HEHE välkommen till det underbara papperslandet SVERIGE!!!!!
SO NICE...
Hindersprövning får du lättast genom att traska in på skatteverket o be om det pappret så får du direkt det i handen...utan en massa krångel, väntan osv...
Själva giftemålet i Tn. den "borgeliga"tar ej lång tid, det är en procedur där man skriver på papper, rabblas en del som "lovar du att älska henne i nöd o lust ...bla bla bla..." osv. sen på vissa orter beroende på var i landet man kommer ifrån så har de en tradition att mannen ger kvinnan en symboliska summa av det han har, det är en gammal tradition som hålls vid liv på vissa ställen...Det minsta summan jag hört om e endast 1 dinar, så de ej stora belopp det behöver bli

Men tiden för själva brölloppet tar kanske ca en halvtimme, sen kanske man äter man tårta mm. så det tar ej lång tid alls...
Läkarbesöket kan kanske din blivande man beställa tid för om du vet när du ska ner? Så kan han ta sitt samtidigt...görs lättast o snabbast hos en läkare som finns på orten där din mans (blivande)fam. finns eller där din blivande är skriven...
Papper som ska stämplas är översättning på hindersprövningen, personbeviset ditt där föräldrar står med)sen ev. om du ska ha ett äktenskapsförord...
Sen om jag ej missminner mig så är det inga mer papper som ska stämplas men som sagt minnet e bra men kort ibland hehe...
Verkar vara snabba ryck för dit att gifta dig

men ta det lugnt istället o gå igenom allt en gång extra annars e de lätt att man glömmer en massa papper o då e de trist då man glömt det ena efter det andra när man står i Tn....