Vattensporter finns gott om i Tn. av alla de olika slag

bananbåtar, åka i en typ "soffa" efter en motorbåt kan man göra o även up in the sky e en rätt häftig känsla
O en del till, sedan priser varierar, men man ska ej glömma att pruta

man kan komma över riktiga brakpriser i gällande vattensport o även allt annat såsom utflykter, shopping mm...
Men räkna med ett par dinar för den billigaste - ca 20 dinar beroende på vad de e för ngt..
Ett tips för dig är att ta er utanför hotellet o stranden, man kan välja vilken strand som helst trots att ni bor på de hotellet.
Sedan kan de vara ett nöje att se det riktiga Tn. på nära håll, så bege er in i Sousse, o inåt ifrån turistzone så kommer ni se det riktiga Tn.

Billigare o godare mat, shopping o allt e billigare än på turistgatorna
Choklad finns de gott om i Tn. av alla de olika slag så att köpa de på flygplatsen känns lite halvonödigt men vill amn de o fgillar en speciell choklad så köp den där, ej säkert att de finns i shoparna i Tn. Trots att de har en hel del choklad.
Sedan tycker jag ni ska prova lite goda bakverk av o med choklad

ritktigt gott...
Men ni måste inte köpa allt på hotellet, då blir det lite dyrare, bättre in på en supermarket o inhandla din choklad

se bara till o ha en väska eller ngt med dig om du vill ha de på hotellrummet, för de flesta hotell vill inte att man har med sig choklad in på hotellet utifrån.
De kan aldrig kräva att få se er väska eller dyl. som ni har med er, dock välj inte påse för de kan de tänka att det är en påse fr. ngn shop i närheten...
Maneter vetta fanken, har dock aldrig sett en enda manet då jag vart där, sommar som vår som vinter o höst men har hört att en del har sett de så jag måste haft tur hehe...
Sedan dina frågor om hotellet kan jag ej svara på då jag aldrig bott på de hotellet men överlag är personalen trevlig o serviceinriktade i Tn.
Så där tror jag ej ni får ngr problem
Sedan vet jag ej om ni ska äta på hotellet men rek. er att bege er ut i Sousse o ät så får ni smaka på de ritkiga Tn. kökets mat som många ggr. ej kan jämföras med den mat på hotellen, då den oftast är turistanpassad o även att den ligger framme ibland i timmar o därav kommer magsjuka, icke så nice...
Sedan vet jag att hotellen brukar köra med "man får magsjuka på de o de stället bredvid hotellet o här e den bästa maten osv. osv..." de ju för att de vill att man ska äta på just deras hotell.
Kan ju vara ett bra tips till dig som inte e resvan att du ej går på det. Samma med shopping, pruta o handla ej första dagarna då blir du garanterat lurad! Kolla in priser runtom först gärna i sousse då priser är billigare där än i Kantaoui.
Sedan skandinaviska kanaler...hm...ska ni ligga på hotellet o se på tv

) nej ut med er o upptäck landet istället o omgivning o allt som finns...
Men svar på din fråga, har inte hört en gång att de finns skandinaviska kanaler på hotellen, men kanske nu efter revolutionen kanske...
Önskar er en bra resa o hoppas ni ska trivas i Tn. !!