Citat:
Ursprungligen postat av Gitte
Har varit i Tunisien, sousse tiidigare och vi tyckte mkt om det. Har nu hittat ett annat hotell, marabout och undrar om någon har varit där o kan säga ngt om det, maten , läget, rummen osv
|
Läget på hotellet är absolut bra! Nära till centrum, kan de va ngn km. dock känns de som att de e kortare, taxi finns utanför som för en billig peng tar en till centrum.
Affärer, cafer, shopping, rest. finns i närheten.Stranden är nedanför hotellet, dock kan man välja strand om man önskar så behövs ej hålla sig till stranden som hotellet tillhör.
Nu va det flera år sen jag va på de hotellet, men har vänner som bott där som tycker att maten e enformig, sen kan jag tycka att vill amn ha det riktiga tn. köket så skippar man all incl. eller halvpension.
O äter mat på restauranger som tn. själva äter på, en billigare, godare o bättre smakupplevelse!
Sedan på hotellet så vill de gärna ej att man köper med sig saker som vatten, tilltugg mm. men de löses av en väska icke genomskinnlig

varför de ej vill de e för att självklart vill de att man handlar på deras shopping på hotellet...
Vakten får ej kräva att ni visar er väska.
Vattenrutchbanor finns som man kan åka i dock kan jag tycka att e jag utomlands så välkjer jag havet istället för poolerna men visst e de nice sitta o avnjuta en dricka, kafe elelr öl i poolomr. med