ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-10, 23:53

nicka71

Nykomling
nicka71 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2010

Rykte: 0

Standard Shopping,sevärdheter,klimat
Hej
Någon som kan tipsa om bra ställen för shopping i Sousse, märkeskopior och västerländska kläder..prisexempel och utbud.
vi ska åka i början av oktober, nån som varit där vid den årstiden?? hur varmt brukar det vara på land och i vatten då?
Vill även ha tips på saker att göra... hörde nånstans att det är marknad nån dag i veckan vid medinan tror jag...
Tacksam för alla tips
reser med sambo samt 2barn 3 och 15 år
Svara med citat

Gammal 2010-09-14, 19:32

nicka71

Nykomling

Standard tacksam för tips
Ingen som har några bra tips till mig
Svara med citat

Gammal 2010-09-14, 19:34

nicka71

Nykomling

Standard Ingen som ghar några bra tips till mig
Citat:
Ursprungligen postat av nicka71 Visa inlägg

Hej
Någon som kan tipsa om bra ställen för shopping i Sousse, märkeskopior och västerländska kläder..prisexempel och utbud.
vi ska åka i början av oktober, nån som varit där vid den årstiden?? hur varmt brukar det vara på land och i vatten då?
Vill även ha tips på saker att göra... hörde nånstans att det är marknad nån dag i veckan vid medinan tror jag...
Tacksam för alla tips

Ingen som har några bra tips till mig???
Svara med citat

Gammal 2010-09-15, 11:33

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av nicka71 Visa inlägg

Hej
Tacksam för alla tips
Shopping finns massor av i Sousse...Medinan är ett av ställena som det finns gott om den varan av Medinan är öppen alla dagar o de e en marknad sedan har ni Soula center där man kan kika priser först sen handla så man får ett hum om prisläget i Tn...
Annars är att strosa runt i stan utanför turist zoonerna att rek

Puta skall man alltid göra där..så de pris de begär från början tänk ca en 3dje del av det så hamnar du rätt...
Kläder, skor i massor, väskor,kryddor, krimskrams, ETT MÅSTE!!!! VATTENPIPA!!! en kul grej att ta med sig hem o kanske röka ngn gång o minnas tillbaka till Tn...
Ex. på kläder varierar från billigt till dyrt.
Men generellt är det billigt i Tn.
Skor kan man få för en runda 100lapp bra skor då.jeans, toppar för från ca 40 kr - uppåt...
Sedan går ni på gallerior där tn. själva handlar så är det självklart billigare, finns en i närheten av Sousse, mellan Hammamsousse kanske svårt att hitta då man e där förstagången men be taxin köra dit

Vatten o värme hoppas vi kommer att hålla i sig för närvarande e de varmt o skönt med ngn mulen dag o störtskur men annars helt ok
Men som sagt svårt att spå i väder o vind men överlag generellt e de relativt varmt där då

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8