|
|

2011-04-14, 11:24
|
|
|
dom flesta turkar vill bara komma till sverige...
var försiktiga med turkar, många vill bara komma till sverige får att få stanna och skaffa jobb, 90% är dom som har skitigt i sin flickvän när uppehållstillståndet är klart, det är omvänd thailands stil..
|
|
|

2011-04-14, 12:13
|
|
|
jag tycker bara synd om den som skıckat lankar handlar om valdtakter...sarskılld ngn fran sverıge...jag laser aftonbladet varje dag pa natet o det stor mınst en nyhet per dag om sexuell övergreppen som utför ı sverıge men det betyder ınte att sverıge e en farlıg land eller borde ınte aka dıt annars valtas av ngn som heter Nıclas Eliasson...man maste slippa dına fördomar ınnan man gör kommantarer annars blır vad du sager e bara tomma o dumma ord
|
|
|

2011-04-15, 13:54
|
|
|
Verkligheten
Jag tycker synd om dig, det sker våldtäckter i sverige också av pelle, kalle osv MEN det är vanligare i Turkiet, man måste våga prata om sanningen, bla Turkiet har flest kvinnomissahndel i världen. tycker du inte att vi i sverige skall få reda på det?, Turkiet är ett annorlunda land, det ligger nära europa men är mera likt afghanistan, azerbadjan kulturellt,religion samt synen på kvinnan. Det är fräckt av dig att försöka dölja sanningen genom att tycka synd om mig..
|
|
|

2011-04-19, 20:10
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Det är stor skillnad på en Turk och en europe, visst finns det undantag då det KAN fungera med att vara ihop med en TURK men det är sällan, dom har en annan syn på livet,religion, kultur osv. det är inte bara sol och bad , få är dom Turkar som är "moderna" utan dom flesta som håller till på turisorterna är bönder med seder och kultur som skulle få vem som helst att svimma om man hörde deras syn. Typiskt svenskt att vara så naiva ibland, och sen tänk på vad era föräldrar skall säga , eller pappa för den delen ingen vill ha en dotter som är ihop med en Turk det är ju det lägsta man kan komma. det låter hårt men det är så tyvär.
|
"Tänk på vad dina föräldrar ska säga?" Du pratar om att turkarna är omoderna men om du har föräldrar som bryr sig om var din pojkvän/flickvän kommer ifrån så tycker jag det verkar som att det är dom som är omoderna om nån! Jag är tillsammans med en turk och mina föräldrar är glada så länge jag är glad och angående min pappa så har de två träffats när han var på besök i sverige och det funkade perfekt. Herregud "turk är det lägsta man kan komma" vem är du att prata så/rangordna människor? Jag tycker synd om dig
|
|
|

2011-05-17, 21:08
|
|
|
Har ni några frågor om turkiska killar får ni gärna skriva
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej,
I början sommaren var jag i Alanya / Turkiet med en vännina. På en utav restaurangerna vi var på varje kväll träffade jag en kille, den veckan träffades vi nästan varje dag och hade jätte roligt ihop med min vän och hans vänner. Sen när det var dax att åka hem så fick jag en klump i magen och förstod att det kanske var mer än en semesterfling. När jag kom tillbaka till Sverige fortsatte våran kontakt via telefon och Internet, det slutade med att jag och en släkting åkte tillbaka till Alanya efter ca två veckor hemma i Sverige. Den veckan spenderade vi på stranden som restaurangen låg på, vi gick dit varje kväll och han o hans vänner följde med oss ut dom kvällarna vi gick ut. Våran sista kväll var vi ute och gick en promenad han och jag, pratade om allt mellan himmel och jord. Han berättade om sin familj, om hans barndom m.m. lika så berättade jag om mitt liv. Han frågade även om jag ville att han skulle komma till Sverige någon vecka i vinter för att träffa min familj och resten utav släkten och sen kanske att jag kunde följa med honom tillbaka till Turkiet i någon vecka för att jag skulle få träffa hans familj. Självklart har vi fortfarande kontakten och allt känns bra men jag är så osäker….
Frågan som jag är osäker på, är han seriös? Någon som vart i samma sits och har något förslag, något tipps eller vad som helst?!
|
Har ni några frågor om turkiska killar får ni gärna skriva. paprika_78@live.se
|
|
|

2011-07-09, 16:51
|
Reg.datum: jul 2011
Rykte: 0
|
Hallli hallå! Någon svenska som driver restaurang tillsammans med turkisk man?
|
|
|

2011-07-10, 12:40
|
Reg.datum: jul 2011
|
Driva restaurang med min turkiske man
Hej igen! Finns det någon som kan svara på lite frågor jag har? Har planer på att driva en restaurang tillsammans med min turkiske man i turkiet nästa år. Vilka papper krävs?Tillstånd osv?Vill stå som ägare på papper!  )
|
|
|

2012-01-20, 12:39
|
Reg.datum: jan 2012
|
Hej fran Izmir!
Hej jag bor i Izmir i Turkiet med min fastman. Jag jobbar har och trivs jattebra.
Skulle garna ha kontakt med andra kvinnor i min situation aven om de bor i Sverge.
Min mail ar coininshanahan@gmail.com
x
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|