|
|

2006-08-27, 15:18
|
|
|
turkiska män
:lol: jag är själv tillsammans med en turkisk kille & förlovad på köpet  ... och det är verkligen stor skillnad mot att vara tillsammans med en svensk kille. vill du ha ett eget liv med din kille så skall du inte välja en turk utan en svensk. gifter du dig med en kille från turkiet så gifter du dig även med hans mamma och familj!
en turkisk kille avgudar för det mesta alltid sin mamma. så det blir din konkurrens...
|
|
|

2006-08-30, 10:09
|
|
|
Där håller jag inte med dig, inte i mitt fall iaf. Är oxå förlovad, sambo och har barn med en turkisk man, bor i Turkiet och jag skulle säga att vi lever inte mer annorlunda än om jag varit tillsammans med en svensk man. Svärmor bor inte i samma stad och även om hon gjort det skulle det inte vara några problem då hon låter oss leva vårt liv och lägger sig inte.
|
|
|

2006-09-04, 01:34
|
|
|
Hej KSI.
Du har inte möjligen en mail adress..
Har träffat en kille från Turkiet..
Du skriver att du är förlovad o mår bra..
Jag har lite frågor för kan känner ingen som är i min sits..
Skriv den gärna så tar jag o kontaktar dig..
Mvh från en lyckligt kär tjej
|
|
|

2006-09-08, 21:18
|
|
|
Hej kär och Galen!
OJ, vi är många som sitter i samma båt att vara tillsammans och galet kära i en turk :wink:
På http://alanyasnack.forum24.se Alanya-Snack Forum träffar du fler som har förhållande med en turk. Vill du kontakta mig kan du skriva ett PM på forumet till "Kinai"
Eller skicka en ansökan till http://groups.msn.com/Alanya-Kizlar en msn grupp för svenska tjejer som bor i Alanya eller har ett seriöst förhållande med en man här. Berätta lite kort om dig själv i ansökan, så som ålder, hur länge ni varit tillsammans mm.
akillikizlar@yahoogroups.com är oxå en grupp för svenska kvinnor med turkiska män. Skriv även där lite o dig själv och din "turk" i ansökan.
8)
|
|
|

2007-01-06, 21:21
|
|
|
och du har förstås dejtat alla svenska män som finns,,,
precis som den turk du träffat motsvarar alla turkiska män
sucks....
|
|
|

2007-01-09, 19:43
|
Reg.datum: aug 2006
Rykte: 0
|
Svenskor med Turkiska män
Hejsan
Jag har startat för ca 1 år sedan en grupp för oss Svenskor i förhållanden med Turkiska män. Vi är nu 83 medlemmar som på ett moget sätt tar upp det mesta, stöttar varandra, glädjs med varandra osv. Skulle du vilja bli medlem så skriv lite om dig själv i ett mail till mig, MAL235@hotmail.com.
Mvh Malin
|

2007-02-19, 18:38
|
|
|
Forum
Hej, jag bor i Sverige med en Turkisk man och saknar ett forum för "oss". Jag skulle gärna vilja bli medlem i en. Har ni några förslag?
Kram//Em
|
|
|

2007-02-19, 20:07
|
Reg.datum: okt 2006
|
På www.travelpix.nu under Turkietforumet, finns det t.ex. en ganska gedigen tråd om pojkvän i Turkiet. Massa tjejer med erfarehet inom detta område finns där!! Kanske kan vara ngt av intresse  !!?!
|
|
|

2007-02-20, 14:13
|
|
|
Tack
Tack Ellinor. Ska kolla in det.
|
|
|

2007-02-25, 00:03
|
|
|
KERMES!!!
Vill bara tipsa alla om Turkisk marknad, Rinkeby skola, Rinkebystråket kl 12-20, 24-26 januari (2207). Det blir traditionell Turkisk mat och hantverksmarknad. Äkta Turkisk kebab, vinblads dolma, färsk sac bröd som lagas på plats, börek, baklava, kavhe, cay. Turkiska broderier och hantverk såsom mattor, handdukar, kläder, hektextil, dukar m.m.
Kram
|
|
|

2007-03-11, 21:28
|
|
|
Medlemsgrupp för dig?
Hej,
Det finns en ganska nystartad msn-grupp för tjejer som är i ett seriöst förhållande med en turkisk man, som jag skulle vilja rekommendera:
http://groups.msn.com/SverigeTurkiet...ge.msnw?&pps=k
Kopiera/klicka på länken ovan som är adressen till sidan där du gör din ansökan.
Lycka till!
/Medlem
|
|
|

2007-05-09, 00:26
|
Reg.datum: feb 2006
|
Citat:
|
Ursprungligen postat av KSI
Där håller jag inte med dig, inte i mitt fall iaf. Är oxå förlovad, sambo och har barn med en turkisk man, bor i Turkiet och jag skulle säga att vi lever inte mer annorlunda än om jag varit tillsammans med en svensk man. Svärmor bor inte i samma stad och även om hon gjort det skulle det inte vara några problem då hon låter oss leva vårt liv och lägger sig inte.
|
Håller starkt med dig, många som är tillsammans/förlovad/gift med en turk säger så, men det är ju från person till person, eller familj till familj.
Jag var förlovad & sambo med en polak (född i Sverige) och hade hans familj rännandes utanför vår lägenhet i ETT!
Nu är jag gift med en turkisk man och hans familj ringer en gång i veckan och frågar om allting är bra osv, inget mera där.
Normalt!
|

