Citat:
Ursprungligen postat av El Menchia
Om resekassan inte är stor så har ni bränt alldeles för mycket pengar på All Inclusive. Det är knappast billigt med helpension. Man kan leva gott med minibudget. Om ni kan avboka "lyxen" så kan jag gärna tipsa om bättre alternativ. Men vill man bara strosa mellan hotell-strand-pool så är väl All Inclusive-köret väl passande.
Taxi är lätt, billigt och kul. Se till att taxametern går på. Startar på 450 millimes. Acceptera inga fasta priser. Taxameter och dricks ska det va.
--ihtafud bilbaaqii--
Mitt stående och bästa tips är att gå upp svinigt tidigt - innan solen går upp. Det är så fint och skönt på morgonen. Man kan ta siesta mitt på dagen istället.
|
Absolut så är det ett fel altenativ att ta all incl. då man har lite klirr i kassan..
För maten e billig i Tn. och den är framför allt godare än den som serveras på restaurangerna!!
För där får man knappt den tn. maten , nu vet jag ej om maten på detta hotell e speciellt Tn. men generellt så får man ej den tn. maten på hotellen med all incl. då de tror oftast att man vill ha den mat turisterna e van vid..men man ska aldrig säga aldrig...
Sen oftast står maten framme i timmar om man har otur innan den blir uppäten av hungriga turister

o då e de lite med magsjuka som jag kan tänka mig att de blir vid de tillfällen...
Då man äter maten ute på restaurangerna så görs den oftast direkt på plats efter beställning så då kan man tänka lite va som e fräschast mat ...
Sedan har man "hålet i väggen"mat som e billig, mättande o god...
Ta er utanför turistomr. o ät o prova på maten trots att ni har all incl...e mitt råd!
Taxi e ju billigt som det redans skrivs här o för att haffa en taxi så vinka bara in den så stannar den...jag lovar ni kommer att redan innan ni börjar leta efter taxi få en massa tutanden av gula bilar, som vill skjutsa er de taxina så de behöver ni ej oroa er för ...
Lätt enkelt o billigt med taxi.
de ni kan packa ned e en tröja eller tunnare jack om de skulle bli kallare framåt natten o kvällen man vet aldrig..nattetid e de ju lite svalare..o glöm ej för guds skull solkrämen! solen e starkare än man tror...
Sen att ni tänker på att ha ett öppet sinne o att det ej e ett mallorca ni åker till , utan det är ett muslimskt land ni åker till där de har sina seder o bruk så e ni gott förberedda på det!
Pengar, växla direkt i Tn. att växla euro här sen dinar där e en onödig kostnad för er! bara forex som tjänar fluss på dessa byten av pengar...
Använd ert ica kort om ni har att ta ut med om ni väljer att ta ut pengar på plats istället vilket jag rek. istället för springa med en massa pengar på fickan...
Önskar er en riktigt fin resa nu o hoppas ni kommer att gilla Tn. precis som många andra här o i världen !!!