ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-06-21, 18:27

Replaay

Nykomling
Replaay är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 0

Smile Vilket hotell i sousse är bäst?
Hejsan !

Det är så att jag och min kille ska åka till Tunisien i början av juli.
Efter att ha läst på forumet verkar väl sousse vara staden man ska till.

Nu till min fråga:

Vilket är det bästa hotellet att boka?

Skriv gärna era erfarenheter osv.

Tacksam för snabba svar =)

Gammal 2010-06-21, 22:55

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Hotellet...där sover man ju bara i princip
Och ja...Sousse är mer de som lockar mig allafall vill man ha mer plastigt så väljer man de andra orterna som ex. KAntaoui, Hammamet ....
skulle jag vara du skulle jag bokat en ospec. då jag köpte med hotell förut då bokade jag alltid ospec. och inte direkt dåliga hotell...
Sen beror de ju på vad man e ute efter... för mig är all incl. inget o det är nog så mkt bättre upplevelser med matkulturen då man väljer att skippa all incl...
MEn som med allt så e smaken som balken delad....
Senast redigerad av jane den 2010-06-21 klockan 22:58.
Svara med citat

Gammal 2010-06-22, 09:46

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Ospecat på högsäsong KAN vara vanskligt då många arrangörer lägger folk på hotell som inte ingår i deras vanliga hotellutbud. Vilken arrangör tänkte du åka med? Vad är viktigt, närhet till stranden (vilket är skönt att ha när det är tokvarmt) eller att anläggningen är lyxig?
Jag har bott på många ställen och de har alla sina för-och nackdelar, beroendes på vad det är man vill ha.
Jag rekommenderar inte att ta ett all-inclusive, då maten är bättre och billigare ute på stan, speciellt om man håller sig ifrån de typiska turistrestaurangerna.
Har du några hotellnamn i tankarna så skriv dem gärna så kanske jag kan lämna synpunkter, även om jag inte bott på precis alla, så är de flesta i af "betittade" i reception och trädgårdar.
Svara med citat

Gammal 2010-06-22, 12:13

Replaay

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av jane Visa inlägg

Hotellet...där sover man ju bara i princip
Och ja...Sousse är mer de som lockar mig allafall vill man ha mer plastigt så väljer man de andra orterna som ex. KAntaoui, Hammamet ....
skulle jag vara du skulle jag bokat en ospec. då jag köpte med hotell förut då bokade jag alltid ospec. och inte direkt dåliga hotell...
Sen beror de ju på vad man e ute efter... för mig är all incl. inget o det är nog så mkt bättre upplevelser med matkulturen då man väljer att skippa all incl...
MEn som med allt så e smaken som balken delad....
Tack för ditt svar, fast för mig känns det lite vågat att ta ospec. vill inte hamna på ett riktigt sunkit hotell och all incl är verkligen inget för mig heller.

Gammal 2010-06-22, 12:33

Replaay

Nykomling

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Kicki Visa inlägg

Ospecat på högsäsong KAN vara vanskligt då många arrangörer lägger folk på hotell som inte ingår i deras vanliga hotellutbud. Vilken arrangör tänkte du åka med? Vad är viktigt, närhet till stranden (vilket är skönt att ha när det är tokvarmt) eller att anläggningen är lyxig?
Jag har bott på många ställen och de har alla sina för-och nackdelar, beroendes på vad det är man vill ha.
Jag rekommenderar inte att ta ett all-inclusive, då maten är bättre och billigare ute på stan, speciellt om man håller sig ifrån de typiska turistrestaurangerna.
Har du några hotellnamn i tankarna så skriv dem gärna så kanske jag kan lämna synpunkter, även om jag inte bott på precis alla, så är de flesta i af "betittade" i reception och trädgårdar.
Det är så att jag håller fortfarande på att kollar runt efter billiga flyg platser. Hade tänkt att ta en sista minuten.
För oss är det naturligtvis viktigt att ha nära till strand eller iaf pool så man kan sola och bada.Samtidigt vill man ju kunna ta sig relativt lätt in till "stan" och till andra platser för att upptäcka lite saker.

Har kollat på några hotell sm jag tycker verkar rätt bra, säg gärna dina åsikter och erfarenheter om hotellen ifall du kan =)

-Sousse palace
-Primalife Sousse Karawan
-Thalassa Sousse
-Riadh Palms
-Riviera
-champs el hana

ja det är iaf några men om du har något annat tips så skriv gärna =)
Tack för svar!

Gammal 2010-06-22, 18:59

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
Nu har jag ej bott på dessa hotell men känner till dem ändå och vet var de ligger osv....

-Sousse palace - ett lite för stort hotell i min smak, bra läge väldigt centralt,nära stranden en egen strand på baksidan av hotellet. Nu vet jag ej men föruit va det ej så mkt svenskar på detta hotell...åHar ej bott där men känner till det hotellet.

