ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-02-06, 09:55

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard BILDER...
Denna tråd tillhör ej i Tn. forumet men bilderna
Någon som har råkat ut för samma fenomen som jag då man ska ladda upp bilder??
Vissa bilder kommer fram o syns, vissa syns ej o då man skriver kommentar, kommer "filen kan ej visas"vet att tidigare va de oxå så då jag laddade upp bilder...
Tips på hur man får de att funka????Bilderna tagna med samma kamera, samma filer mm. så där ligger ej felet...
Adm. kanske?!

Gammal 2011-02-06, 10:00

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Standard
Jag förstår tyvärr inte alls vad du menar. Vilka bilder?
Svara med citat

Gammal 2011-02-06, 21:56

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Micke Visa inlägg

Jag förstår tyvärr inte alls vad du menar. Vilka bilder?
Försökte tidigare idag lägga in lite bilder från Tn. Så sagt o gjort enligt konstens alla regler så gjorde jag som man skall
Då jag laddade upp dem så syndes de men sen när man ska skriva kommentar o txt så syns de ej vissa av dem..
Om du kikar på land Tn. sen sista sidan dvs. sid. 8 av 8 så ser allafall jag i min data ej bilderna ngn syns men inte alla de jag laddade ner...
Tips?

Gammal 2011-02-09, 12:33

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Hm...nu tog de stopp ingen adm. kontakt mer...kanske fullt upptagna med att undersöka problemet...hoppas vi ) eler e de kanske ngn annan som har en aning om vad som e galet??

Gammal 2011-02-09, 12:36

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Nej, jag förstår tyvärr inte ett smack av var du är eller vad du försöker göra. Kan du skicka en URL/Adress, skärmbild?
Svara med citat

Gammal 2011-02-09, 17:10

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Jag har aldrig laddat upp några bilder till galleriet (vet inte riktigt hur och var det ska göras), men här är sidan i alla fall som Jane refererar till: Tunisien --- sidan 8
Det finns ju än hel del brutna länkar, fast det tror jag mest är tidigare upplagda bilder av diverse användare. Om man laddar upp från sin egen hårddisk borde det väl hostas på samma server som själva forumet(?)
Senast redigerad av El Menchia den 2011-02-09 klockan 17:12.
Svara med citat

Gammal 2011-02-10, 08:02

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Micke- kanske jag är otydlig, men tur att att MR. El M förstod allafall )
Det jag försker göra är ladda upp bilder till galleriet,Resebilder,landet Tn. från mina egna bilder som jag har på hårddisken i datan. Den sidan som Mr. El. M. hänvisar till sid. 8 resebilder, Tn. är just mina bilder som ej syns.

Så Micke, om du går in på resebilder- Tn, - sid. 8 , vad ser du då? det är det jag menar , Varför blir de så?

Har försökt förut oxå att lägga till lite bilder dock har det blivit samma fel .
Om det är brutna länkar från användare, de är mina bilder(tror jag då en av dem som syns e min då torde resterande tillhöra samma gäng då de ändå va ca 20 st. bilderjag föräkte lägga in)
Torde vara ngt med teknikens under eller ngt annat kul... ???

Gammal 2011-02-10, 08:23

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Tack, det var det med uppladdning till resebilderna jag missat trodde du försökte lägga in bilder i ett inlägg. Nu hänger jag med vad som hänt... jag kollar upp det!
Svara med citat

Gammal 2011-02-15, 07:56

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:

Tack, det var det med uppladdning till resebilderna jag missat trodde du försökte lägga in bilder i ett inlägg. Nu hänger jag med vad som hänt... jag kollar upp det!
Helt korrekt!Det var det jag va ute efter Lite vämande bilder i ett KALLT(BBBBBBBRRRRRRRRRR)SVERIGE!!!
Hoppas du hittar en lösning till det hela snart eller att ngn annan hittar det åt oss

Gammal 2011-02-26, 08:43

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Har du Micke funnit ngn lösning än eller inget än??! verkar ta lite tid men bättre sent än aldrig..

Gammal 2011-02-26, 15:00

Micke

Administrator
Micke är inte uppkopplad
Mickes avatar

Standard
Lösning och lösning. Jag har inte hittat nått problem. Jag har testat ladda upp massa olika bilder utan några som helst problem. Antagligen har felaktiga bilder laddats upp eller så har uppladdningen avbrutits.
Svara med citat

Gammal 2011-02-27, 10:05

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:

Lösning och lösning. Jag har inte hittat nått problem. Jag har testat ladda upp massa olika bilder utan några som helst problem. Antagligen har felaktiga bilder laddats upp eller så har uppladdningen avbrutits.
Hm....ok då vet jag inte VAD som e felet (//???
Någon?!?! för mig funakr de inte o har tom provat ladda upp en o en men icke sa nicke..inge avbrutet eller något sånt...
NÅGON som vet??

Gammal 2011-02-27, 15:54

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Format på bilderna? Är det jpg? Är de möjligtvis för stora? Inte så troligt då det är generös maxstorlek på 1,91 mb (1600x1200 pixlar), men med alla miljoners pixlar som trycks in på minsta sensor så kan det lätt bli ännu större bilder..om man inte skalar ner dem.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8