ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-01-01, 15:09

Gitte

Globetrotter
Gitte är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 4

Standard Hotell Marabout i Sousse
Har varit i Tunisien, sousse tiidigare och vi tyckte mkt om det. Har nu hittat ett annat hotell, marabout och undrar om någon har varit där o kan säga ngt om det, maten , läget, rummen osv
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 20:33

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Gitte Visa inlägg

Har varit i Tunisien, sousse tiidigare och vi tyckte mkt om det. Har nu hittat ett annat hotell, marabout och undrar om någon har varit där o kan säga ngt om det, maten , läget, rummen osv
Läget på hotellet är absolut bra! Nära till centrum, kan de va ngn km. dock känns de som att de e kortare, taxi finns utanför som för en billig peng tar en till centrum.
Affärer, cafer, shopping, rest. finns i närheten.Stranden är nedanför hotellet, dock kan man välja strand om man önskar så behövs ej hålla sig till stranden som hotellet tillhör.
Nu va det flera år sen jag va på de hotellet, men har vänner som bott där som tycker att maten e enformig, sen kan jag tycka att vill amn ha det riktiga tn. köket så skippar man all incl. eller halvpension.
O äter mat på restauranger som tn. själva äter på, en billigare, godare o bättre smakupplevelse!
Sedan på hotellet så vill de gärna ej att man köper med sig saker som vatten, tilltugg mm. men de löses av en väska icke genomskinnlig varför de ej vill de e för att självklart vill de att man handlar på deras shopping på hotellet...
Vakten får ej kräva att ni visar er väska.
Vattenrutchbanor finns som man kan åka i dock kan jag tycka att e jag utomlands så välkjer jag havet istället för poolerna men visst e de nice sitta o avnjuta en dricka, kafe elelr öl i poolomr. med

Gammal 2011-01-01, 20:59

Gitte

Globetrotter
Gitte är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 4

Smile Marabout...
Tack så mkt för snabbt svar... Jo jag håller med dig i mycket, när vi var där sist hade vi endast frukostbuffe. Men som jag såg på detta hotell nu så verkar det ingå som standard halvpension...så då tar vi nog det... en fördel i alla fall med frukosten. Men i och med att det är så billigt där kommer vi garanterarat att äta ute de flesta kvällarna. Och som vi minns sist..gick vi på de små intima restaurangerna med bara inhemska män som satt... o där var godast mat o billigast!!!
Vi har en son med oss på 12 år och det är för hans skull jag väljer ett hotell med måååånga vattenrutschbanor...själv föredrar jag stranden som såg ut att ligga nära..

Förra gången var vi endast i Sousse. och fantastiskt i medinan osv..... Har sen hört att man bör åka till Port el kantonui ..... men det är nog mer uppbyggt för turismen än sousse... Har ngn erfarenhet om det...? Kan ju ändå vara kul att se... det... Men gillar mer det inhemska... Man ska ju uppleva det land man faktiskt besöker och inte bara se ett hotell...
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 21:12

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Medans jag ändå håller på så hehe...kommer ett till...
Så sant där håller jag med dig om att det inte e ett hotell man e ute efter då man åker på semester !!!
Kantaoui e ett ställe i min smak plastigt där man inte upplever det riktiga Tn. utan det är mer plast o uppbyggt kring turismen , marinan e fin där att strosa o sedan finns en lite djurpark man kan gå in i för ngr dinarer, finns även ett mindre nöjesfält i Kantaoui som amn kan besöka, dock kan jag tro att de kanske inte e ngt för den 12 årigem, men ändå kul o se!
KAntaoui är för mig ett ställe man kan åka till o strosa lite runt i o kika, se marinan, kanske ta en lättare bit mat eller dryck sen tillbaka till Sousse, eller över dagen de ett annat lugnare tempo i Kantaoui än Sousse dock finner man lugnet i Sousse pxå om amn vill
Taxi dit e billigt bör kosta ca 3-4 dinarer med riktig taxa utan överpriser.Kvällstid dyrare.
MEdinan e som du säger underbar! Va precis i Medinan förra året då Ramadan va slut OOOOO vilket folkvimmel(alla tunisier va ute o firade hehe) o massor (än mer än de normala utbud som finns normalt där) att shoppa till billiga priser!!
Sedan tog vi en tur runt hela MEdinan på utsidan o fick en hel del nice foton ser nästa spöklikt ut , du kan tro att en o många tunisier verkligen kollade o frågade om vi gått vilse o behövde hjälp hehe...nej då sa vi )
Alltid kul med annorlundfa grejer än bara turisemens tn. dock va de länge sen jag va den slags turist hehe....

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8