ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-30, 11:03

Emblisen

Nykomling
Emblisen är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Standard Bebis på ökentur???
Funderar på att åka till Tunisien med min man o tre barn, 9 år, 8 år och 7 månader.
En sak som jag verkligen vill göra där så är det att åka ut i Sahara o rida kamel, hur fungerar det med en 7-månaders? Finns det bilbarnstolar? Om inte kan jag ta med en hemifrån?
Kan jag ta med min bebis på kamelturen i bärsele på magen t ex?
Vilket resmål kan ni rekommendera?
Svara med citat

Gammal 2010-09-30, 11:57

jessa666

Nykomling
jessa666 är inte uppkopplad

Standard att åka med bebis
Jag har ingen erfarenhet av kamelridning med bebis, ska dock själv till Tunisien med en femåring och en ettåring. Jag för min del hade nog skrinlagt planerna på just kamelridning. Men jag är lite av en "mesmamma", tror jag.
Min största oro för min minsta är att få i henne vettig mat under vår vistelse.
Svara med citat

Gammal 2010-09-30, 18:38

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Emblisen Visa inlägg

Funderar på att åka till Tunisien med min man o tre barn, 9 år, 8 år och 7 månader.
En sak som jag verkligen vill göra där så är det att åka ut i Sahara o rida kamel, hur fungerar det med en 7-månaders? Finns det bilbarnstolar? Om inte kan jag ta med en hemifrån?
Kan jag ta med min bebis på kamelturen i bärsele på magen t ex?
Vilket resmål kan ni rekommendera?
Bärsele funkar väl utmärkt där uppe på kamelen, eller dromedaren. Vad gäller bilbarnstol har jag nog aldrig sett röken av någon sådan i Tunisien, men det kanske finns. Hur tänker du? Hyra bil då, eller? Det blir ju lite meckigt att installera i taxibilar.. Jag vet inte varför, men av någon anledning så låtsas jag, och många med mig gissar jag, som att bilbälten inte finns när man sätter sig i en bil i Tunisien. Men nog finns de där alltid.
Svara med citat

Gammal 2010-09-30, 20:01

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
den tanke som slår mig är att det fungerar nog med bärsele men det är ju väldigt varmt så det kanske ska övervägas en gång till när det är en sådan liten bäbis...

Bilstol tror jag faktiskt inte existerar alls. har aldrig sett någon.

Gammal 2010-09-30, 22:26

Emblisen

Nykomling
Emblisen är inte uppkopplad

Smile
Var på BVC idag o BVC-sköterskan berättade att hon hade varit i Sousse för några år sedan med sina barn varav en 4 månaders, de var på åkte på en ökentur o red kamel med bebisen i bärsele på magen. Bilbarnsstolar fanns inte, de hade bebisen i bärsele då också. Vi skulle isåfall resa i oktober o då är det väl inte så varmt. Kan hon så kan jag!
Svara med citat

Gammal 2010-09-30, 23:24

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Nja så varmt e de ju inte i Tn. då i okt. så de kommer att funka tror jag
Läste om bilbälten i Tn...visst finns de där men som sagt, av ngn skum anledning så sätter man sig i en bil o blåser på bara i Tn...Även som svensk gör man de om man åker som passagerare..sen tittar de lite skumt på en om man har på bältet då man sätter sig i en taxi..
En grej va jag med om då vi körde för ngr år sen, tog på bälten, lysen o allt de där...sen tutade de massor av folk åt oss på vägen o vi fatta ej varför, efter många om o men så kom vi på att de borde vara lysena som e på mitt på dan, vi släckte dem för att kolla reaktionen o ingen tutade knappt hehe..
Ngn enstaka som visade mot bälteshållet...
Sen pratade vi med ett par som sa att ni e inte tunisier va hehe...europa..måste ni va...
Och så sant, bilbarnstolar jhar jag ej sett en gång i Tn. de e sitta i knä som gäller där .
Men att åka med bebben tror jag inte e ngr problem de väldigt barnkära i Tn. o hjälper till med allt som tänkas kan
Hoppas ni får en riktigt fin resa ned o glöm ej sololja trots att de kan va mulet så tar solen.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8