Er reskassa kommer garanterat att gå till annat än bara mat i TN.!!!!
Kantaoui är som ni redan förstått ligger ngt högre än i SOusse det stämmer, så jag rek. att äta ute i Sousse, en taxi kostar ej många kr dit
Och jag läser att ni gillar all slags mat osv. varför inte då prova ett tn. kök dvs där tunisier själva äter?
Billigare o godare än den turistiska maten, på en sån restaurang får ni en middag från 15- alla prisklasser..
Couscous exvis för en 20-25 kr . inkl. dryck o kaffe, inte illa pinkat emot turistrestaurang som tomasa skriver om

Så generellt är det ett billigt land att leva i ni kommer att bli överraskade då ni jämför med sv. och även Kreta ni vart på tidigare,,,
Frukostmat baguett ca 2 kr, yougurt en runda samma kaffe (på ett icke turisställe)ca 1-2kr, på turistställe runda 5-15 kr så de inte illa det heller...
mjölk runt 2,5 kr bensin (dock ej till frukostmat hehe men om ni ska ut o åka bil..) ca 5 kr...emot sv.så är det rena rama rånet!!!!
Sedan kan jag rek. att inte ta ut pengar i sv.o växla till euro osv. utan ta med er kort , har ni ica kort så e de kanon då det ej tar avgift på uttaget i utlandet

Sedan tar ni ut pengar då o då ni behöver det er mkt bättre än att ta ut en massa pengar o hålla reda på ..
Automater finns det 4 som jag känner till i Kantaoui, sedan finns säkert på en del hotell där med vet ej men tror det, sen i sousse o på vägen dit finns en hel del oxå
Keramiken den får ni bäst tag i i Medinan inne i Sousse, visst finns det en massa i var o varannan shop överallt även i Kantaoui dock är priserna lite annorlunda där ...
Keramik e billigt i Tn. och ta med det på planet som handbagage e mitt råd , ni slår in det i en massa papperstidningar sen en påse runt hela paketet sen i handbagaget

eller så kan ni ta detförst i papper eller tidningar, sen vira klläder runt det sen ned i bagaget.
HAr själv gjort det ngr ggr. o de har ej gått sönder men där vet man ju ej då det kan bli tryck på väskorna osv. i planet beroende på vad man har för väska oxå ....
En annan grej som e kul o ha med sig hem o bolma på ibland e vattenpipa

med frukt tobak