kunde bli förtjust i honom, e så arg på mej själv. Vad i hela friden ska jag göra???
Vet ju att undantag finns, har läst mycket positivt här i olika forum. Men hur kan man veta att just han e ok!!!??? Han e 25 år och skulle vilja binda sej, säger sej vara urled på one-night-stands..
Vad säger ni????
Svara med citat

Gammal 2010-09-27, 16:11

connye

Globetrotter
connye är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Rykte: 2

Standard
tja baserat på vad du säger så skulle inte jag lita på han.
Svara med citat

Gammal 2010-09-27, 17:09

Biet Maja

Nykomling

Standard
min åsikt också...sad but true!
Svara med citat

Gammal 2010-10-06, 19:08

Tugba STOCKHOLM

Standard Det bor/lever inte bara turkar i TURKIET....
Först vill ja påpeka att Turkiet består inte endast av turkar.... Svenskarnas favvo charter ort Alanya Antalya e dem billigaste semester orten i Turkiet. Under högsäsongen åker alla bönder och bergsmänniskor från byarna för att jobba samt ragga på "blonda tjejer" Testa och byt semester ort åk t.e.x till Izmir Istanbul och massa andra ställen i Turkiet så lovar jag ER blonda att ni kommer känna er fula för att ni kommer inte få lika mkt uppmärksamhet. Då kommer ni skriva hur otrevliga och bortskämda och en samma negativa saker om "turkiska killar" men den här gången för att DU/NI inte fått ngn som helst uppmärksamhet. I Sverige springer NI efter utlänska killar, och i våra länder springer dem efter ER... Whats the problem??? Åk inte till Turkiet då om DU/NI känner en dåliga pga av vissa saker....
Svara med citat

Gammal 2010-10-11, 02:56

Biet Maja

Nykomling

Standard
Jag förstår inte detta med att hela tiden påpeka att det inte är turkar "ni tjejer har träffat". Vad är det för skillnad vilken nationalitet man är om två människor tycker om varandra! Turk, Kurd, Svensk, Finne....
Svara med citat

Gammal 2010-10-12, 20:13

Gäst

Standard
Hehe, jaaa... det verkar som att allt den här tråden går ut på är att förklara för alla tjejer (som säker inte har en aaaaaning) att det är kurder de har träffat. INTE turkar. So what?

För övrigt kan jag väl säga som så (efter att ha bott i Istanbul i några år) att man får precis lika mycket uppmärksamhet som blond och blåögd där. DET är ingen som helst skillnad!!!

Biet Maja; jag tycker du ska avvakta lite och se; jag menar det FINNS ju bra killar i Alanya också! Kan ni inte träffas lite mer i Turkiet först? Innan han kommer hit, menar jag...

Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2011-04-25, 17:36

Gäst

Lightbulb en som vet
Upplevelsen av södra Turkiet ( Alanya, Side, Antalya)är tydligen väligt olika beroende på om man är en kille eller tjej som besöker området.

Som familj eller äldre par är det bara trevligt där och de är respektfulla även om de endast är ute efter dina pengar som alla andra turistställen.

Som äldre kvinna blir man också ganska respektfullt behandlad och alla är trevliga.

Som yngre tjej blir man behandlad som köttbit även om det sker med ganska mycket finess och smidig manipulation. De tar kontakt med ett väldigt vänligt sätt och erbjuder nåt och står och pratar trevligt och är charmiga och får dig att släppa guarden och tycka "gud vad trevlig han är" de erbjuder upplevelser till rabatterade priser. Om man ser bra ut och de känner att man "svarar väl" på deras raggteknik så fortsätter dom med att bjuda på restaurang som "bara kompisar" och bjuder senare på utekväll tillsammans med några kompisar med vip-bord och gratisdrinkar och tom. helrör och får dig att känna dig speciell jämfört med andra turist-tjejer där (Behöver kanske inte sägas att de har helt andra priser där för folk som bor och jobbar där). Men i takt med sådant bygger dom upp en psykologisk stämning hos "offret/tjejen" av att "Han är så himla snäll och bra" och man känner sig i skuld till honom... Vid nästa bästa tillfälle bjuder han på efterfest eller följer till dig på efterfest och förför dig och du finner dig utnyttjad utan att fatta själv hur det gick till, för du tyckte ju att "ALLT var så oskyldigt ju"...

Som kille ses du som konkurrent! Du behandlas självklart trevligt och vänligt för dom vill tjäna pengar på dig... MEN detta gäller BARA så länge någon tjej dom är intresserade i, inte visar intresse för dig! Då gäller inget sånt längre. Då behandlas du som skit och du hotas med stryk och tom död. Backar du inte då, skickar dom sina vänner och släktingar att spionera på er och gör varnande tecken mot dig och dörrvakterna på krogarna börjar jävlas plötsligt osv osv...

Turkar från andra delar av Turkiet som norra och västra, tycker att de turkar som bor där är trash, alltså ociviliserade och äckliga. De bråkar och tom knivhugger varandra i kamp om tjejer och lite pengar... Då kan man tänka sig vad dom skulle göra mot skandinaviska killar.

Jag har varit i Turkiet många gånger med blandat resultat. Visst är inte alla turkar likadana precis som alla svenska inte är likadana men det finns generella drag i inställning osv som ändå gör vissa beteenden ofta förekommande. Och det räcker ju med att EN turk jävlas med dig där för att det ska förstöra din semester... De själva håller varandra bakom ryggen såklart och polisen där står alltid på turkarnas sida. Resebolagen gör oftast ingenting heller... Två killkompisar till mig var i Side i somras varpå hotellpersonalen hamnade på kant med dom pga några tjejer som bodde på samma hotell ville hellre umgås med mina kompisar än dom. Detta resulterade i hot om stryk och dödshot och när mina vänner bad om att få byta hotell, fick de ingen hjälp alls av VING ändå tills sista natten då saker hade drivits till sin spets med bråk på nattklubben och en hord av turkar som skulle slå ihjäl dessa killar för dom var fräcka nog att ändå dansa med de tidigare nämnda tjejerna trots hot. Först då fick de byta hotell efter fyra timmars väntan vid nya hotellets pool och efter att de betalade för en natt på nya hotellet ur egen ficka i förskott.

Det finns många skräckexempel... Men de flesta får en trevlig vistelse där ändå. Man ska vara medveten om riskerna och vad som gäller dock!

Btw. Det här med att nästan inga turkiska tjejer finns ute utan bara massa turkiska killar, både stämmer och beror visst på islam. Den som säger annat ljuger eller inte vet bättre! Jag som muslim VET att muslimska kvinnors liv och rörelser utan hemmet är kontrollerade av familjens män i de flesta fall. Vissa mer openminded familjer tar med sina systrar eller döttrar ut ibland tom men det kommer inte på fråga att de skulle gå ut på krogen eller liknande själva. De enda "turkiska" kvinnorna du ser ute på krogarna där, är turkbulgarer som jobbar som dansare och prostituerade åt rika affärsmän där...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8