Citat:
Ursprungligen postat av Smultron
Hejsan
Vet att det finns en del kunniga här inne och min fråga gäller tunisier som fått uppehållstillstånd i Sverige och ska boka flyg hem till Sverige.
Läste att när tunisier väl fått sitt tillstånd får dom ej resa med charterbolag, någon som vet hur det ligger till?
Hade tänk skicka min make med Deturs enkelbiljett Tunisien(Monastir)-Sverige men nu börjar jag oroa mig för att detta kanske inte är möjligt.
|
Fört så får jag gratulera till er att din make fått Putt i sv.!!
Det är ett stort steg för en tunisier att flytta, bygga upp sitt liv i Sv. så annorlunda, men du har säkert förberett honom med allt
Att skicka han med Deturs bilj. nope funkar icke.
En tunisier som aldrig vart i europa får inte flyga chaterflyg första gången de reser till Eurpoa.
Det är tullregler som gäller och köper du en biljett till han så kan de stoppa honom i tullen o då e de stopp o vänd på klacken...
Ett tips e att du köper(antar de du som köper?) biljetten på Karthago airlines, de är billigare än Deturs biljetter, kostar runda 2000 kr.
Sen har du andra flyg med byten som man kan boka .
Ex. Nouvelair till Marseille . ryan air till Sv. sen finns en hel del anslutningar en hel djungel av dessa så nu har du lite att pyssla med hehe...
Så du får tänka om där o inte köpa biljett med Detur utan börja spana in reg. flygen istället.