Valet i Tn. är sagt att hållas i 27 nde juli 11 så det är ej riktigt avklarat då ni åker. Men tror nog att de kommer vara lugnt där då för det är nog mer därefter om folket ej är nöjda med valet eller tror att det är valfusk även denna gång som de va med mr. President tidigare...
Runtom på turistzoonerna så har det alltid varit mer eller mindre lugnt det är väl mer om man ger sig ut i landet som de kan vara lite oroligt dock är läget relativt lugnt nu på gator o torg. Men visst ororar sig tunisierna om hur de blir o att islamistiska partier vill ta över Tn. o islamisera Tn. men de spännande att följa utvecklingen i landet

Sedan om FN väljer att ha Tn. som bas eller ej o hur det blir med lybierna kan man ej säga på förväg men hoppas de ger galningen en spark i arslet(ursäkta ordvalet)så han flyger långt sin kosing nu redan igår !
Det finns som ni säkert vet en massa olika turer att ta till Sahara o själv har själv ej åkt dessa med chater utan själv

)
Tycker de bättre o skönare, varför inte hyra en bil o far runt istället? Kan va skönare att låta de ta sin egen lilla tid o man slipper jäkta runt osv...
Annars så finns ett antal bolag som arrangerar dessa turer där jag tyvärr ej kan hjälpa till med vilket som e bra o inte...
Likaså med hotellet då jag oftast väjer mindre hotell om jag bor på dem.
Taxi mellan Kantaoui- Sousse ligger på ca 3-4 dinarer max. annars skojar de med er "fixed price for u" brukar vara runda 5 dinar.be om taxameter annars så kan ni vända o ta nästa taxi som har en...Sedan är det dyrare taxa kvällstid.
Sedan vet jag ej riktigt va man ska tipsa om då ni vart i Sousse redan o känner säkert till lite av det

är det en eller flera ggr. ni vart där?
Det Gillar jag att åka ospec. o bo enkelt osv. absolut en bättre ide att gynna den lille än den store o nu ännu bättre då fam. Trabelsi o Ben Ali försvunnit ur landet

)!!!!!
Att åjka med barn som va i samma ålder som de ni ska ha med er de kan ju vara en tjusning att åka ospec. då oxå, har haft med mig 2 ungdomar en gång dit dock ej mina egna men de va med allafall. Åkte ospec. funka utmärkt

) de va i samma ålder som era då vi åkte...
Men sen beror de på hurdana de är va de gillar, uppskattar på en resa osv...
Äta ute kan va billigt o kan bli dyrt oxå beroende på var man äter.
Ett tn. ställe kan kosta en middag på runt 8-10 dinar för alla er. En turistrestaurang samma pris dock per pers,en lunch kan ni få på ett tn. ställe för ett par dinarer för alla sedan finns hålet i väggen liknande där man kan köpa en del rätter som e goda o snabba att tillaga o mättande

)
SÅ viss skillnad e de...
En öl kostar runda 2-4 dinar på en servering annars finns de på burk på "bolaget" för ett par 100 millim, dock mindre mängd men ändå...
Resebolagens ocker nu är att för få turister bokar resor till Tn. turismen vågar helt enkelt inte se de som ett säkert land ännu att resa till.
Vissa bolag samkör sina kärror ner pga. just för få bokningar.Men ändras de o bokningarna ökar så är chansen stor att Tn. kommer igen detta år annars nästa år...
Hoppas på det sista då Tn. ändå lever till stor del av turismen o landet behöver sina turister för att de ska gå bra för dem o de tar sig framåt!