Hotellet e ok dock lite stort kan jag tycka men iof. i min smak e de de mindre hotellen som gäller

så för er är det säkert ett super alt.!!
Har bott på hotellet, o har delade meningar om servicen, viss bra viss dålig..Men sen är det många år sen jag bodde där så personal byts ut o hotellet fräschas upp osv...
Men maten kan jag ej rek. för jag tycker man ska bege sig ut i den Tn. dagen/kvällen för att inta sin föda, de är både billigare o godare mat!
Sedan är det krasst så att all mat som står på hotell, uppdukat o fint, den står ju framme i timmar ibland i väntan på att hungriga turister ska komma o äta upp den.
DÅ är dålig i magen sjuka risken större än att äta mat som tillagas direkt o inte stått flera timmar...
Sedan kan jag tycka att variationen inte är stor på hotellets mat. Vill man ha tn. mat så skippa hotellets mat .
Då vi åkte o bodde där för massa år sen så va bilj. spec. billigare än en stol ned så därav vi testade maten en gång på hotellet, sen va vi ned o kikade på den en andra gång men va ingen höjdare..
Så de blev mat hos vänner istället resterande av dagarna - men tänkte att då vi ändå hade hotell med mat så why not...men de va mer not....

))
Sedan de ställen som nämns redan i tråden är inte direkt ett ställe där tunisierna ärter sin mat, dvs. de inte serveras inte direkt genuin mat från det tn. köäket dock kan de va gott att äta turistanpassad mat oxå ngn gång
Men vill ni hitta billigare och mat som serveras i Tn. för en billig peng från ca 5 kr- uppåt (1dinar - uppåt) ge er ut på lite bakgator o kvarter . Välj ett ställe där tunisier sitter o äter.
Sedan finns snabbmatställena som man köper som hålet i väggen typ...Gott, billigt o mättande .
Discon, uteställen finns i Sousse.
Bora Bora Sousse Tunisie - Bora Bora Sousse Tunisie
Förutom de som redan nämns finns en hel del med klubbkänsla. De är lite mindre format än de som redan nämns o jag kan tycka att de nice o gå på ngt ställe som inte e så stort o flachigt utan mindre o mysigare .
Finns ett i anslutning till restaurangen Bon Aparte en trappa ned från restaurangen sett. Öppnar sent - tidigt på morgonen...
Pröva de , mkt turister, mkt tun. blandat i en salig blandning. Sedan finns även en eng. pub som e helt ok !
Viss live musik ibland sedan fotboll ...
Gillar du fiske o de lite go i dig så bege dig till hamnen i Sousse, en tidig morgon, fråga ngn av fiskebåtarna om du får hänga på en natt o fiska, DÅ får du riktig fiske inte en turistgrej direkt men en upplevelse
Fiskarna åker på kvällen sedan kommer de tillb. på morronen med färsk fisk från havet. Därf. ska du bege dig ut till hamnen få tag på en fiskare o hör med han om du kan hänga på nästa tur dvs. på kvällen..
Annars finns de turer ut på havet som brukar vara en halvdag inkl. fiske men fiske o sedan badare kanske rimmar illa, lite svårt att fånga fisken då en massa människor badar

Brukar ingå lite fiskeprövning ute till havs i dessa turer.
Det bästa alt. för en som gillar fiske e att hänga på en fiskare ut på de blå över natta
Man kan ta med sig lite proviant o kanske även till fiskaren så blir de glada elelr erbjuda en slant för de flesta vill ej ha betalt utan tycker de bara trevligt med sällskap