Håller fullständigt med El M. där om den västerländska turisten, det är ju krasst som så att många som åker till Tn. förväntar sig att det ska vara ett andra Mallorca eller Kanarieöarna...
Där e de ju helf fel, då man kommer till Tn. så har Tn. precis som Mallorca, värme men sen har Tn. SÅ mkt.mer...
Det är det som e charmen med det hela just att det ej e så turistificerat som de andra länderna kan vara.mer vardagligt eller hur man säger..menar de inga konstigheter om en taxichaffis stannar mitt i vägen för att snacka med polaren som går på andra sidan, klanske en mindre dispyt stannar en hel trafik o alla blandar sig i.. ett eller om damen i affären sätter igång ett himla liv för att köttet kanske ej va så bra, barnen som leker på gatorna osv...de mystik med det hela.....DET är en del av Tn.finns så mkt mer.....Sedan är Tn. billigare än de flesta andra medelhavsländer.
För mig är de just såna saker som lockar, skulle nog aldrig sätta mig på ett chater plan ned till Mallorca eller kanarieöarna ...Just för att det är FÖR mkt.bara, menar svenska menyer osv...nej tack....
Sedan som turistland är Tn.ett bra resemål då det är billigare än de flesta andra medelhavs länder, god mat, vackler o intressant kultur o historia (om man e intr.av det?)och mkt mer...
MEN sen en fundering, en del beror det ju på hur ni e som personer det påverkar väldigt mkt om hur ni upplever er resa...
Ett ex. jag hade min bror med mig till Tn..han e en som "oh, det för varmt, oh, gatorna e inte som i sv. finns ej den mat som vi har i sv, inge varmvatten i kranen vissa perioder, ingen canal + på tv osv...osv...." tror ni att han uppskattade Tn...?
Nope!!! Ändå va vi denna gång i Hammamet, även åkte runt en del men H. va platsen vi bodde på....
Så e ni som min bror ett gott råd, skippa Tn. o välj ngt annat som e mer passande er smak.
Men annars så åk med öppet sinne, tänk bara på att Tn.ÄR ej ett annat kanarieöarna, det är Tn. annorlunda men på ett bra sätt