ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-12-22, 08:21

hannis

Medlem
hannis är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 4

Standard Tunisien eller Turkiet?
Vilket resmål rekommenderar ni o varför? Just nu lutar det åt en resa till Djerba i höst. Men samtidigt lockar Alanya, var där senast -99 så skulle vara kul att se vad som hänt sen dess.
Svara med citat

Gammal 2010-12-25, 10:05

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av hannis Visa inlägg

Vilket resmål rekommenderar ni o varför? Just nu lutar det åt en resa till Djerba i höst. Men samtidigt lockar Alanya, var där senast -99 så skulle vara kul att se vad som hänt sen dess.
Har vart på bådea de platserna du frågar om o kan rek. Tn. framför Turkiet.
Det är så mkt som skiljer, mat, människor, priser, att göra osv....
Allt de jag nämner finns visserligen på båda platserna men Tn. slår Turkiet kan jag tycka...
Sen är smaken som baken delad då en del har fastnat för Turkiet en del för Tn. beror på vad man e ute efter

Rek Tunisien absolut, dock kanske inte Djerba...
Är det mer det turistiska,kanske lite plastiga ni är ute efter så välj Djerba,
Djerba är en ö som ligger utanför fastlandet och priserna där ligger något högre än i Tn. Sedan kan risken för tristess kanske hänga över en o de finns ej sådär mkt att göra där...
Det jag kan rek. är att ta er till fastlandet o se er omkring finns några städer på nära håll dit turismen inte hittat ens...men de kul o ni kommer bli glatt överraskade över priser(i jämförelse med Djerba, turistplatser i Tn. o Sv.)de har i de mindre turistiska platserna

Djerba i all ära! Men väljer ändå att rek. att ta er till Tn. istället för Djerba, alltså fastlandet, Sousse,där turisterna delar staden med de inhemska o man har det tn. livet bara ett par steg ifrån sitt hotell etc....
Priserna är lägre i Sousse än på Djerba, mer välja på att shoppa, matutbud, göra saker osv...
Vill man så finner man det tn. köket inpå knuten, bara att ta sig inåt sett från stranden, så kan man sätta sig på en tn. restarang där tunisierna själva äter. Billigt, gott o en riktig smakupplevelse av det tn. köket!!!
Detta är mkt svårare att finna på Djerba.

Tn. är ett muslimskt land så man får har sinnet öppet lite o tänka att det är INTE ett ala Mallorca ställe man kommer till
Men trivdes ni i Turkiet så kommer ni trivas 1000ggr mer i Tn. )
Hoppas ni kommit underfund lite mer av vad ni väljer som resemål nu )
Senast redigerad av jane den 2010-12-25 klockan 10:08.
Svara med citat

Gammal 2010-12-28, 22:19

solen1

Nykomling
solen1 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Rykte: 0

Red face
Citat:
Ursprungligen postat av hannis Visa inlägg

Utan tvekan rekomenderar jag Alanya. Var i Tunisien i september mötet med personal på hotellet var under all kritik Det var bara ryssar som blev väl bemötta, likadant var det utanför Kunde de lura dig var det bra. Det som var bra var stränderna Vi hyrde även bil och gav oss ut på landsbygden där var det som en stor sopstaton Nej det är inget land jag åker tillbaka till. Jag är ingen ovan och gnällig resenär. Har varit i många länder Naturligtvis ett flertal gånger i Turkiet. Åker man till Turkiet ska man tänka på vilken sorts strand man vill ha , det är stor skillnad mellan stränderna . Även nattlivet är olika mellan Alanya och Side. Men det är ju även smaken som sagt !!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8