Citat:
Ursprungligen postat av n4cl
Hej!
Jag funderar på att boka en resa till tunisien nästa sommar och undrar nu om någon har varit på hotell Marhaba Salem som det troligtvis lutar åt. Det Jag undrar är hur stranden är? Finns det någonting i närheten av hotellet eller är det "öde" ända till centrum som ska ligga 3,5 km därifrån? Och hur är maten/frukosten som ingår i semi inclusive?
Obs: ej att blandas ihop med royal salem marhaba beach.
länk till hotellet: Marhaba Salem Sommar 2011
tack på förhand, bubblar alltid upp massvis med funderingar när man väl kommer till bokningsdax 
|
Hotellet vet jag ej så mkt om vad som finns o inte finns på de men dock området
Stranden (tillhör"sexy beatch",omr.i folkmun)den är fin som för övrigt hela kustremsan mellan Sousse- Kantaoui, finkornig sand som e så svår att få bort, sedan kan ni välja strand behöver ej sitta just på hotellets strand utan helt valfritt...sen finns platser där solstolar, parasoll mm. inte finns där badar oftast tunisier, o där kostar de inget..
Sedan området omkring, ni behöver ej oroa er att ni hamnar i ödemarken, den vägen mellan Sousse- kantaoui har byggts upp en hel del,hotell, restauranger, cafen osv. osv...
BAra under resans gång då jag vart där så var det från ingenting- MASSOR!!!
Hela den vägen var förr öde, sand o ngn bebyggelse där tunisier bor dock en bit uppåt från havet sett...
Området ni hamnar i Hammamsousse o där finns allt ni kommer att behöva.
Centrum...ja till Hammamsousse centrum är det ej så långt dock tror jag att researrangören menar Sousse ellelr KAntaoui.
Jag rek. att ta er till Sousse, större utbud, bättre priser, bättre shopping, mer att se/göra, vardagslivet på gångavstånd, maten rek. jag att ni ej tar(på hotellet)det är både billigare o godare att ta sig ut i det Tn. livet o hitta sin lilla restaurang, ta en där tunisier själva äter!!
Priset o godare mat!!!!Man kan ta en avstickare från turistgatorna o äta sig mätt på ca 30-35 kr / 3 pers.(inkl. dricka) på en tn, restaurang...Billigt o gotthehe...
Så mitt råd e att skippa incl. grejen på hotellet så ni ej missar en matupplevelse av Tn...
Sedan e de ju krasst så att mat som serveras på hotellen står framme en tid i värme, många står i kö, dålog variation osv...vilket resulterar i magsjuka o andra sjukdomar så därav rek, jag att skippa de....
Sedan i min smak kan de lätt bli opersonligt på de större hotellen så därav jag aldrig nånsin väljer de OM jag bor på hotell....