2007-05-15, 20:09
|
|
|
svar
:roll: men guuuud... jag har inte varit tillsammans med ALLA svenska män!! MEN av egen erfarenhet och vad jag har HÖRT är det faktiskt så att man gifter sig med killens familj om man gifter sig med en turkisk kille ifrån KULU! Det är faktiskt skillnad på KULU och en större stad i Turkiet. Visst... alla killar är olika... men hur många turkiska killar är det inte som lever för sin familj , speciellt för sin mamma i första hand??? Det finns t.o.m. en turkisk kvinna i Tyskland som har forskat om turkar och där hon tar upp just den frågan.
|
|
|

2009-08-03, 11:43
|
|
|
Osäkert förälskad...
Hej,
I början sommaren var jag i Alanya / Turkiet med en vännina. På en utav restaurangerna vi var på varje kväll träffade jag en kille, den veckan träffades vi nästan varje dag och hade jätte roligt ihop med min vän och hans vänner. Sen när det var dax att åka hem så fick jag en klump i magen och förstod att det kanske var mer än en semesterfling. När jag kom tillbaka till Sverige fortsatte våran kontakt via telefon och Internet, det slutade med att jag och en släkting åkte tillbaka till Alanya efter ca två veckor hemma i Sverige. Den veckan spenderade vi på stranden som restaurangen låg på, vi gick dit varje kväll och han o hans vänner följde med oss ut dom kvällarna vi gick ut. Våran sista kväll var vi ute och gick en promenad han och jag, pratade om allt mellan himmel och jord. Han berättade om sin familj, om hans barndom m.m. lika så berättade jag om mitt liv. Han frågade även om jag ville att han skulle komma till Sverige någon vecka i vinter för att träffa min familj och resten utav släkten och sen kanske att jag kunde följa med honom tillbaka till Turkiet i någon vecka för att jag skulle få träffa hans familj. Självklart har vi fortfarande kontakten och allt känns bra men jag är så osäker….
Frågan som jag är osäker på, är han seriös? Någon som vart i samma sits och har något förslag, något tipps eller vad som helst?!
|
|
|

2009-08-03, 17:16
|
Reg.datum: jul 2009
|
hmm.
vad jag vet vill många gifta sig med svenskor för "fri biljett" till sverige samma sak gäller thailändskor med svenska män. Givetvis finns det många som är förälskade med varandra. tänkte enbart ta upp det här för att kärlek förblindar många....
|
|
|

2009-10-03, 22:06
|
|
|
Hej.
Jag tycker bara att du ska vara försiktig med vad du gör och verkligen lära känna han så gott det går innan du försöker få han att komma hit till Sverige. Men det kan hända att han menar allvar med dig och det är jättekul om det är så! Jag har själv ganska stor erfarenhet av Turkiska män, jag hade ett förhållande med en kille i Alanya och det var en katastrof, vill inte gå in mer på det här men du får gärna titta in på min blogg livets berg och dalbana |*Metrobloggen om du skriver en kommentar där så kan du få min msn address så kan jag berätta det jag vet. Sedan snart 1,5 år tillbaka lever jag med en Turk i Sverige.
|
|
|

2009-11-27, 12:50
|
|
|
sök efter själv
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej,
I början sommaren var jag i Alanya / Turkiet med en vännina. På en utav restaurangerna vi var på varje kväll träffade jag en kille, den veckan träffades vi nästan varje dag och hade jätte roligt ihop med min vän och hans vänner. Sen när det var dax att åka hem så fick jag en klump i magen och förstod att det kanske var mer än en semesterfling. När jag kom tillbaka till Sverige fortsatte våran kontakt via telefon och Internet, det slutade med att jag och en släkting åkte tillbaka till Alanya efter ca två veckor hemma i Sverige. Den veckan spenderade vi på stranden som restaurangen låg på, vi gick dit varje kväll och han o hans vänner följde med oss ut dom kvällarna vi gick ut. Våran sista kväll var vi ute och gick en promenad han och jag, pratade om allt mellan himmel och jord. Han berättade om sin familj, om hans barndom m.m. lika så berättade jag om mitt liv. Han frågade även om jag ville att han skulle komma till Sverige någon vecka i vinter för att träffa min familj och resten utav släkten och sen kanske att jag kunde följa med honom tillbaka till Turkiet i någon vecka för att jag skulle få träffa hans familj. Självklart har vi fortfarande kontakten och allt känns bra men jag är så osäker….
Frågan som jag är osäker på, är han seriös? Någon som vart i samma sits och har något förslag, något tipps eller vad som helst?!
|
Det kan bara du ta reda på ingen kan svara på den frågan åt dig. Jag träffade min man på samma sätt för 6 år sedan och vi är fortfarande ihop. Har nu varit gifta i fem lyckliga år dessutom och vi har även en son tillsammans nu. Kan völ även tillägga att de senaste 4 åren bor vi i Sverige så det är absolut inte sant att alla bara vill ha en "fribiljett" till Sverige.
|
|
|

2009-12-06, 20:31
|
Reg.datum: dec 2009
|
Hej efter era erfarenheter med utländska män. Tycker ni att det är skillnad på en svensk och en utländsk kille. Jag själv tycker att svenska killar kan vara tråkiga och väldigt stela ibland. Och har därför svårt att hitat någon. =)
|
|
|

2009-12-06, 20:42
|
|
Forum?
Nån som vet något bra forum för svenska tjejer me turkiska pokjvänner?
|
|
|

2009-12-06, 22:59
|
|
Jag har en jobbarkompis som är tillsammans med en kille från turkiet.. De har nu gift sig och bor i Sverige.. Han är jätte trevlig och inte alls som de hobbyturkar man kan träffa på ute på klubbar i Sverige.. Han är som en svensk turk som gillar sill och kolla på bingolotto (inte riktigt) men han är sueprsnäll och mkt omtänksam.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|