ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-05-04, 10:31

Jessica Lindberg

Nykomling
Jessica Lindberg är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 0

Standard Har värmen kommit?
Hej!
Vi ska ner till Hammamet den 7 juni. För er som varit i Tunisien vid den tiden, har värmen hunnit komma då? Hur är temperaturen i havet? Hur är det på kvällen? Behöver man ha med sig en tjock tröja eller räcker det kanske med en tunn kofta?
Svara med citat

Gammal 2010-05-04, 17:32

jane

Världsvan
jane är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2006

Standard
I Tn. detta år har det varit varmt för att vara den årstiden generellt säger tunisier själva.
Redan i april sa en vän jag har där nere att de badar redan dock kanske ej så varmt i vattnet som är "normalt"för en tunisier men men ...
Sen är det generellt varmt den tid på året då värmen brukar komma runt april . Bada i havet...de kan man dock kanske de inte är tunisier som badar men turister..jepp de gör de
Tempen i havet- det vet jag faktist inte bara att de går att bada .

Så en semester utan bad o sol behöver ni ej oroa er för - kan dock vara bra att ta med en kofta eller dyl om det blir kallare på kvällen då det alltid blir lite kallare kvällningen

Gammal 2011-10-14, 02:39

aakrov

Medlem
aakrov är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Smile varmt eller kallt?
Citat:
Ursprungligen postat av jane Visa inlägg

I Tn. detta år har det varit varmt för att vara den årstiden generellt säger tunisier själva.
Redan i april sa en vän jag har där nere att de badar redan dock kanske ej så varmt i vattnet som är "normalt"för en tunisier men men ...
Sen är det generellt varmt den tid på året då värmen brukar komma runt april . Bada i havet...de kan man dock kanske de inte är tunisier som badar men turister..jepp de gör de
Tempen i havet- det vet jag faktist inte bara att de går att bada .

Så en semester utan bad o sol behöver ni ej oroa er för - kan dock vara bra att ta med en kofta eller dyl om det blir kallare på kvällen då det alltid blir lite kallare kvällningen
Gammal tråd detta! Men ger min lilla syn på saken för någon som går in och läser. Jag var i Tunisien i Augusti 2010,och hade verkligen hoppats på tryckande värme i två veckor. Men det va inte riktigt så varmt då hur konstigt det än låter. 25-26 grader och lite kyligt i vinden speciellt på stranden. Min fru och min far tyckte samma. kofta eller tunn tröja fick man ha på kvällen. vattnet 22-23 grader. jag e badkruka ska tilläggas så vill ju ha 25-27 i vattnet. Det är nog olika år till år som det e överallt. men landet som sådant va jättebra. billigmat och dricka ca hälften av vad det kosta i turkiet skulle jag säga. Det gick åt i alla fall hälften av vad det har gått åt i turkiet tidigare år. Bodde för övrigt i kantaoui. rent och snyggt. vände i sousse efter ca en kvart. Det va smutsigt där.Men kanske va på fel plats i medinan
Svara med citat

Gammal 2011-10-18, 17:46

El Menchia

Globetrotter
El Menchia är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2007

Rykte: 5

Standard
Generellt är det knallvarmt i augusti i Tunisien. Det är den varmaste månaden, vanligtvis. Toppar på 45° borde väl räcka även för den mest frusne. Det är så varmt i luften att det bränns. Men det är kul.. Dricka konstant och mycket melon så går det bra. Och upp klockan 05-06.00 för att få ett par timmar med något svalare temperatur.

Och för alla som är rädda för lite smuts.. var inte det! Ni missar så mycket om ni håller er till inhängnade och tillrättalagda turistområden. En liten flaska handsprit kan man ha med sig så ordnar sig det mesta :-)
Svara med citat

Gammal 2011-10-18, 18:49

aakrov

Medlem
aakrov är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Talking Smutsigt?
Jag e inte rädd för smuts. Men ser liksom inte tjusningen med att gå i skräp gammalt kebab papper matrester dricka burkar osv. men som sagt kanske va på fel plats i medinan i sousse. Landet som sådant va det inte fel på.trevliga människor got mat och billigt. och vet att det e varmaste perioden i aug men den tryckande värmen uteblev när vi va där. Klagar inte men hade hoppats på ännu mer värme. men åker gärna tillbaka i framtiden.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8