ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2012-02-08, 11:31

Frökenlilja

Nykomling
Frökenlilja är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Sevärdigheter i Sousse!?
Halloj! jag och min pojkvän ska till Sousse i två veckor i Maj, ska bo på Marabout. Vill gärna ha förslag på saker att göra, som utflykter eller bara sevärdigheter. Också om hotelet är bra, vi har ett superiorum!? Tar gärna också emot förslag på resturanger med BRA mat om man har en kräsen med sig .

Blir glad för alla svar!
Svara med citat

Gammal 2012-02-20, 15:09

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Jag har lite tips. Det är inte alltid semesterfirare tycker som mig, men om man blir rastlös av att såsa vid en pool eller lapa sol i strandstol så kanske..?

Först av allt rekommenderar jag mitt favorithotell Abou Nawas Nejma. Enkla rum, men med ett litet pentry - helt perfekt. Hotellet är vackert på många sätt. Det ligger på en perfekt plats, även om det finns mycket trafik är det en oas. Frukost på restaurangen är enkel men helt fantastisk. Rummet har ett mycket sköt ljus. Mycket fin personal på hotellet.

Gör man som jag - går upp 5.30 ungefär. Uppe med solen och är ute på morgonexpedition ett par timmar så smakar frukosten hur bra som helst. Morgonen i Sousse är vacker och tyst - magisk. Har man gått vilse är det bara att hoppa in i en taxi - kostar ingenting.

Upplev staden överallt är mitt tips. Träffa vanliga människor och hamna inte i köp/säljträsket. Det går bra att väja undan sånt iofs. Bara gå. Om ni är där i två veckor så måste ni åka tåg minst en gång. Till Tunis t. ex.

Köp lite matvaror i en liten butik eller Magasin General. Och laga lunch på rummet. Går bra på Nejma ;-) Och siesta på det. Sen har man en fin eftermiddagsstämning att se fram emot och skymning.
Svara med citat

Gammal 2012-02-24, 07:26

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Pricken över i-et Morgonen precis som du säger det ÄR MAGISKT!!!
Något helt speciellt, tystare, en sömnig stad vaknar och börjar röra på sig.Vardagslivet ger dagen en ny dag..Så speciellt och något alldeles extra ) Inge man får missa...Soluppgången vacker..
Ta en promenad in på gator där turisten ej finns..Där träffar man de den vanlige människan.
BRA mat skriver trådskaparen..Tycker samma där ta er lite utanför turiststråken. Där finns den goda maten! Från ert hotell sett snett upp till hö. i rondellen, sedan till macken, där till hö. igenen bit. VIPS!!! borta från turismen där finns mat o all annat kul o se- vardagslivet..
Funkar även till vä. vid macken o snett uppemot vä. nästa rondell..tunisier bor där
Jag rek. att själv ta sig från plats till plats, sedan södra tn. är annorlunda än norra. Mer öppet, och annat landskap, billigare, folk annorlunda osv...så är man lite av en upptäckare varför inte ta louage nedåt i landet till en större stad o upptäck den..SKillnad kommer man garanterat märka bland Sousse, annan stad!
Bara se o upptäcka Tn. utanför turistens stråk, är en upplevelse i sig

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8