ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-23, 14:29

tunislove

Nykomling
tunislove är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Rykte: 0

Standard äktenskap i tunsien
hej hjälp vet inte hur jag ska göra tunisisk bröllop el genom svensk konsulatet bara ?? .är det någon som vet vad man kan fixa en PROXY -OMBUD PAPPER SOM GÅR IN ISTÄLLET FÖR MIG NÄR MAN SKA BLI GIFT .EFTERSOM KANSKE INTE SKA ÅKA NER PGS AV PRIVATA SKÄL.ÄR DET någon som vet vad medicinska pappret ska innehålla om man ska gifta sig tunisisk tror den heter sheet ??? räcker det med att gifta sig på sv konsulatet där nere. kan det räcka med att jag sänder ner mina papper till konsulatet el i tunis svenska där nere?? de översätter dem och han sina papper där och han betalar för detat när jag kommer ner för översättning och sist men inte minst vad är det för papper dem behöver av mig svensk medborgare och för honom tunisik medborgare

viill vinna tid..har småbarn!!!!!
Svara med citat

Gammal 2010-06-23, 14:42

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Lite snabbt svar...på konsulatet kan du inte gifta dig i tn.
OM de ej ändrat de reglerna ,men förr så va de så...

Gammal 2010-06-23, 17:08

cappicio

Globetrotter
cappicio är inte uppkopplad
cappicios avatar

Reg.datum: jun 2007

Standard
jag gick igenom hela den här processen för några år sedan,
räkna inte med att det går fort.
Alla papper ska översättas o stämplas både av ud o tunisiska konsulatet i sthlm.
Nu är det ju sommartider o som vanligt så går alt på halvfart då i sverige

Gammal 2010-06-23, 21:48

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av tunislove Visa inlägg

hej hjälp vet inte hur jag ska göra tunisisk bröllop el genom svensk konsulatet bara ?? .är det någon som vet vad man kan fixa en PROXY -OMBUD PAPPER SOM GÅR IN ISTÄLLET FÖR MIG NÄR MAN SKA BLI GIFT .EFTERSOM KANSKE INTE SKA ÅKA NER PGS AV PRIVATA SKÄL.ÄR DET någon som vet vad medicinska pappret ska innehålla om man ska gifta sig tunisisk tror den heter sheet ??? räcker det med att gifta sig på sv konsulatet där nere. kan det räcka med att jag sänder ner mina papper till konsulatet el i tunis svenska där nere?? de översätter dem och han sina papper där och han betalar för detat när jag kommer ner för översättning och sist men inte minst vad är det för papper dem behöver av mig svensk medborgare och för honom tunisik medborgare

viill vinna tid..har småbarn!!!!!
När du gifter dig på tunisiskt vis så är pappret från läkaren en enkel liten utfrågning hos en läkare sen skriver de det där o du kan översätta det där...
Sedan som jag nämnde tidigare så HAR de ej ändrat kan duej gifta dig på konsulatet i Tn. då de ej har en befogenhet att vida folk.Det kanske går via fi.ambassaden men de får du kolla med dem då det ej finns en ambassad kvar i Tn.
Snabbaste sättet kanske kan vara att fixa alla papper här i sv. sen åka ner o göra det, när du har möjlighet varför stressa så hehe...som sagt det är sommartider i Sv. o då går inget snabbt...
Översättningar kan du få stämplade i Sv. på Notarius Publicus, men kolla med de i din stad öppetider och om man behöver beställa tid innan...som sagt sommar....
Som sv. medborgare behöver du kopia på ditt pass, personbevis där dina föräldrar står med, hindersprövning (får du fr. skatteverket)sedan ang. din fråga om ombud osv. de måste du kolla upp kanske kan de fixa de men vet ej vilka papper som krävs då...
Sen behöver din blivande man kopia på pass,personbevis,läkarintyg(får han snabbast från den kommun han är skriven i)sen OM ni ska ha äktenskaps förord är det bra om du har det översatt o klart redan i sv. o han skriver på ...

Men som sagt, fel tid o va ute efter att vinna tid nu...så råder dig att när du kan åka ned o gifta dig där ...Lycka till med all denna pappersexircis i detta underbara PAPPERSLAND

Gammal 2010-06-24, 11:17

tunislove

Nykomling
tunislove är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Standard tunislove äktenskap
ja det är inte lätt med all papper ,hindersprövning håller jag på med ,,vilka papper ska stämplas i stockholm ?????? ska ner ogifta mig hur lång tid tar detta giftemålet en timme el så ej fest el dena stilen pga jag vill inte detta tar vi senare .läkare ska jag ner till o ch göra dagen efter jag kommer ditt
Svara med citat

Gammal 2010-06-26, 11:02

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Standard
HEHE välkommen till det underbara papperslandet SVERIGE!!!!!
SO NICE...
Hindersprövning får du lättast genom att traska in på skatteverket o be om det pappret så får du direkt det i handen...utan en massa krångel, väntan osv...
Själva giftemålet i Tn. den "borgeliga"tar ej lång tid, det är en procedur där man skriver på papper, rabblas en del som "lovar du att älska henne i nöd o lust ...bla bla bla..." osv. sen på vissa orter beroende på var i landet man kommer ifrån så har de en tradition att mannen ger kvinnan en symboliska summa av det han har, det är en gammal tradition som hålls vid liv på vissa ställen...Det minsta summan jag hört om e endast 1 dinar, så de ej stora belopp det behöver bli
Men tiden för själva brölloppet tar kanske ca en halvtimme, sen kanske man äter man tårta mm. så det tar ej lång tid alls...
Läkarbesöket kan kanske din blivande man beställa tid för om du vet när du ska ner? Så kan han ta sitt samtidigt...görs lättast o snabbast hos en läkare som finns på orten där din mans (blivande)fam. finns eller där din blivande är skriven...

Papper som ska stämplas är översättning på hindersprövningen, personbeviset ditt där föräldrar står med)sen ev. om du ska ha ett äktenskapsförord...
Sen om jag ej missminner mig så är det inga mer papper som ska stämplas men som sagt minnet e bra men kort ibland hehe...

Verkar vara snabba ryck för dit att gifta dig men ta det lugnt istället o gå igenom allt en gång extra annars e de lätt att man glömmer en massa papper o då e de trist då man glömt det ena efter det andra när man står i Tn....

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8