ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-11-02, 23:02

Donna

Nykomling
Donna är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Rykte: 0

Standard FOLLA P Chott Mariam ????
Finns det någon som kan förklara för mig hur de beräknade kvm i nybyggda lägenheter ???
FOLLA SVARAR INTE PÅ VÅRA e-mail
Enligt ritningen får inte vi ihop kvm på lägenheten.
mvh
Donna
Svara med citat

Gammal 2010-11-03, 00:03

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Du får nog ge lite mer bakgrundsinformation även om vi har Google..
Svara med citat

Gammal 2010-11-03, 21:08

Donna

Nykomling
Donna är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2010

Standard Folla
Hej!
Vi åker till Tunisien 2 ggr per år Vi fann vårt paradis! och förra året köpte vi en liten studio av Folla P. i Sosse nybygge i Chott M nu i juni månad var vi inne i lägenheten jag fick chock så liten den var (min man tycket att kvm är det som står altså 41kvm MEN INTE JAG) av 41,21 kvm köpta enligt kontraktet
så här låter det på ritningen
maskin hand skrivet
Surface interne 24,96 25,39
Surface des murs 7,25 7,90
Terrasse 4,90 4,17
Total 37,11 37,46
Pro-latat 3,71 3,75
SURFACE TOTAL 40,62 41,21
På ritningen bild terassen 4,90 rummet 20,14 badrumet 4,04 och liten plats mellan badrumet och rummet 0,79 och det är vad vi såg i juni månad
Den finns på deras hemsida första bilden.
Jag får inte ihop....räknar man inte golv yta ???
Mvh
Donna
Svara med citat

Gammal 2010-11-04, 20:36

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
De kan nog vara lite si o så med ytan där då man i sv. mått räknar kvm. dvs golvytan.
MEN i ert kontrakt som du skrivit står de
Inre yta 24,96 25,39
Väggytor 7,25 7,90
Sedan totalen o terassen , så inre ytan på studion är då enligt deras mått de som står surface interne, de murs betyder väggytor...
SÅ att er studio inte är 41 kvm stämmer så väl då,du får totalen"surface total" på de kvm ni hade räknat på ...om ni räknar ihop alla ytor som står på kontraktet...

Kanske kan va bra att ha en som kan språket o kan översätta till er på plats eller allafall berätta att de inte våra kvm de handlar om...så man ej känner sig lurad som man kanske kan göra i de fall då man antar att de e svenska kvm,. räknat dvs. golvytan...
Sen en grej till kan vara bra att veta för framtida köpare, står de ex.vis. 1room and kitchen så menas de i folkmun ett sovrum + vardagsrum i Tn. inte som i sv. ett rok...

Hoppas ni får svar från dem snart annars ta en sväng förbi dem då ni far ner nästa gång...
Men troligtvis hävdar de att det står i kontraktet redan...
En nyfiken fråga, va de ingen som förklarade för er detta ?? eller ingen som översatte åt er innan ni skrev på kontrakt mm.?

Gammal 2010-11-13, 12:11

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Ha, ha. Jag fattade inte ett smack av de där siffrorna. De såg så konstiga ut att det var obegripligt vad det var fråga om för enhet. Men det är alltså kvm totalt ihopslaget med väggyta(?) Extremt litet utrymme mellan badrum och rum..mindre än en kvm. Det är alltså 20 kvm plus 5 kvm terass + 4 kvm badrum. Ja, och den lilla smatten och väggyta. Finns det en liten kokvrå? Det känns ju lite som ett hotellrum modell - lite större. Det är ju helt OK om det är det man tror/vill betalar för. 40 kvm är trots allt något helt annat (dubbelt så stort inte minst).
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8