ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-04, 10:57

Jessica Lindberg

Nykomling
Jessica Lindberg är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Restauranger i Hammamet
Det bär av till Hammamet i juni och då är det ju bra att ha med sig tips på restauranger som är värda ett besök. Tar tacksamt emot alla tips ni har!
Svara med citat

Gammal 2010-06-03, 19:08

Gunsan

Medlem
Gunsan är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Standard
Hej!
Jag och min man va till Hammamet i juni-08. Vår favoritrestaurang var La Fiesta som låg precis efter strandpromenaden inne i Hammamet. Vi åt jättegod tre-rätters middag med rött vin för 150 kr för oss båda. Dessutom fick vi inte "bara" tre rätter utan massor av smått och gått att äta på medan vi väntade på huvudrätterna, supertrevlig personal och vi återvände dit flera gånger. Nu är det ju två år sedan vi var där men har du tur finns den kvar! Trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2010-06-03, 19:10

Gunsan

Medlem

Standard
Hoppsab....du har visst redan varit där för 3 år sedan, missade det!! Men hoppas du hade en bra resa i alla fall!
Svara med citat

Gammal 2010-06-03, 20:23

Jessica Lindberg

Nykomling
Jessica Lindberg är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard
Hej Gunsan!

Tack för ditt tips! Vi har varit i Tunisien två gånger tidigare men aldrig i Hammamet så det är toppen med restaurang tips! Hur trivdes ni annars i Hammamet?
Svara med citat

Gammal 2010-06-03, 20:54

Gunsan

Medlem

Standard
Vi trivdes jättebra i Hammamet, lagom stort och bra utbud av restauranger. vi bodde några km från själva "stan" och det va skönt men med taxi tog det bara några minuter så va vi i centrum. vi bodde inte i Jasimin Hammamet och det skulle jag inte rekomendera, ett ställe som är uppbyggd för turister med stora hotell och en nybyggd Medina, vi tog taxi dit några gånger för shopping eftersom det fanns affärer med fasta priser vilket är skönt, då slipper man de jobbiga försäljarna inne i Medinan! Om man inte är ute efter partyliv så är Hammamet perfekt, vi bodde precis vid den härliga stranden. Nu funderar jag och min man på att resa till Sri Lanka, ev vintern 2011, läser allt jag kan om det resmålet just nu! Ha de bra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8