ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-21, 02:50

fasiken

Nykomling
fasiken är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Hammamet Nesrine Augusti
Hej!
Jag och min flickvän har bokat en semester till Hammamet på hotellet Nesrine den 13/8 - 20/8.
Vi ska bo all inclusive och jag undrar då hur pass bra ölen är där? har hört lite rykten om att ölen ofta är utspädd med vatten eller liknande och undrar om detta verkligen kan vara sant??
Jag har även läst många delade åsikter (äldre trådar) om maten på hotellet. hur är det egentligen, om någon kan svara på det som har varit där nyligen!
Eller om någon kanske har några andra tips, tacksam för svar!
Kanske någon annan som åker samma datum!
ha de fint!
Svara med citat

Gammal 2010-07-22, 20:59

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Hotellet, maten där kan jag ej säga mkt om då jag ej bott där...
MEN Hammamet är en plats där det kan vara svårt att få det riktiga Tunisien då det är mer turistanpassat än sousse exvis.
Men visst finns det icke turistiska inslag av Tn. där med dock ej i samma utsträckning som andra delar av Tn.
Sen är priserna ngt högre än andra delar av Tn.
All incl är ju en smaksak men man missar den riktiga Tn. matkultur då man väljer all incl.
Sen kanske risken för magsjuka e lite högre på dessa ställen då man har maten som kan ligga framme ett bra tag innan den äts upp av turister...
Sen kan jag tycka att det är billigare att välja bara flyg + boende än all incl.
Men de e ju en smaksak hor man vill ha de
Men ölen, den är ej utspädd, dock är det krasst så att ölen på all incl. serveras på fat, och den ölen är utan alkohol.
Vill man alkohol i sin bira så e de på flaska eller burk som gäller i Tn. inte på fat...
Så det kan vara därför folk tror att den e utspädd då den ej smakar alkohol....
Det är ett knep de kör lite med i Tn.

Gammal 2010-07-22, 23:03

fasiken

Nykomling
fasiken är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Standard
så ölen jag kommer få på hotellet är sliskig alkoholfri öl? :/ sånt här man skulle kollat upp innan man bokade all incl :<
Svara med citat

Gammal 2010-07-23, 08:23

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
"fasiken" tyvärr är det nog så OM de ej ändrat på dessa regler

Det är lite av ett marknadsknep att sälja all incl. inkl. dricka, dvs ölen som då serveras på fat, vilket den är utan alkohol...
Så många som åker på all incl. i Tn. kanske tänker just "åh...jag som drack så mkt...kände inget av det..måste va värmen...??" nja beror på vilken öl man druckit då..fat eller ej...

Ni kanske kan ändra er biljett o ta bort all incl. eller endast frukost..?Ölen i Tn. är ej dyr så dessa pengar kan ni lägga på riktig öl

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8