Riktigt kul att läsa er uppdatering av er resa

Lite reaktioner på din berättelse ang. maten. du kletar Harissa på allt , har ni provat på att äta utanför hotellet, i snabbmatställena, elelr de tn. restaurangerna? Där tunisierna själva äter..
Lite svårt att hitta dessa i Kantaoui, men ta er in still Sousse fär hittar ni de..
Äch angående Deturs uppmaningar att vara försiktiga med egna turer, visst de bra att vara uppmärksam men att inte göra det själv, de en myt kan jag tycka för de är ett helt annat att göra saker på egen hand o uppleva .
MEN o andra sidan så Deturs gider vill ju tjäna pengar de med, så de klart de vill sälja sina utflykter...
Sedan att de är unga o kanske inte har fakta med sig i bagaget,,, tyvärr är de oftast så att de anställs för mycket unga personer just som guider för att de är en billig arbetskraft o de bryr sig inte så mkt. om löner mm. Sedan har de oftast inge som binder dem i landet de kommer från, så de är en enkel match för ett bolag..
MEn att de inte kan så mkt. kan jag hålla med om, de tycker jag är vansinnigt då en guide ändå skall vara den som vet mest o kan inf. om allt i landet man besöker...
Ska bli spännande o läsa fortsättningen på er resa sen

) o SIMMA LUGNT!!