Ja nog har inte jag hört något om detta i den sv. median,då de startade.
MEN däremot har det rapporterats mer o mer i Sv. media nu sista dagarna tycker jag vilket är positivt.
Sedan igår tror jag de va så råder utegångförbud kvälls o nattetid i Tunis under obestämd tid..
Sedan hade ngn minister avsatts i ett led av att få tillbaka
folket o lugna ner dem...o skolor stängdes..
Jag tycker äntligen att det är bra att det tun. folket får komma till tals o visa va de tycker för en gångs skull!!
FÖr vi som vart i TN. flera ggr. känner till hur det ligger till med den tn,. befolkningen o dess yttrandefrihet bla. att tala illa om mr President, de finns ej på världskartan då fänglsas man tun. som turist de förekommer inte dock i smyg men attans om fel människor får höra det...då e de kört!!
Trist bara va detta leder någonstans! BRa för Tn. folket att komma till tals men trist att de ska behövas skördas en massa döda människor för att kunna komma till tals å presidenten vägar är de enda rätta...Många misstänker redan vid valet att de fuskades då valräknarna var tillsatta av honom...
Finns en del tunisier som är jagade av honom o hotas sättas i fängelse då de kommer till tn. då de bor i utlandet kan han ej komma åt dem därifrån bla en i fra. som haryttrat sig just om hans ledarskap o valfusket o att folket inte behöver tyrann., att folket blev hotat vid valet osv...
GISSA va presidenten sagt - att han vågar inte komma till tn.- för då åker han i fängelse de kommer att tortera honom o han har så fel....
Bara de säger en del hur han är som styrande hand denna man....
Han va bra tidigare då han gjorde saker för folket men har alltid ändå haft den järnkollen på tun. att de ej ska opponera sig emot honom eller komma till tals, alla medier, poliser, ministrar osv. är tillslatta i hans egen regim, dvs. de är hans eget folk som handplockats av honom.
Låter som att kanske maktlystan o påverkan av frun hans har stigit honom åt huvudet, då de talas om att hans fru är änvärre än han..ett ex. på de e då de tvingat Nouvelair ägaren att sälja av halva av sitt bolag för att de vill inte att han skulle stå som egen ägare för att dfe gick bra för honom...tidigare har de försökt med höjda skatter, höjda landningsavg. mm. men ej lyckats...
Finns så mkt jag kan skriva om denna president så skulle räcka till en hel bok tror jag men de skippar vi här då detta var off topic men ändå kanske lite intr. för de som tänkt besöka tn. igen eller första gången
Få se om vårt Tn. står kvar med sin charm, värme o mentalitet om ngr. veckor/mån./år.....