-Primalife Sousse Karawan - Karawan är ett braläges hotell, centralt nära till stranden liger precis vid en genomfartsväg som alla bilar åker vid på framsidan av hotellet.Poolerna är ok, men de har säkert ändrat hotellet en del de händer varje år kallvattenpool, varmvatten, vissa av balkongerna har sin utgång direkt till poolen.Ej bott där .
-Thalassa Sousse - ej bott där kan ej säga ngt om det hotellet...

-Riadh Palms- bra läge, pooler en del, underhållning på kvällen förr va de det allafall o kan tänka mig att det är det nu med ...
-Riviera-
-champs el hana - bra läge oxå , underhållning kvällstid va de förut allafall...det är det i princip på alla hotell du nämner men har ej bott på dessa som i min smak är alldeles för stora då det kan lätt bli lite opersonligt på de större hotellen...

Sedan som Kicki säger så kan de bli att man hamnar på ett hotell utanför arrangörens utbud, men dock ej i alla fall...
Det är ju så oxå att är det ej tillräckligt uppbokat på hotellen av ord. resenärer så bokas de ospec. in på dessa hotell då arrangören ändå måste betala för de hotellrum de har inbokade..
O hellre de att få in en slant på dessa hotellrum åän inget då de ändå ska betala för dem...
Men som sagt det är ett chanstagande detta själv har jag åkt ospec förr då jag köpte dessa biljetter, och alltid hamnat på ok hotell..men som sagt så är smaken delad och sen beror de ju på vad man e ute efter..lyx o flärd, ok hotell med lite sämre klass på lyx mm. närhet tillstranden osv...
Alla har vi våra önskemål dock tror jag alla vi är överens om att ett all incl. alt. är lite för mkt. eller de flesta av oss allafall....
JAg gillar maten i tn. och den som serveras på all incl. är kanske inte alltid den tn. maten....

Finns en massa hotell som har bra läge nära till stranden o centrum ...sen finns de vissa hoptell som ligger en bit upp från stranden sett...men de helt ok med en promenix tycker jag tillstranden sen kan man välja strand man vill sitta på var som helst..man måste ej använda hotellets strand

Hopppas ni kommer att hitta ett passande hotell som är ok enligt era önskemål

Gammal 2010-06-22, 20:14

Kicki

Globetrotter
Kicki är inte uppkopplad
Kickis avatar

Reg.datum: apr 2006

Rykte: 7

Standard
Sousse Palace har jag bott på ett par nätter under lågsäsong, centralt och nära stranden, helt ok, får man rum mot gatan kan trafiken under sommaren vara mycket störande,gäller även strandhotellen som också har rum mot gatorna.
Riadh Palms har bara all-inclusive vad jag vet, så vill man inte ha det ska man inte söka sig hit. Chems El Hana precis bredvid har bra läge, bara att korsa en gata sen är man på stranden. Karawan har samma läge fast närmare stan. Promenadavstånd överallt här alltså. En del sista minutenresenärer vet jag har hamnat på Farasha, som ligger ett kvarter ovanför Karawan, ganska nära att gå till stranden.
Hur stranden är kan bero på var man väljer att ligga, en del områden är allmänna, utan hotellstolar och den som vill kan bre ut sin handduk där. Man måste inte ta sin egen hotellstrand utan kan välja att betala för solsäng o parasoll på någon annan hotellstrand om man tycker det är trevligare.
Som sistaminuten resenär på låg-och mellansäsong är ju chansen större att man får rum på arrangörens ordinarie hotell än vad det kan vara på högsäsong, samt att man kan ju faktiskt ibland få byta hotell mitt under vistelsen också, det har aldrig hänt mig men kan förekomma.

Om man har mycket höga krav på att hotellet ska vara strandnära, central, ha pool etc och detta är en viktig sak för att semestern ska bli som man tänkt sig så tycker jag inte att man ska ta sista minuten, men om man vill komma iväg till solen, upptäcka en ny stad, nytt land och mest har hotellet som övernattningsplats mellan sina upplevelser så kan det ju ibland vara ett prisvärt alternativ.
Svara med citat

Gammal 2010-06-24, 10:39

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Jag tipsar som vanligt om --<<Nejma>>-- Det är toppen. Enkelt och fint lägenhetshotell. Superläge. Cool personal.
Svara med citat

Gammal 2010-06-24, 18:37

Replaay

Nykomling

Standard
Tack för alla svar =) Har verkligen hjälpt mig att få en bild av det hela.

NU funderar jag på ett nytt hotell som heter El Hana Residence

Någon som vet något om det hotellet?
Verkar rätt bra med okej priser =)

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8