ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-07-09, 18:28

fåret shawn

Nykomling
fåret shawn är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Rykte: 0

Standard Hammamet Regency?
hej!
I augusti åker jag till Tunisien och skall då bo på Hammamet Regency (ligger i Hammamet) Är det någon som bott där förut och har något att säga om fördelar/nackdelar? eventuella saker man bör tänka på? hur är maten? har sökt lite på Internet och åsikterna var väldigt delade, så skulle vara glad för fler åsikter Hur är vädret? står att det bara blir max 35g stämmer det? och finns det några trevliga restauranger i närheten av hotellet eller i Hammamet? Är det ett trevligt område i almenhet?
skulle var glad för svar på några av mina tusen frågor!
Svara med citat

Gammal 2010-07-09, 23:19

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Uh, bara 35 grader.. Some like it hot [[[]]] Jo, det är är en mycket varm månad och det kan bli varmare än 35°. Närmare 45°. Och det är väl varmt så det räcker i alla fall?
Senast redigerad av El Menchia den 2010-07-10 klockan 12:54.
Svara med citat

Gammal 2010-07-10, 19:14

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
YES!!!! i like it HOT underbart med så varmt o fint väder hehe...
I allmänhet e Hammamet ett turist influerat ställe, dock fginner man självklart det icke turistiska oxå men kanske ej inpå knuten som man gör i Sousse.
Jag hoppas att du "fåret shawn" läser med öppna ögon( då du hade kommenterat i ngn annan tråd omn allt begativt du läst som kanske inte i alla fall stämmer heller ) och kanske inte åker med en negativ inställning till Tn. antar det är första gången där för dig?

Nackdelar kan vara lite pris att det är billigare på de ställen som ej e så turistinfluerande, dock e de billigt fortfarande i jämförelse med Sv.
Allmänt kanske lite plastigt i min smak är detta ställe men gillar man de så e de inga problem
Smaken e ju som baken , delad hehe...

Sedan åker man med inställningen at detta är ett land ala Mallorca så e man helt fel ute, DÅ blir detta en besvikelse då tn. inte är så västerländskt som många kanske har den föreställningen...Däremot gillar man lite annorlunda och har öppet sinne o ögon så är det ett paradis i all mening i mina ögon hehe...
värme, mat, människor, lukter, smaker, livet omkring, allt

Gammal 2010-07-15, 17:36

Ettan

Nykomling
Ettan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard
Erat hotell tror jag ligger en bit utanför det "gamla" Hammamet: En taxi kostar ungefär en dinar per km så ta er in till gamla medinan och den gamla delen av staden så får ni uppleva allt det underbara Tunisiska
Vi åker till Hammamet i augusti och det är då åttonde gången de senaste två åren vi är där!
Hammamet är helt underbart, stränderna, tempot, folket...ja allt.
Nöjeslivet är samlat på en gata mellan det gamla Hammamet och Yasmin Hammamet. Där finns något för alla!!!
Vill man uppleva huvudstaden kostar en louage knappt 5 dinarer per person, resan tar knappt en timme enkel väg.
Hoppas ni får en bra semester och åk dit med öppet sinne så får ni mycket tillbaka!!!
Svara med citat

Gammal 2010-07-26, 23:29

Johanna R

Nykomling
Johanna R är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2010

Cool Kom hem idag....
Kom hem från Hammamet idag! Bodde på Regency som ligger i Hammamet Sud. Mittemellan gamla Hammamet och Yasmine Hammamet.
Taxi till gamla medinan kostar ca 10 dinarer på kvällen. Mindre på dagen. Finns TukTuk som kostar 3 dinarer/person.

Maten på hotellet är bra om man föredrar pizza, pasta, sallad och diverse smårätter. Ett stående inslag på buffén var vildsvin, vilket inte var så uppskattat i vårat sällskap
På stranden ligger en restaurang med "vanliga" rätter....såsom pizza, pasta, sallad, pommes. Väldigt dyrt (10dinarer för en liten pizza), så vi valde att ta taxi några kilometer till Olivio där man kunde äta för halva priset. Även fastän vi då fick betala taxi 3 dinarer per väg.

Vi hade problem med städningen i vårat rum. Under en veckas vistelse bytte dom lakan 0 gånger! Detta klagade vi på och vår researrangör kompenserade oss.

Stranden är fantastisk! Långgrunt och finkornig vit sand. Gratis solstolar som lever på övertid, men man kan köpa till madrass för 3 dinarer. Vattnet är kristallklart och alldeles turkost! Finns dock inget roligt att titta på om man snorklar.

Det finns en liten kiosk med dyr dricka. Jag rekomenderar dock att handla tex i gamla hammamet på någon sperstore och smuggla in på hotellet. För du får inte ta med något ärbart in på hotellområdet.
I kiosken kostar 1l cola 3 dinarer, 1,5l vatten 2 dinarer. På supermarket kostar vatten ca 0,800 dinarer och cola ca 1,500 dinarer.
1 dinar är lika som 5kr.

Rummen var luftiga, stora, svala och hade en fungerande AC!

Hoppas du fått lite mer info. Ha det så skönt!!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8