Citat:
Ursprungligen postat av Miss
Hej
Jag och kille har planer på att åka till Tunisien i Juli (vi är 21 & 25 år). Vi har ännu inte bestämt vilken ort? Sousse, Djerba, Hammamet, vad rekomenderas? Vi är inte alls ute efter att festa, mest för sol & bad så fina stränder är ett måste. Men samtidigt ska det inte vara helt dött om kvällarna.
Har läst mycket här på nätet och ju mer jag läser ju mer övertygad blir jag på att INTE åka till Tunisien, verkar som om det är ett fruktansvärt land att semesta i.
Skulle uppskatta om ni kunde svara på:
1.Om det är värt att åka dit
2.Vilket ort vi ska bo på
3.Är Vaccin ett måste
4.Hur är utelivet
5. Vilket hotell rekomenderas (vi är ute efter all inclusive eller helpension & hög standars (behöver inte vara 5stjärnit men det ska vara ett lite finare hotell)
Tack för hjälpen!
|
1- absolut är det värt att åka till Tn.!Juli är en bra månad då det är varmt o skönt där!
Prisklassen är super i jämförelse med andra medelhavsländer.
Billig , god mat fint väder, FINA , rena STRÄNDER och folket är vänliga och hjälpsamma.
2- Sousse ligger mig om hjärtat, så tycker ni ska åka dit för att få det mer genuina och lite kultur samtidigt som ni får lite turism, men va ej rädda för att ta er utanför turismens zooner.DÄR finner ni det vwerkliga livet i Tn.
Djerba är fint, en ö dock mer turistificerat och inte i min smak om man åker som turist...
Kan uppfattas lite som trist o långtråkigt...
Samma som Hammamet, det är oxå mer plastigt o inte i mina ögon en typisk stad i Tn.- utan mer ett komplex.Samma sak med Kantaoui...
3-Vaccin....har aldrig vaccinerat mig trots att jag rest dit under fler års tid...EN gång råkade jag ut för salmonella en massa år sen...inget mer...
MEN man ska aldrig säga aldrig...man vet aldrig när oturen e framme...
4-Utelivet skrev jag lite om redan sen har en del andra skrivit om det i tråden så SOusse har ju mest uteliv om man ska se på de ställen som semesterresorna går till...
HEHE åk till en by istället mitt i ingenstans i Tn...där e utelivet cafe fram till på morgonkvisten o dricka palmjuice för de som vill hehe...skämt o sido!
5-Hotell all incl....har inget tips på dessa hotell då jag föredrar att ligga på ett mindre hotell då jag ens sover på hotell...Man missar så mkt . maten, framför allt, risk för magsjuka osv.sen kommer man nog billigare undan i ett icke all incl.hotell

Så det jag rek.är att välja ett annat hotell och prova på den tn.maten!
Sen brynolf....Vart i Tn.själv??
Har ej sett en enda bajskorv eller annat skit på stranden, dessa stränder städas flera ggr.,varje dag (allafall på turistorterna)de krattas och rensas o ställs i ordning snyggt o rent o prydligt på morgonkvisten till turisterna, ge er upp runt 5 , tiden på morgonen o en promenad på stranden så ser ni att det fejas med stränderna så de ska bli snygga till första turisten anländer.
Sen det du skriver om brynolf , så håll dig till fakta o inte kom med en massa drabbel bara...
OCH har du vart i Tn.själv så udnrar jag lite VAR DU SETT DESSA på stranden och de andra duy nämner...??
Sen mr El. M. Välkommen hem igen!!! hoppas resan gick fint o hela fam. va nöjda!!!