ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-11-08, 20:58

n4cl

Nykomling
n4cl är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Rykte: 0

Standard Marhaba Salem i Sousse
Hej!
Jag funderar på att boka en resa till tunisien nästa sommar och undrar nu om någon har varit på hotell Marhaba Salem som det troligtvis lutar åt. Det Jag undrar är hur stranden är? Finns det någonting i närheten av hotellet eller är det "öde" ända till centrum som ska ligga 3,5 km därifrån? Och hur är maten/frukosten som ingår i semi inclusive?

Obs: ej att blandas ihop med royal salem marhaba beach.

länk till hotellet: Marhaba Salem Sommar 2011

tack på förhand, bubblar alltid upp massvis med funderingar när man väl kommer till bokningsdax
Svara med citat

Gammal 2010-11-10, 11:24

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av n4cl Visa inlägg

Hej!
Jag funderar på att boka en resa till tunisien nästa sommar och undrar nu om någon har varit på hotell Marhaba Salem som det troligtvis lutar åt. Det Jag undrar är hur stranden är? Finns det någonting i närheten av hotellet eller är det "öde" ända till centrum som ska ligga 3,5 km därifrån? Och hur är maten/frukosten som ingår i semi inclusive?

tack på förhand, bubblar alltid upp massvis med funderingar när man väl kommer till bokningsdax
Hotellet vet jag ej så mkt om vad som finns o inte finns på de men dock området
Stranden (tillhör"sexy beatch",omr.i folkmun)den är fin som för övrigt hela kustremsan mellan Sousse- Kantaoui, finkornig sand som e så svår att få bort, sedan kan ni välja strand behöver ej sitta just på hotellets strand utan helt valfritt...sen finns platser där solstolar, parasoll mm. inte finns där badar oftast tunisier, o där kostar de inget..

Sedan området omkring, ni behöver ej oroa er att ni hamnar i ödemarken, den vägen mellan Sousse- kantaoui har byggts upp en hel del,hotell, restauranger, cafen osv. osv...
BAra under resans gång då jag vart där så var det från ingenting- MASSOR!!!
Hela den vägen var förr öde, sand o ngn bebyggelse där tunisier bor dock en bit uppåt från havet sett...
Området ni hamnar i Hammamsousse o där finns allt ni kommer att behöva.
Centrum...ja till Hammamsousse centrum är det ej så långt dock tror jag att researrangören menar Sousse ellelr KAntaoui.
Jag rek. att ta er till Sousse, större utbud, bättre priser, bättre shopping, mer att se/göra, vardagslivet på gångavstånd, maten rek. jag att ni ej tar(på hotellet)det är både billigare o godare att ta sig ut i det Tn. livet o hitta sin lilla restaurang, ta en där tunisier själva äter!!
Priset o godare mat!!!!Man kan ta en avstickare från turistgatorna o äta sig mätt på ca 30-35 kr / 3 pers.(inkl. dricka) på en tn, restaurang...Billigt o gotthehe...
Så mitt råd e att skippa incl. grejen på hotellet så ni ej missar en matupplevelse av Tn...

Sedan e de ju krasst så att mat som serveras på hotellen står framme en tid i värme, många står i kö, dålog variation osv...vilket resulterar i magsjuka o andra sjukdomar så därav rek, jag att skippa de....
Sedan i min smak kan de lätt bli opersonligt på de större hotellen så därav jag aldrig nånsin väljer de OM jag bor på hotell....

Gammal 2011-01-09, 21:33

sarant

Medlem
sarant är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2008

Standard
Vet ej något om hotellet, men det spelar ingen roll att det är 3,5 km till centrum, för vi bodde på ett hotell som låg mitt emellan Sousse och PEK och det var bara att gå ut på gatan och börja gå åt det håll man skulle så kom det små tåg som man bara vinkade fast och klev på, så klev man av när man ville, man betalade när man klev av, det kostade inte mycket och man hann se massor när man åkte eftersom det inte gick särskilt fort.
//Sara
Svara med citat

Gammal 2011-01-10, 16:30

Gitte

Globetrotter
Gitte är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2008

Rykte: 4

Smile Royal salem beach...
Jag har bott på Royal salem beach som ligger precis intill.... och pga av att poolen där var saltvatten gick vi dagligen till ER pool för sonens skull. Det ligger alltså mkt nära varandra detta, bara gå igenom trädgården.

Vi hade frukostbuffe på vårat hotell som var mkt bra. Och jag tror att dessa är under samma koncern....och bör ju har likheter då.

Vi åt lunch var dag i lunchrestaurangen som ligger vid stranden intill vårt hotell.... och såg att där var människor med armband... så vi antog att dom hade all inclusive , vilket vi inte hade. Kan ju vara där ni har lunch oxå.

Stranden mkt fin och de såg till så att den var ren hela tiden. Fanns en hel del vattensport för billig peng..

Vi promenerade ibland in till sousse men mestadels taxi som var superbilligt. Ett måste är medinan....helt underbart .
Sousse är mer genuint och du ser verkliga tunisien....mer än port el kantanoui som är uppbyggt för turismen.. så det är ju beroende på vad man vill ha.

Om ni bokar o har fler frågor så....ska jag försöka svara så gott jag kan.
Tunisien är ett toppenland och just nu tittar vi på att eventuellt åka dit i augusti igen...
Svara med citat

Gammal 2011-01-10, 18:11

black_betty

Globetrotter
black_betty är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av n4cl Visa inlägg

Hej!

Jag bodde på Marhaba Salem i september 2009! Stranden var fin och bra.
Nej, det finns inte någonting jätte nära hotellet direkt. Fast jag tyckte sousse överlag var ganska öde.
Vi hade frukost som ingick... jag hade inte velat ha all inclusive i alla fall. Maten var bra... men ganska enformig. Fast det är den väl kanske överlag iofs på all inclusive.
Men jag tyckte det var ett fint och bra hotell och skulle absolut rekommendera det! Bra underhållning varje kväll också.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8