Låter inte helt fel de att åka till Tn. själv

sommar, varmt,god mat osv. osv...
Nu vet jag inte om du e kille eller tjej(något säger mig att du e kille...) men ensam tjej kan få lite av tjoande , tjimmande o visslande efter sig, bestämmt men vänligt visa nej tack m handen eller säg...
Hur länge ska du stanna där? Hur fastnade du för just Tn.
Det kommer vara lugnare i Tn. då du åker eller de börjar allafall ngn dag efter du kommit ner(om du åker 29/7)då Ramadan börjar i början av aug.
MEn intr . land med mycket att ge o se
Har åkt själv oxå ett flertal ggr. funkar bra, man kan åka på utflykter som bolagen ordnar dock tycker ja om att göra dessa själv så jag tar hellre en louage eller tåg o ser mig om på egen hand.
Alla utflykter mm. körs trots Ramadan bara att man tänker att runt en viss tid på kvällen är det matdags o då får Tn. äta så de kan bli uppehåll precis då o trafiken strax innan mat är stressig då alla vill hem till matdags
Skulle jag vara du skull jag ta mig en tur till södra Tn. där öknen finns o ev. tälta med dem.
Man kan ta sig till Douz, öknens port där man kan finna trevliga personer att åka till öknen med...Sedan finns självklart de arrangerade turerna men inge som jag tycker e vidare trevligt...utan uppskattar att resa själv...
En tun till Tunis huvudstaden kan jag rek. fint o se o strosa runt i
Ang. hotell så bor jag sällan på hotell då jag är där sen KAiser har jag bott på tidigare, dock länge sen så vet ej om de samma fortf. men då va de helt ok, personal trevlig, hjälpsamma,snälla, ställer upp osv...sen maten kikade jag på då en gång tyckte de skau va intr. se deras mat oxå...men tyckte att den va tråkig så de blev mat ett par gator därifrån

) på ett inhemskt ställe...
Men läget är ju detsamma fortf. o de helt ok...
JAg talar för mig själv nu ang. säkerhet, har som sagt rest själv o många ggr. promenerat själv på stan, bakgator, torg, marknaden osv. aldrig råkat ut för ngt....så jag kan säga att de är säkert.
Sedan efter revolutionen har jag även rest själv o lever än så

)
Att araberna kidnappar en...var har du fått de ifrån

? nej då oroa dig icke för de...samma sak med Thawb, varför skulle de flippa ur?nej då de ingen risk, de ju ett skönt plagg att gå i luftigt i värmen då de rek. kommer vara varmt då du åker dig
Tvärtom kan jag tycka man kanske får mer respekt då man går i "deras"plagg...
Hur är det med stränderna där nere? Är folk "packade som sillar" eller finns det gott om plats?
Stränderna är långa, fina med pudersand o man kan hitta strand som knappt en person på ...
Men nu under Ramadan kommer du se mer tn. ute på stränderna under kvällstid. då man fått äta...men dagtid kan de va lite mindre med tunisier allafall...
sen turister finns de ju dock inte som packade sillar vilket är skönt!!!
Man kan välja vilken strand som helst inte bara hotellets så de rätt nice o promenixa åpå stranden o softa
6000 räcker gott i 2 v. för en person i tn. de är ett billigt land att leva o bo i , väljer man dessutom de mindre turistiska platserna så ännu billigare
Sedan möter man klart personer därnere som man kan hänga med men iof e de rätt nice resa ensam oxå

)