Citat:
Ursprungligen postat av cinde_rella
hoppas ingen tycker att jag är tjatig!?
efter vad jag läst så är det en massa säkerhetskontroller och tulll innan man lämnar flygplatsen. hur går detta till och är det en evighet...vi landar på natten och jag gissar att man bara vill ha en säng då.
Formuläret som skall lämnas i tullen hur funkar det, vad är det?
Någon slags visum eller vad?
jätteglad om någon vill räta ut ytterligare fr¨getecken hos en frågvis!
|
Tycker de bara rätt att man frågar o på forum så får man reda på så mkt mer än av chaterbolagen

Säkerhetskontroller, då ni landar så åker ni en buss till ankomsthallen, där väntar på på sin tur till passkontrollen (DÄR KAN DE VARA KÖ!!!!!tips, ställ er i mitten av bussen vid utgången o skynda in i ankomsthallen så kommer ni hamna bland de första, ett annat tips till planet, checka in tidigt helst då de öppnar incheckningen så får ni oftast platser längst fram i planet)
Passkontrollen så lämnar ni även ert inresekort, dvs ett slags visum för 3 mån. som man fyllt i på planet.
Inresekortet, som man delar på (man ser var man delar på det)så spar man ena delen till hemresan o den första ger man tillsammans med passet i passkontrollen....
HAR man tappat bort de då man ska hemåt så finns nya på flygplatsen att fylla i...där fyller man i vanliga person uppgifter, var o när man ska hem, syftet med resan, passuppgifter,var man bor i Tn. o inte så mkt mer..
Så de inga konstigheter med de inte
Sen efter passkontrollen så är det säkerhetskontroll, där läger man väska, tfn mm. i lådan, sen går igenom o hoppas på att de ej tjuter hehe...
Sen är det bara vänta på sitt bagage kan ta tid ibland, om många plan landar samtidigt...
Sen med bagaget så går man ut genom en kontroll eller egentligen ska de se ut som en men tycker nog att de bara står där o ser glada ut..OM man kommer som en turist men tunisier då kan man få plocka ut o in på allt bagage...
Så en massa säkerhetskontroller kan jag ej hålla med om att de e, dock de vanliga, som i Sv. en för incheckning, en passkontroll o en med väskor osv...
Tips här e att ngn av sällskapet går ut o växlar pengar eller tar ut så slipper man den kön

Har ni beställt transfer så väntar man till alla e på plats, annars tar man en taxi kan va bra då får man oftast bra hotellrum oxå hehe.