Visst är det lite trist höra att personalen ej va riktigt lika trevlig som mot andra som dricksade..men men...
Personligen tänker jag så här, är personen i fråga värd dricks? Får jag god service(vilket jag iof. alltid får känns de som) är det trevlig personal som ger de lilla extra, tar de tid att få de jag vill ha, osv...
Oftast så är det den ev. receptionisten(om jag e på hotell mer sälla nuförtiden)taxichaffisen som har tn. taxameter på, de inne på restauranger tunisierna äter,fikar på,strandkillarna.en del av dem..Sedan städerskorna brukar jag lämna småpengarna jag har , lite godis,ngn liten shampo flaska(miniatyr) pennor eller liknande...
Så visst är det svårt de där behöver ju inte alltid va pengar heller

MEn generellt ca 10% kan man ge i dricks...
Men en sak förundrar mig, ni väljer all incl....varför de??
Tycker man missar så otroligt mkt då man väljer all incl.!tec.den tn. maten, folk,man ser ej landet och missar en hel del i samhället, omgivningarna, om man bara häckar på hotellomr...
Sen behöver ni ej ta med massa pengar att släpa på, utan använd kort istället att ta ut då o då med, Inte betala nu men ta ut pengar funkar alldeles utmärkt! Tn. valuta är ju in/ut försel förbud på så ta ut casch direkt istället på plats. Inte växla i sv. till euro sen växla vidare bara dumt

Hoppas er resa blir fin allafall nu denna gång trots den va ok förra gången o byt från all incl. tycker jag allafall :

) men de en smaksak ju...