Citat:
Ursprungligen postat av kaarriinn
Hej! Jag och min sambo funderar på att åka till Tunisien Hammamet om ungefär en månad. Det jag undrar är vad man bör tänka på när man är där?
Min sambo är väldigt kritisk och vet inte om han vill åka för han har hört att man inte får spotta på gatan utan att få tonvis med böter?
Eller att han inte får gå utan tröja på stan?
Sen undrar jag då hur det är för en svensk tjej där? Är det som Turkiet, har varit till Alanya två gånger och där hade vi inga problem.
Tack för svar och tips!
|
Om ni ej bestämt er för en resa ännu så välj Sousse istället , det är ett ställe där man ser det riktiga tn. inpå husknuten, i Hammamet som e uppbyggt kring turismen så är det mer plastigt just för att passa in turisten...
Sedan e priser osv.i sousse billigare än i Hammamet.
Finns mer att göra i Sousse mer utbud av saker att göra kan nämna så mkt om just Sousse, Hammamet, e ett ställe jag kan åka till över dagen elelr ett par nätter men det är för turistiskt i mina ögon...
Spotta på gatan...hm undrar var han hört de ngn stans?? har bekanta som spottat på gatan o inte en enda boteslapp eller betalning har skett trots att de spottat på gatan...
Sedan är det en tunsier som spottar på gatan o en polis ser detta så kan de va att denne får betala lite pga. de utnyttjar sin ställning i Tn. men lag på det...nope inte såvitt jag vet...Sen e du turist o spottar på gatan de säger inget omd et inte ens polisen...
FÖr som turist i Tn. så lever man som en prins...
Ok de inte så trevligt att gå spotta på gatan men måste man så gör man det...
Tröja på stan...visst får man det...ingen hindrar dig ..men en fundering..i sv. går man med tröja på stan?
Inte jag eller mina bekanta allafall

så nog tycker jag att den klädseln passar bäst på stranden o till o från stranden...inte på stan...
Det är trots allt ett muslimskt land så man kan ju tänka på det att man visar lite respekt sen som sagt på stan med bar överkropp nope...tycker jag ej man gör...men de ju upp till var o en

De man kan tänka lite på e om man ska ut o vistas utanför orten man bor på o i landet om man ger sig ut på äventyr så kan de va bra att ha ngt mer så man kanske ej går med spagettilinne på sig o världens kortaste kjol

dock säger ingen ngt...räcker med tshirt o knälåpng kjol byxor...
Ska man besöka en moske så måste man täcka axlar o knän bara...
Angående att vara som tjej i tn och turkiet så tycker jag(har vart i båda) att de e samma ungefär..kanske lite jobbigare i Turkiet...
Men de e lite upp till hur man e som person oxå så jag tror ej du får problem med detta...
Som på alla ställen e de flirtiga, vill skapa kontakt o skrattar o pratar - bara man visar att man ej e intr. så funkar det...säg var i världen de inte e så...

Du hade ju vart i Turkiet så du vet ju lite hur de är...
Sedan tycker jag man ska bilda sin egen uppfattning och åka med öppna ögon o sinne de kommer ni långt med