Har just kommit hem från en helt underbar vecka i Tunisien, Djerba.
Efter att vi bokat resan läste jag runt lite här om andras upplevelser och när jag var klar var jag livrädd och trodde att detta skulle bli den värsta veckan i mitt liv.
Jag läste allt ifrån dålig mat, till dålig service, äckliga pooler och dålig städning. Jag stålsatte mig och förberedde mig på det värsta.......Jag hade inte behövt oroa mig för något av detta!!!
Jösses, man kan verkligen uppleva resor på olika vis.
Jag och min sambo har haft det underbart och det som överraskade mest var maten. Den var fantastisk!! Stor variation, olika teman varje dag och det fanns verkligen något för alla. Vi åt inte samma sak någon dag. Det var jättegott och det var inte längre kö/väntan än vad det är på vilken "snabbmatsrestaurang" i sverige som helst!
Jag undrar egentligen vad folk äter hemma om de kan klaga på detta...
Det fanns mycket aktiviteter för den som vill det. Pingis, tennis, biljard, häst, kamel, fyrhjulingar, gympa. Man kunde hålla igång i stort sett hela dagarna om man ville det.
Nu tillhör vi ju folket som älskar att ligga på stranden och läsa.

Vi hade jättehärligt väder under veckan även om det blåste en del. Vattnet var alldeles kristallklart och sanden var mer som mjöl än sand. Tyvärr gjorde blåsten det att mycket tång sköljdes upp på standen men detta togs bort varje morgon. Långgrunt och härligt var det och jag kunde lika gärna varit på maldiverna!!
Nä, du som är tveksam till detta hotell, var inte det. Vi har i och för sig varit många gånger i Tunisien och vet hur befolkningen kan vara men ta det lite piano, skratta åt deras sätt och försök njuta av semestern. Vid problem löser det sig alltid, Tunisiena är trots allt mycket måna om turisternas välbefinnande. Och visst, några dinarer i fickan hjälper till men i övrigt behöver du inte göra åt ett öre!
Jag hoppas att jag kommer tillbaka en dag.
Men mer än en vecka hade jag inte velat vara där då det enda negativa egentligen är att man känner sig liiiite instängd. Allt finns inom området,allt du kan önska men det hade varit roligt att kunna strosa lite på egen hand utanför hotellområdet men där var det becksvart om kvällarna och det kändes inte så trevligt tyvärr och dagarna var alldeles för varmt för att lämna stranden.
Men söker du en veckas avkoppling i solen kan jag med varm hand rekommendera detta hotell och Apollo.
Det verkar också som om det passar barnfamiljer utmärkt då de kan springa och hämta snacks och dricka mest hela dagen och poolerna verkar passa de små också. På kvällarna hade de lite "barnunderhållning" med härliga franska barnsånger som vi inte fattade något av haha.
Varje kväll var det dessutom olika underhållningar som kanske inte kan uppfattas som den bästa kvalién men de gjorde sitt bästa och man får många skratt!!
Vi har iallafall haft en toppensemester!!!
Jag önskar Er en härlig resa!!